Εργοστάσιο στην Κίνα φτιάχνει η Lotus

Εργοστάσιο στην Κίνα φτιάχνει η Lotus

2' 29" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η βρετανική Lotus καθίσταται η πρώτη βιομηχανία πολυτελών οχημάτων που θα κατασκευάζει τα αυτοκίνητά της στην Κίνα, η οποία είναι η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων παγκοσμίως. Η ανέγερση του εργοστασίου της Lotus αξίας 1,3 δισ. δολαρίων στην πόλη Γουχάν αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το 2021, όπως ανακοίνωσε η κινεζική Geely, η μητρική της Lotus. Αποκλειστικό ρεπορτάζ του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters αναφέρει πως η βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία θα έχει τη δυνατότητα να παράγει στο κινεζικό εργοστάσιο 150.000 πολυτελή αυτοκίνητα ανά έτος.

Σενάριο

Το πιθανότερο σενάριο για τη Lotus είναι η υφιστάμενη μονάδα παραγωγής της στην πόλη Νόρφολκ της Βρετανίας να παραμείνει ανεπηρέαστη, εφόσον αναμένεται ότι η παραγωγή των σπορ αυτοκινήτων θα συνεχιστεί εκεί. Σύμφωνα με τους Financial Times, προβλέπεται πως το νέο εργοστάσιο της βρετανικής εταιρείας στην Κίνα θα εστιάσει μόνο στην παραγωγή πολυτελών οχημάτων τύπου SUV. Εκπρόσωπος της εταιρείας τόνισε πως η παραγωγή της Lotus αυτή τη στιγμή έχει ως βάση το Νόρφολκ, ενώ συμπλήρωσε πως σύντομα η εταιρεία θα δημοσιεύσει περαιτέρω πληροφορίες όσον αφορά τις νέες τοποθεσίες και τα καινούργια μοντέλα.

Η Κίνα προσφέρει γόνιμο έδαφος για την ενίσχυση της παραγωγής της Lotus. Η τελευταία επιθυμεί να αυξήσει την κατασκευή πολυτελών μοντέλων και να διαψεύσει τις φήμες, που τη θέλουν να αντιγράφει τον σχεδιασμό οχημάτων ανταγωνιστριών εταιρειών. Οσον αφορά την κινεζική Geely, η μεταφορά της μονάδας παραγωγής στο δικό της έδαφος της επιτρέπει να αυξήσει την ανταγωνιστικότητά της απέναντι σε παγκόσμιους ομίλους του ίδιου κλάδου. «Σκοπός της Lotus δεν είναι η τεράστια αύξηση των πωλήσεων», σχολίασε ο επικεφαλής της κινεζικής εταιρείας συμβούλων, Auto Foresight. «Αντιθέτως, είναι μία εταιρεία πολυτελείας, η οποία, μεταφέροντας μέρος της παραγωγής στην Κίνα, θα ενισχύσει γενικότερα την απήχηση της μητρικής Geely». Παράλληλα, μεταφέροντας την παραγωγή της Lotus στην Κίνα, η Geely θα αποφύγει τους δασμούς στην εισαγωγή αυτοκινήτων. Αυτή τη στιγμή έχουν ανέλθει σε 35% για αυτοκίνητα που κοστίζουν περισσότερο από 1,3 εκατ. γουάν (192.000 δολάρια). Το Πεκίνο είχε επιβάλει δασμούς στα πολυτελή αυτοκίνητα πρώτη φορά το 2016, επικαλούμενο ότι με αυτόν τον τρόπο θα μετριαστεί η υπερβολική τους κατανάλωση. Παρ’ όλα αυτά, το 2018 οι πωλήσεις των πολυτελών αυτοκινήτων παρέμειναν σταθερές. Αντιθέτως, η επιβράδυνση των ρυθμών ανάπτυξης στην κινεζική οικονομία, καθώς και η λήξη των φοροαπαλλαγών που είχαν θεσμοθετηθεί το 2015 επηρέασαν αρνητικά τις πωλήσεις των επιβατηγών αυτοκινήτων.

«Η Lotus διέρχεται μια συναρπαστική περίοδο ανανέωσης με την υποστήριξη της Geely και η επέκταση της παρουσίας της παγκοσμίως είναι μία κίνηση-κλειδί για τη στρατηγική της», δήλωσε χθες η Lotus. Η Geely, που από το 2017 κατέχει το μεγαλύτερο μερίδιο στην εταιρεία, τη βοήθησε να ανακάμψει έπειτα από ζημίες ύψους 35,82 εκατ. δολαρίων το 12μηνο, με λήξη τον Μάιο του 2016. Η σουηδική Volvo είναι επίσης θυγατρική του κινεζικού ομίλου, ο οποίος διατηρεί και ένα ποσοστό 9,7% στη γερμανική Daimler – πρόσφατο δημοσίευμα έφερε την Geely να το μειώνει, αλλά η ίδια το διέψευσε. Η Geely δεν προβλέπει μεταβολή στις πωλήσεις της το 2019, ύστερα από το ισχυρό πλήγμα που δέχθηκε η κινεζική αγορά αυτοκινήτων, η οποία συρρικνώθηκε το 2018 πρώτη φορά έπειτα από δύο δεκαετίες.

 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή