ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Συμβάσεις 900 εκατ. ευρώ ενισχύουν τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

ΝΙΚΟΣ ΡΟΥΣΑΝΟΓΛΟΥ

Πιο άμεση φαίνεται πως είναι η περίπτωση του νοτίου τμήματος του οδικού άξονα Ε65, που θα συνδέσει τη Λαμία με την Ξυνιάδα και θα ενοποιηθεί με το σημερινό «τυφλό» τμήμα Ξυνιάδας - Τρικάλων, το οποίο είναι ο μόνος σύγχρονος άξονας στο ελληνικό οδικό δίκτυο που δεν συνδέεται με κάποιον αυτοκινητόδρομο. Πρόκειται για έργο της τάξεως των 306 εκατ. ευρώ, η σύμβαση του οποίου υπεγράφη πρόσφατα.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Εστω και με ένα χρόνο καθυστέρηση, η διοίκηση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ μπορεί πλέον βάσιμα να προσβλέπει σε σημαντική και άμεση ενίσχυση του ανεκτέλεστου υπόλοιπου της εταιρείας, καθώς μια σειρά από σημαντικές συμβάσεις βρίσκονται πλέον στο τελευταίο τους στάδιο. Οπως αναφέρουν πηγές της εταιρείας, μέχρι την προσεχή άνοιξη εκτιμάται ότι θα έχουν τεθεί σε τροχιά εκκίνησης των εργασιών έργα συνολικής αξίας άνω των 900 εκατ. ευρώ, τα οποία θα αυξήσουν το ανεκτέλεστο υπόλοιπο σε περίπου 2 δισ. ευρώ, από 1,2 δισ. ευρώ που ήταν στο τέλος του εννεαμήνου του 2018.

Πιο άμεση φαίνεται πως είναι η περίπτωση του νότιου τμήματος του οδικού άξονα Ε65, που θα συνδέσει τη Λαμία με την Ξυνιάδα και θα ενοποιηθεί με το σημερινό «τυφλό» τμήμα Ξυνιάδας - Τρικάλων, το οποίο είναι ο μόνος σύγχρονος άξονας στο ελληνικό οδικό δίκτυο που δεν συνδέεται με κάποιον αυτοκινητόδρομο. Πρόκειται για έργο της τάξεως των 306 εκατ. ευρώ, η σύμβαση του οποίου υπεγράφη πρόσφατα και ήδη η εταιρεία έχει ξεκινήσει να εγκαθιστά εργοτάξια. Το τμήμα Λαμία - Ξυνιάδα, μήκους 32,5 χλμ., αναμένεται να ολοκληρωθεί σταδιακά σε διάστημα τριών ετών. Το μεγαλύτερο τεχνικό έργο του τμήματος αυτού είναι η σήραγγα Δομοκού, μήκους τριών χιλιομέτρων, που έχει ήδη διανοιχθεί κατά 33%.

Παράλληλα, εντός του τρέχοντος μηνός αναμένεται να έρθει προς κύρωση από τη Βουλή και η σύμβαση για την κατασκευή και εκμετάλλευση του νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι Ηρακλείου Κρήτης. Πρόκειται για έργο με κατασκευαστικό αντικείμενο ύψους 500 εκατ. ευρώ, του οποίου ο διαγωνισμός ολοκληρώθηκε τον Οκτώβριο του 2016... Χρειάστηκαν άλλοι εννέα μήνες έως ότου ανακηρυχθεί ανάδοχος η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-GMR, που ήταν και η μοναδική που κατέθεσε δεσμευτική προσφορά! Εντέλει, έπειτα από σχεδόν δυόμισι χρόνια, η διοίκηση της εισηγμένης εκτιμά ότι θα είναι σε θέση να ξεκινήσει τις πρόδρομες εργασίες από την προσεχή άνοιξη, προτού προχωρήσει σε πλήρη ανάπτυξη εργοταξίων από το καλοκαίρι και μετά. Μετά την έγκριση από τη Βουλή, θα μεσολαβήσει και ένα διάστημα διαδικαστικών κινήσεων, όπως για παράδειγμα η σύσταση της κοινοπραξίας εκμετάλλευσης του αεροδρομίου, η οποία και θα αναθέσει τελικά το έργο στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Σημαντικό κατασκευαστικό αντικείμενο περιλαμβάνεται και στη ΣΔΙΤ για τη διαχείριση απορριμμάτων της Πελοποννήσου, έργο το οποίο επίσης ξεκινάει άμεσα, έπειτα από πολυετή αναμονή (περί τα τριάμισι χρόνια). Το συνολικό ύψος της επένδυσης ανέρχεται σε 130 εκατ. ευρώ, αλλά στο ποσό αυτό υπολογίζονται και άλλες παράμετροι, πέραν του κατασκευαστικού κόστους που είναι χαμηλότερο. Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αναμένει επίσης την ολοκλήρωση της συμβασιοποίησης και του έργου για τις πρόδρομες εργασίες του μετρό στη νέα γραμμή 4. Πρόκειται για σύμβαση αξίας 30 εκατ. ευρώ, η οποία μέχρι τις αρχές Φεβρουαρίου εκτιμάται ότι θα έχει πάρει τον δρόμο για το Ελεγκτικό Συνέδριο. Εφόσον δεν υπάρξουν άλλα ζητήματα, το συγκεκριμένο έργο εκτιμάται ότι θα ξεκινήσει εντός της άνοιξης, έχοντας διάρκεια 30 μηνών, δηλαδή μέχρι το τέλος του 2021. Στόχος της Αττικό Μετρό είναι να έχει προετοιμαστεί η απαιτούμενη υποδομή για την έναρξη του κυρίως όγκου του έργου της νέας γραμμής 4, η διαγωνιστική διαδικασία της οποίας δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί. Ο κύριος όγκος εργασιών είναι η μετατόπιση δικτύων οργανισμών κοινής ωφέλειας, τυχόν αρχαιολογικές εργασίες (θεωρούνται δεδομένες ειδικά στην περιοχή του κέντρου) και προετοιμασία των εργοταξίων της κύριας εργολαβίας.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ