ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μαρίνα στη Νέα Μάκρη μέσω ΣΔΙΤ δρομολογεί το υπουργείο Υποδομών

ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΙΑΛΙΟΣ

Φωτογραφία αρχείου.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Την κατασκευή μαρίνας στη Νέα Μάκρη μέσω σύμπραξης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ) προετοιμάζει το υπουργείο Υποδομών. Η θέση έχει επιλεγεί μέσω ερευνητικού προγράμματος που ανατέθηκε σε καθηγητή του ΕΜΠ, ενώ χθες εγκρίθηκε και η απευθείας ανάθεση υπηρεσιών τεχνικού συμβούλου.

Σύμφωνα με το σκεπτικό της απόφασης, η περιοχή της Νέας Μάκρης προσφέρεται για την κατασκευή τουριστικής μαρίνας, καθώς συνδυάζει την εγγύτητα με το αεροδρόμιο της Αθήνας με «την παντελή απουσία σύγχρονης και κυρίως νόμιμης μαρίνας στο εγγύς παράκτιο μέτωπο, σε αντίθεση με το νότιο μέτωπο της Αθηναϊκής Ριβιέρας (Ζέα, Φλοίσβος, Αλιμος, Γλυφάδα, Βουλιαγμένη κ.λπ.)». Επιπλέον, η περιοχή συνδυάζει φυσικό κάλλος και πολιτιστικό ενδιαφέρον, λόγω της εγγύτητας με την περιοχή του Μαραθώνα με την ύπαρξη ενός οργανωμένου οικισμού.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η ακριβής θέση για την κατασκευή της μαρίνας έχει ήδη επιλεγεί (επί της λεωφόρου Ποσειδώνος, 650 μέτρα νοτίως του Ναυτικού Ομίλου Νέας Μάκρης) από μελέτη την οποία ανάθεσε απευθείας το υπουργείο στον ομότιμο καθηγητή της Σχολής Πολιτικών Μηχανικών του ΕΜΠ Κ. Ι. Μουτζούρη τον περασμένο Ιούνιο (με κόστος 62.000 ευρώ).

Χθες το υπουργείο ενέκρινε τη δέσμευση ακόμα 178.560 ευρώ για την πρόσληψη τεχνικού συμβούλου (με διαπραγμάτευση ανάμεσα σε τέσσερα επιλεγμένα από το υπουργείο μελετητικά γραφεία) προκειμένου να υποστηρίξουν τις υπηρεσίες στην προετοιμασία του διαγωνισμού. Η σύμβαση θα έχει διάρκεια δύο ετών: ο ανάδοχος θα εκπονήσει το απαραίτητο master plan, που θα περιλαμβάνει εκτός από τα λιμενικά έργα και τα έργα ανάπλασης της χερσαίας ζώνης (στην απόφαση αναφέρεται το «όραμα» του υπουργείου περί «αναδιοργάνωσης του οικιστικού ιστού της περιοχής με προοπτική μετατροπής της παραθεριστικής σε μόνιμη κατοικία» και «απαιτούμενης ανάπλασης του περιαστικού χώρου»).

Επίσης, ο ανάδοχος θα προετοιμάσει τον διαγωνισμό εκπονώντας την προβλεπόμενη για το πρώτο στάδιο του διαγωνισμού στρατηγική μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων (ΣΜΠΕ), ολοκληρώνοντας τα τεύχη του διαγωνισμού και της σύμβασης, σε συνεργασία με τους υπόλοιπους συμβούλους (χρηματοοικονομικούς και νομικούς) που θα επιλέξει με την ίδια διαδικασία το υπουργείο το επόμενο διάστημα.

Οι σύμβουλοι θα αναλάβουν το έργο της Διεύθυνσης Λιμενικών Υποδομών, η οποία «δεν διαθέτει την απαιτούμενη υλικοτεχνική υποδομή και το απαιτούμενο εξειδικευμένο στελεχιακό δυναμικό, ενώ είναι μικρός ο αριθμός των υπηρετούντων σε αυτή (...) και εξαιρετικά μεγάλος ο φόρτος εργασίας τους». Πάντως, το έργο δεν έχει ακόμα κατατεθεί προς έγκριση από τη διυπουργική επιτροπή ΣΔΙΤ.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ