ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

H ΜcDonald’s έχασε στην Ευρώπη τα δικαιώματα στο εμπορικό της σήμα

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Η McDonald’s, αμερικανική αλυσίδα fast food, έχασε χθες το δικαίωμα στο εμπορικό της σήμα στην Ευρώπη, ύστερα από κρίση του Γραφείου Πνευματικής Ιδιοκτησίας της Ευρωπαϊκής Ενωσης (EUIPO). Η αμερικανική αλυσίδα ηττήθηκε σε δικαστικό αγώνα με τη Supermac, ιρλανδική ανταγωνιστική εταιρεία, η οποία ισχυριζόταν ότι η McDonald’s δεν εκμεταλλευόταν το εμπορικό της σήμα στην Ευρώπη και το χρησιμοποιούσε μόνο προς εκφοβισμό των μικρότερων επιχειρήσεων.

Μεγαλύτερο πλήγμα για τη McDonald’s αποτελεί η απώλεια του εμπορικού σήματος στο Big Mac, το γνωστότερο προϊόν της. Η δικαστική διαμάχη ξεκίνησε προ διετίας, επειδή η ιρλανδική Supermac αδυνατούσε να επεκταθεί εκτός της χώρας εξαιτίας της ομοιότητας των ονομάτων Supermac και Big Mac. Εκτός αυτού, η McDonald’s είχε απαγορεύσει στην ιρλανδική αλυσίδα την πώληση των προϊόντων SnackBox, παρότι δεν προσέφερε κάτι αντίστοιχο στο μενού της. Η απόφαση του EUIPO βασίστηκε στο γεγονός ότι η McDonald’s δεν έχει εκμεταλλευτεί αρκετά το εμπορικό της σήμα, που είχε κατοχυρώσει από το 1996. Ως αποτέλεσμα, μικρότερες επιχειρήσεις fast food, όπως η Supermac, δεν μπορούσαν να επεκταθούν στην Ευρώπη. Εκπρόσωπος της αμερικανικής αλυσίδας fast food δήλωσε απογοητευμένος με την απόφαση του EUIPO. Σχολίασε πως το Γραφείο δεν έλαβε υπόψη τις τρανταχτές αποδείξεις που έφερε η εταιρεία ενώπιόν του και γι’ αυτό τον λόγο η McDonald’s σκοπεύει να ασκήσει έφεση.

Από την άλλη πλευρά, ο Πατ Μακντόναφ, γενικός διευθυντής της ιρλανδικής Supermac, δήλωσε χθες πως κέρδισε τη μάχη με τον εκφοβισμό και πως αυτή είναι μία νίκη που θα ευνοήσει όλες τις μικρές επιχειρήσεις. Εξάλλου, ο Μακντόναφ επιθυμούσε να επεκτείνει την επιχείρησή του στην Ευρώπη. Η McDonald’s είχε ηττηθεί το 2009 σε αντίστοιχη δικαστική διαμάχη για το εμπορικό σήμα με την εταιρεία McCurry της Μαλαισίας.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ