«Αναζητούμε ασφάλεια» – Η περιπέτεια 18χρονου Αφγανού για να φθάσει στην Ελλάδα

2' 14" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Δεν ήρθαμε να πάρουμε την πατρίδα σας ή τα σπίτια σας. Αναζητούμε ασφάλεια και ένα μέρος όπου θα μπορούμε να προσπαθήσουμε να κάνουμε καλύτερη τη ζωή μας. Είμαστε νέοι, μπορούμε να μάθουμε, να δουλέψουμε…» είπε ο 18χρονος Μοχάμεντ Μαχντί Χαϊσανί, Αφγανός από το Ιράν, μιλώντας χθες σε εκδήλωση που οργάνωσε το υπουργείο Μεταναστευτικής Πολιτικής για την Ημέρα του Μετανάστη. Ο Ορφέας, όπως τον αποκαλούν πλέον στην Ελλάδα, έφθασε στη Λέσβο στις 3 Μαρτίου 2016 με την οικογένειά του. Μητέρα, τέσσερις αδελφές και ένας ακόμη αδελφός, «όλοι μεγαλύτεροι από εμένα».

Ζητάει συγγνώμη που θα διηγηθεί άσχημες σκηνές από το ταξίδι του. «Ενας πέθανε μπροστά μας από πυροβολισμό. Δύο ακόμα έχασαν τη ζωή τους στη διαδρομή και ξέραμε όλοι ότι μπορεί να πεθάνουμε. Αλλά δεν μπορούσαμε να μείνουμε στο Ιράν. Εκεί οι Αφγανοί απαγορεύεται να πάνε στο σχολείο, δεν έχουν καμία ευκαιρία. Στην Τουρκία ανεβήκαμε σε μια βάρκα για να περάσουμε στα ελληνικά νησιά. Ημασταν τυχεροί, μας έσωσε το ελληνικό Λιμενικό. Η βάρκα που έφυγε ένα τέταρτο πριν βούλιαξε και πνίγηκαν 90 άνθρωποι. Απλά έτυχε εμείς να τα καταφέρουμε».

Ο Ορφέας, τυχαία και πάλι, έφθασε στην Ελλάδα λίγο πριν τη συμφωνία Ε.Ε. – Τουρκίας (20 Μαρτίου 2016) και έτσι ήρθε γρήγορα στην Αθήνα. «Απλά βγάλαμε εισιτήρια και την επόμενη ημέρα πήραμε το πλοίο για Αθήνα. Οταν φθάσαμε στον Πειραιά, αναζητήσαμε τον ηλεκτρικό για να πάμε στην πλατεία Βικτωρίας. Χίλιες φορές είχαμε ακούσει για αυτό το μέρος. Μόλις στρίψαμε στη γωνία, είδαμε αστυνομία και ένα πούλμαν. Μας μετέφεραν στον καταυλισμό στο Σχιστό και έτσι δεν μείναμε καθόλου στον δρόμο», συνεχίζει τη διήγησή του.

Σήμερα πλέον μένει σε διαμέρισμα με τη μητέρα του και τη μία αδελφή του και τον αδελφό του και περιμένει να ταξιδέψει για τη Γερμανία, μέσω της οικογενειακής επανένωσης, όπου βρίσκεται ο πατέρας του. «Εχω να τον δω δύο χρόνια. Ούτε στο τηλέφωνο δεν θέλω να του μιλήσω. Δεν αντέχω να σκέφτομαι ότι είναι τόσο κοντά και όμως δεν μπορώ να τον δω». Μιλάει πολύ καλά ελληνικά. «Ακόμα μπερδεύω τα “ι”», αστειεύεται.

Ο υπουργός Μεταναστευτικής Πολιτικής Δημήτρης Βίτσας μιλώντας στην εκδήλωση απέφυγε να αναφερθεί εκτενώς σε όσα συμβαίνουν στα νησιά, σημειώνοντας ωστόσο ότι στη Σάμο υπάρχουν ακόμα πολλά προβλήματα. Περιορίστηκε να περιγράψει το όραμα της κυβέρνησης: «Προτεραιότητά μας είναι η διασφάλιση του δικαιώματος σε μια κανονική ζωή, η πρόσβαση στην εργασία, στην υγεία, στην εκπαίδευση με ίσους όρους για όλους. Εργαζόμαστε με συνέπεια και αίσθημα ευθύνης για την προάσπιση των θεμελιωδών δικαιωμάτων και των ελευθεριών όλων ανεξαιρέτως των ανθρώπων που βρίσκονται εντός της ελληνικής επικράτειας», υπογράμμισε. Παράλληλα ανακοίνωσε ότι τα δύο επόμενα έτη 2019-2020 θα δοθεί ιδιαίτερη βαρύτητα στις διαδικασίες ένταξης.

Την ίδια στιγμή, ωστόσο, ακόμα 169 άτομα από την Τουρκία έφθασαν το τελευταίο 24ωρο στα ελληνικά νησιά.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.