Δουλειά ή ευχαρίστηση;

5' 28" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ο νεολογισμός «bleisure» κερδίζει σε δημοφιλία, δημιουργεί μια νέα κατηγορία ταξιδιωτών και θέτει την Αθήνα στο προσκήνιο.

Καθώς τα όρια επαγγελματικής και προσωπικής ζωής έχουν γίνει δυσδιάκριτα –ας είναι καλά τα κινητά τηλέφωνα και η λήψη και η αποστολή email εκτός εργασιακού ωραρίου–, μια υβριδική ταξιδιωτική τάση κερδίζει έδαφος. Το bleisure πατάει με το ένα πόδι στο επαγγελματικό ταξίδι (business) και με το άλλο στον χρόνο αναψυχής (leisure).

Τα επαγγελματικά ταξίδια είναι μια κατηγορία με τζίρο 1,2 τρισ. δολαρίων, που εκτιμάται ότι μέχρι το 2020 θα έχει ανέβει στα 1,6 τρισ., σύμφωνα με μελέτη του Global Business Travel Association. Σε όλο τον κόσμο, περισσότεροι από ένας στους τρεις business travelers θα προσθέσουν ένα στοιχείο αναψυχής σε τουλάχιστον ένα από τα επαγγελματικά τους ταξίδια το 2019, σύμφωνα με την ίδια μελέτη. Είναι άνθρωποι από όλα τα εργασιακά επίπεδα: στελέχη, εκπαιδευόμενοι, ομιλητές σε συνέδρια, επενδυτές, επιχειρηματίες. Αν επιπλέον ο προορισμός είναι γοητευτικός, η πιθανότητα να εργαστούν μέσω του κινητού τους τηλεφώνου, μακριά από την αίθουσα συνεδρίων ή το δωμάτιο ενός ξενοδοχείου, διπλασιάζεται. Το ίδιο και το ενδεχόμενο να παραταθεί ο χρόνος διαμονής τους κατά μία μέρα και να προστεθεί στην παρέα τους ένα φιλικό ή συγγενικό πρόσωπο.

Η Zeus International δραστηριοποιείται στην Ελλάδα στον τομέα της παροχής συμβουλευτικής, διαχείρισης και ανάπτυξης ξενοδοχειακών μονάδων. Συνεργάζεται με μεγάλες ξενοδοχειακές αλυσίδες παγκοσμίως, όπως η Wyndham Hotels & Resorts, ενώ στο portfolio της περιλαμβάνονται 15 ξενοδοχεία που ικανοποιούν τις ανάγκες τόσο των business όσο και των leisure ταξιδιωτών. Αναζητώντας τη σύντμηση των δύο, ο Γιώργος Μαργαρίτης, γενικός διευθυντής των ξενοδοχείων της Zeus International, εξηγεί: «Είχαμε διαβλέψει ότι θα αναπτυσσόταν μια τέτοια τάση στην ελληνική τουριστική αγορά και κινηθήκαμε προς αυτή την κατεύθυνση. Σε αρκετά από τα 15 ξενοδοχεία που λειτουργούμε αυτή τη στιγμή φροντίζουμε, είτε εντός του ξενοδοχείου είτε εκτός, με υπηρεσίες που οργανώνουν την ταξιδιωτική εμπειρία του επισκέπτη, να παρέχουμε μια συνολική ψυχαγωγία και παράλληλα να καλύπτουμε τις ανάγκες ενός business ταξιδιώτη».

Την ίδια στιγμή, δεν είναι λίγοι οι ταξιδιώτες που επιθυμούν να αυτονομηθούν, έστω για κάποιες ώρες, αναζητώντας ένα ποτό στο μπαρ της γειτονιάς, ένα εξεζητημένο δείπνο σε ένα εστιατόριο για το οποίο έχουν διαβάσει ή, στην περίπτωση της Αθήνας, μια επίσκεψη στα μνημεία της.

Περιγράφουμε κυρίως τους millennials, εκείνους που τελικά αναδιαμορφώνουν το εταιρικό ταξίδι διεκδικώντας ελεύθερο χρόνο και χώρο, στοχεύοντας στην ισορροπία εργασίας-ζωής. Και ενώ η διασκέδαση κατά τη διάρκεια ενός επαγγελματικού ταξιδιού δεν ήταν ασυνήθιστη παλαιότερα, τώρα πολλαπλασιάζεται, καθώς αυτό το δημογραφικό γκρουπ έχει αυξηθεί στο εργατικό δυναμικό.

Η εταιρεία Athens Insiders, που ειδικεύεται στις εξατομικευμένες ταξιδιωτικές εμπειρίες, δίνει τη δυνατότητα στον ταξιδιώτη, μέσω μιας tailor-made φόρμας που θα βρει στην ιστοσελίδα της, να διαμορφώσει ένα πρόγραμμα «απόδρασης» στα μέτρα του. Ο Αλέξανδρος Φρυδάς, υπεύθυνος οικονομικών και ανάπτυξης της Athens Insiders, παρατηρεί πως υπάρχουν δύο ειδών business travelers. «Χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: τους μεμονωμένους ταξιδιώτες, οι οποίοι συνήθως θα επιλέξουν μια ξενάγηση ή ένα τουρ βασισμένο στα προσωπικά τουςενδιαφέροντα, και τα μεγάλα γκρουπ, τα οποία απαρτίζονται από συμμετέχοντες σε κάποιο συνέδριο ή σε ένα εταιρικό event. Η δεύτερη κατηγορία θα επιλέξει συνήθως μια team-building δραστηριότητα, για παράδειγμα ένα κυνήγι χαμένου θησαυρού στο κέντρο της Αθήνας, μέσα από το οποίο θα έχουν τη δυνατότητα να γνωριστούν καλύτερα και παράλληλα να περιπλανηθούν στο κέντρο της πόλης, να γνωρίσουν την ιστορία της και να έρθουν σε επαφή με Αθηναίους».

Δουλειά ή ευχαρίστηση;-1

ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ: ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΑΒΡΑΜΙΔΗΣ

ΕΙΔΙΚΗ ΜΟΡΦΗ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

Το 2017 η Αθήνα έσπασε το φράγμα των 5,5 εκατομμυρίων επισκεπτών ετησίως, αύξηση μεγαλύτερη του 100% σε σχέση με το 2012. Επιχειρώντας να διαφοροποιηθεί από το μοντέλο «ήλιος και θάλασσα» με το οποίο ταυτίζεται μέχρι σήμερα το ελληνικό τουριστικό προϊόν, μετατρέπεται προοδευτικά σε υψηλής ποιότητας προορισμό που προσφέρει εναλλακτικές μορφές τουρισμού. Την ίδια στιγμή, ο συνεδριακός τουρισμός έχει ανεβάσει την Αθήνα στην 26η θέση της παγκόσμιας κατάταξης και στην 18η στην Ευρώπη, με βάση τον ICCA Statistics Report.

Το Athens Convention and Visitors Bureau είναι το επίσημο Γραφείο Συνεδρίων και Επισκεπτών του Δήμου Αθηναίων. Το ACVB βραβεύτηκε ως το καλύτερο της Ευρώπης για το 2018 στα World Travel Awards και εργάζεται με στόχο την προβολή και την καθιέρωση της Αθήνας στη διεθνή αγορά ως κορυφαίου συνεδριακού προορισμού, ιδανικού για city breaks και αναψυχή.

Γι’ αυτόν τον λόγο, σύμφωνα με το ACVB, ο δήμος έχει μεριμνήσει ώστε το παρκάρισμα στην Αθήνα να έχει περάσει στην ψηφιακή εποχή μέσω του myAthensPass. Το Σύστημα Ελεγχόμενης Στάθμευσης (ΣΕΣ) περιλαμβάνει 12 συνολικά ζώνες (περιοχές) μέσα στα όρια του Δήμου Αθηναίων και στην ουσία οι οδηγοί μπορούν να αγοράσουν χρόνο στάθμευσης μέσα από την ομώνυμη εφαρμογή ή τις ξυστές κάρτες. Την ίδια στιγμή, ένα άλλο app, το EXTREMA, έχει σκοπό, σε συνεργασία με το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών, να προστατεύσει πολίτες και επισκέπτες από τον καύσωνα, ενημερώνοντάς τους για τα πιο δροσερά σημεία στην Αθήνα τους καλοκαιρινούς μήνες. Συγχρόνως, στο κέντρο της πόλης, σε σημεία όπως η πλατεία Συντάγματος, η πλατεία Κοτζιά, η Δημοτική Πινακοθήκη και η Τεχνόπολη λειτουργούν δημόσια ασύρματα δίκτυα ελεύθερης πρόσβασης στο ίντερνετ.

Η πρόσβαση στο ίντερνετ, άλλωστε, ανά πάσα στιγμή είναι ο νούμερο ένα λόγος για να βγει ένας εργαζόμενος ταξιδιώτης από το ξενοδοχείο του ή το… σπίτι του, καθώς η Airbnb κερδίζει αυξανόμενο μερίδιο και στα ταξίδια των στελεχών επιχειρήσεων. Γι’ αυτόν τον λόγο εισήγαγε το πρόγραμμα «Airbnb για work» τον Ιούλιο του 2017, διαθέτοντας καταχωρισμένες κατοικίες της μέσω του SAP Concur, ενός εργαλείου που χρησιμοποιείται κατά κόρον από επαγγελματίες ταξιδιώτες. Η ενσωμάτωση αυτή έχει μάλιστα συμβάλει αισθητά στην αλματώδη ανάπτυξη του Airbnb for Work. Ωστόσο, τα ηνία στο επαγγελματικό ταξίδι εξακολουθούν να κρατούν τα ξενοδοχεία, καθώς οι καταχωρίσεις στο Airbnb for Work αντιπροσωπεύουν μόνο το 15% του συνόλου.

«Το γεγονός ότι τόσο η Αθήνα όσο και η Θεσσαλονίκη έχουν αναδειχθεί σε διεθνείς city-break προορισμούς είναι κάτι που οδηγεί πολλούς στο να επιλέγουν να επεκτείνουν τη διαμονή τους στην περιοχή που επισκέπτονται για επαγγελματικούς λόγους. Παράλληλα, παρατηρείται πως αρκετοί από τους επισκέπτες που έρχονται στην Ελλάδα για το επαγγελματικό τους ταξίδι καταφέρνουν, παρά το βεβαρημένο τους πρόγραμμα, να γνωρίσουν μερικές από τις ταξιδιωτικές εμπειρίες που προσφέρει η χώρα μας. Πολλοί από αυτούς ανανεώνουν σε δεύτερο χρόνο το ραντεβού τους για ένα ταξίδι, αναψυχής αυτή τη φορά, στον ίδιο προορισμό. Έτσι, με την πρώτη ευκαιρία δεχόμαστε κρατήσεις από τους ίδιους, οι οποίοι έρχονται με την οικογένειά τους ή τους φίλους τους για να κάνουν τις διακοπές τους», περιγράφει ο κ. Μαργαρίτης.

Την ίδια άποψη συμμερίζεται και ο κ. Φρυδάς. «Είναι στο χέρι των κατοίκων της πόλης, αλλά και των επαγγελματιών του τουρισμού, αυτοί οι άνθρωποι να επιστρέψουν. Αν συμπεριφερθούμε με επαγγελματισμό και ζεστασιά, είναι βέβαιο ότι θα τους κερδίσουμε. Και η χώρα μας, με τα τοπία, τα μνημεία της και το κλίμα της, θα κάνει τα υπόλοιπα».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή