Υποψήφιοι οδηγοί κάθε κατηγορίας με δεμένα χέρια

Υποψήφιοι οδηγοί κάθε κατηγορίας με δεμένα χέρια

3' 1" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στην προσπάθειά της να προχωρήσει σε ριζική μεταρρύθμιση του συστήματος εξέτασης υποψηφίων οδηγών η κυβέρνηση «κατάφερε», με όχημα τις αλλεπάλληλες καθυστερήσεις στη νομοθέτηση, να προκαλέσει ένα χάος στο σύνολο του διάτρητου –σύμφωνα με καταγγελίες και όχι μόνον– συστήματος. Μεταξύ άλλων, εξετάσεις υποψηφίων οδηγών διενεργούνται κατ’ εξαίρεση και υπό την προϋπόθεση συμμετοχής των εξεταστών στη διαδικασία, οι οποίοι ενεργούν κατά βούληση. Ετσι δέσμιοι των διαθέσεων των εξεταστών αλλά και των επικείμενων αλλαγών του τρόπου εξέτασης βρίσκονται όλοι οι υποψήφιοι νέοι οδηγοί, οι υποψήφιοι επαγγελματίες νέοι οδηγοί και οι οδηγοί άνω των 74 ετών.

Η παράταση

Οι ηλικιωμένοι οδηγοί δικαιούνται να «πιάνουν» το τιμόνι λόγω παράτασης ισχύος του υφιστάμενου διπλώματος. Η παράταση αυτή κρίθηκε απαραίτητη, καθώς το υπουργείο Υποδομών ανακοίνωσε τις αλλαγές που αφορούν και τους οδηγούς άνω των 74 ετών, αλλά δεν προχώρησε στη θεσμοθέτησή τους, με αποτέλεσμα να «καλύπτει» το νομικό κενό που το ίδιο δημιούργησε παρατείνοντας την ισχύ του διπλώματος των υπερήλικων.

Στο μεταξύ η ταλαιπωρία κορυφώνεται, καθώς μεγάλος αριθμός ηλικιωμένων απευθύνθηκε στις αρμόδιες υπηρεσίες για να καταθέσει τα απαραίτητα έγγραφα που θα εξασφαλίσουν την ανανέωση του διπλώματος και αντιμετώπισαν υπαλλήλους που δεν γνώριζαν τι ίσχυε, γιατί στην πραγματικότητα δεν έχουν καθοριστεί ακόμη οι διαδικασίες που απαιτούνται για την ανανέωση της εν λόγω κατηγορίας διπλωμάτων.

Σύμφωνα, μάλιστα, με το νέο σύστημα τα άτομα άνω των 74 ετών προκειμένου να ανανεώσουν την άδεια οδήγησης πρέπει να περάσουν ξανά από πρακτικές εξετάσεις. Το πλαίσιο, όμως, της εξέτασης έχει απλώς ανακοινωθεί και αναμένεται εδώ και μήνες να κατατεθεί στη Βουλή με τη μορφή νομοσχεδίου που θα περιλαμβάνει το σύνολο των τροποποιήσεων στο σύστημα εξέτασης. Αποτέλεσμα είναι οι ηλικιωμένοι να υποβάλουν τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, χωρίς όμως να μπορούν να υποβληθούν σε εξέταση προσόντων (πρακτική εξέταση).

Λύση στο πρόβλημα έδωσε πάλι προσωρινά το υπουργείο Υποδομών, εκδίδοντας εγκύκλιο σύμφωνα με την οποία παρατείνεται έως την ημερομηνία προγραμματισμού της επανεξέτασης η ισχύς της άδειας οδήγησης κατόχων, οι οποίοι έχουν συμπληρώσει το 74ο έτος ηλικίας και έχουν υποβάλει σχετική αίτηση συνοδευόμενη από τα απαιτούμενα δικαιολογητικά μετά την 30ή Αυγούστου ή θα την υποβάλουν έως και την 28η Φεβρουαρίου 2019.

«Το νομοσχέδιο έχει πολλά προβλήματα και η αίσθησή μου είναι ότι δεν περνούν οι προβλέψεις του από τη νομοπαρασκευαστική επιτροπή της Βουλής. Σε αυτό (σ.σ. νομοσχέδιο) έχει ενσωματώσει και τα αναδρομικά επιδόματα των εξεταστών που είναι και ο βασικός λόγος για τον οποίο δεν διενεργούνται εξετάσεις εδώ και 2,5 μήνες», εξηγεί στην «Κ» ο αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εκπαιδευτών Οδηγών Θανάσης Καλύβας. «Μας κρατά όλους ομήρους, εμείς δεν έχουμε έργο, οι υποψήφιοι δεν μπορούν να δώσουν εξετάσεις και οι υπερήλικες οδηγούν με παρατάσεις», συμπληρώνει ο ίδιος.

Στο μεταξύ, το συνολικό πλαίσιο εξέτασης έχει μετατραπεί σε σίριαλ με πολλά επεισόδια, καθώς στελέχη του υπουργείου Υποδομών διαμηνύουν συνεχώς ότι το νομοσχέδιο κατατίθεται στη Βουλή «από μέρα σε μέρα». Οι μέρες βέβαια περνούν και οι υποψήφιοι ερασιτέχνες, υποψήφιοι επαγγελματίες και οι υπερήλικες οδηγοί αναμένουν με το χειρόφρενο σηκωμένο.

Το σχέδιο νόμου με τίτλο «Δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς υποψηφίων οδηγών και άλλες διατάξεις για τις άδειες οδήγησης και λοιπές διατάξεις» σκοπεύει στην αναβάθμιση του συστήματος δοκιμασιών προσόντων και συμπεριφοράς των υποψηφίων οδηγών, καθώς και των θεωρητικών εξετάσεων. Μεταξύ άλλων προβλέπει τον καθορισμό ειδικά διαμορφωμένων χώρων όπου θα πραγματοποιούνται οι δοκιμασίες προσόντων και συμπεριφοράς (πρακτική εξέταση) των υποψηφίων όλων των κατηγοριών αδειών οδήγησης, καθώς και τη διαμόρφωση συστήματος εποπτείας και ελέγχου εξεταστών και εκπαιδευτών. Τα οχήματα θα είναι εξοπλισμένα με κάμερες και μικρόφωνα. Καινοτομία του νέου συστήματος είναι η εισαγωγή νέων τεχνολογιών στο σύνολο της αλυσίδας εξέτασης. Η θεωρητική εξέταση (σήματα) είναι μηχανογραφημένη εδώ και χρόνια, ωστόσο μεταξύ των αλλαγών που προωθούνται είναι και η εισαγωγή καμερών στις αίθουσες των γραπτών εξετάσεων, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες έχουν παρατηρηθεί παρατυπίες.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή