Απερρίφθη η ένσταση της GD Infrastrutture για τμήμα του Πάτρα – Πύργος

Απερρίφθη η ένσταση της GD Infrastrutture για τμήμα του Πάτρα – Πύργος

1' 57" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με ασυνήθιστα σκληρές για δημόσιο έγγραφο εκφράσεις το υπουργείο Υποδομών απέρριψε την ένσταση της ιταλικής GD Infrastrutture για το αποτέλεσμα του διαγωνισμού στο δεύτερο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Πάτρας – Πύργου. Το υπουργείο χαρακτήρισε τις αιτιάσεις της ιταλικής εταιρείας, που είχε δώσει τη δεύτερη καλύτερη προσφορά για το συγκεκριμένο τμήμα, «προσχηματικές, εξωπραγματικές, ανεπίκαιρες, νομικά αβάσιμες, απαράδεκτες και απορριπτέες» και έτσι επέμεινε στην κατακύρωση του διαγωνισμού στην τρίτη κατά σειρά εταιρεία, Intrakat.

Το τμήμα Αμαλιάδας – Δουναίικων, μήκους 9 χλμ., ήταν το ένα από τα τέσσερα τμήματα του «σαλαμοποιημένου» οδικού άξονα Πάτρας – Πύργου, στο οποίο αρχικά επικράτησε η κοινοπραξία Τοξότης – Ομάδα Κατασκευών, συμφερόντων Καλογρίτσα. Τα δύο από τα τμήματα κατακυρώθηκαν στην κοινοπραξία, ενώ στα άλλα δύο θεωρήθηκε ότι η προσφορά της δεν αιτιολογούνταν επαρκώς. Για αυτά τα δύο τμήματα το υπουργείο ξεκίνησε τη διαδικασία διερεύνησης του πρώτου και δεύτερου επιλαχόντα (GD Infrastrutture και Intrakat αντίστοιχα, και στις δύο περιπτώσεις) κατακυρώνοντας τελικά τις εργολαβίες στον δεύτερο.

Παραμονές Χριστουγέννων η GD Infrastrutture υπέβαλε ένσταση κατά της απόφασης αποκλεισμού της από το υπουργείο Υποδομών. Οπως υποστήριξε, το υπουργείο κίνησε τη διαδικασία ειδοποίησης της Intrakat πριν ακόμα λάβει τα διευκρινιστικά στοιχεία που είχε ζητήσει, υπονοώντας ότι είχε προαποφασιστεί η κατακύρωση του διαγωνισμού σε αυτήν. Οπως υποστήριξε, το υπουργείο «ουδόλως εξέτασε την πληρότητα και τη βασιμότητα των περιεχομένων της έκθεσης διευκρινίσεών μας από ουσιαστικής απόψεως. Το μόνο που έπραξε η αναθέτουσα ήταν να ανεύρει και να επισημάνει τεχνικές παραλείψεις και σφάλματα».

Στην απάντησή του το υπουργείο κατηγορεί την εταιρεία ότι δεν διαμαρτυρήθηκε όταν κλήθηκε να υποβάλει διευκρινίσεις για την προσφορά που υπέβαλε για τα τμήματα 6 και 8. Υποστηρίζει ότι εξέτασε την προσφορά της εταιρείας αναλυτικά και κατέληξε ότι «το περιθώριο κερδοφορίας για την υπόψη εργολαβία είναι μηδενικό». Χαρακτηρίζει αναξιόπιστες τις υπεύθυνες δηλώσεις που υποβλήθηκαν διευκρινιστικά από τους υπεργολάβους της ιταλικής εταιρείας, σημειώνοντας σε άλλο σημείο ότι «ο προσφεύγων δεν διαθέτει κανένα ιδιόκτητο μηχάνημα, τουλάχιστον στην Ελλάδα». Το υπουργείο Υποδομών, πάντως, σε μια προσπάθεια να «χρυσώσει το χάπι» για τους κατοίκους και τους φορείς της Δυτικής Πελοποννήσου που διαμαρτύρονται για τις καθυστερήσεις στο έργο, αποφάσισε χθες τη δέσμευση 19,8 εκατ. ευρώ για εργασίες βελτίωσης στο τμήμα Πύργου – Καλού Νερού. Πρόκειται για τον υφιστάμενο οδικό άξονα που δεν θα αναβαθμιστεί σε αυτοκινητόδρομο, έπειτα από απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας. Οι επεμβάσεις θα αφορούν τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και θα έχουν διάρκεια υλοποίησης δύο ετών.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή