ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού αναζητά και βραβεύει νεοφυείς επιχειρήσεις από όλο τον κόσμο που κομίζουν καινοτόμες ιδέες στην ταξιδιωτική βιομηχανία.

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού των Ηνωμένων Εθνών σε συνεργασία με τον μεγάλο τουριστικό οργανισμό της Ισπανίας Globalia διοργανώνουν τον πρώτο διαγωνισμό ταξιδιωτικών start-ups. Λίγες μέρες πριν από την ανακήρυξη του νικητή, στις 23 Ιανουαρίου, μιλήσαμε με τέσσερις από τις διαγωνιζόμενες εταιρείες για την καινοτομία και την τεχνολογία στη βιομηχανία του τουρισμού.

BYHOURS | Ισπανία  
byhours.com


ΤΙ ΕΙΝΑΙ: Μια πλατφόρμα για ξενοδοχειακή διαμονή σύντομης διάρκειας.

Ποια ανάγκη έρχεται να καλύψει η εταιρεία σας;
Την έλλειψη ευελιξίας και εξατομίκευσης που επικρατεί στην ξενοδοχειακή βιομηχανία. Γιατί να πρέπει να χρεωθούμε μία ολόκληρη μέρα αν θέλουμε να μείνουμε τρεις ώρες σε ένα ξενοδοχείο για να κάνουμε ντους, να πάρουμε έναν ύπνο ή να συμμετάσχουμε σε μια τηλεφωνική σύσκεψη; Το ByHours ιδρύθηκε στη Βαρκελώνη το 2012 και είναι μια διαδικτυακή πλατφόρμα ξενοδοχειακών κρατήσεων που λειτουργεί με βάση το μοντέλο pay-per-use. Περισσότεροι από 250.000 ταξιδιώτες έχουν κάνει κρατήσεις δωματίων για τρεις, έξι ή δώδεκα ώρες σε 600 προορισμούς, κυρίως της Ευρώπης, της Λατινικής Αμερικής και της Μέσης Ανατολής.
Πόσο σημαντική είναι η τεχνολογία στη βιομηχανία του τουρισμού;
Πάρα πολύ. Οι άνθρωποι είναι συνεχώς στο τρέξιμο, γι’ αυτό, εάν δεν μπορείς να υπηρετήσεις την ιδέα τού «παντού και οπουδήποτε» (everywhere, anywhere), τίθεσαι αυτομάτως εκτός βιομηχανίας.


Τα γραφεία του ισπανικού ByHours, μιας πλατφόρμας για βραχύβια διαμονή σε ξενοδοχείο.

KOMPAS | Ηνωμένο Βασίλειο
kompasapp.com


ΤΙ ΕΙΝΑΙ: Μια εφαρμογή για ταξιδιώτες πόλης που προτείνει στέκια πέρα από την πεπατημένη.  

Ποια ανάγκη έρχεται να καλύψει η δική σας εταιρεία start-up;
Το Kompas είναι για τον σύγχρονο εξερευνητή μιας πόλης ό,τι ήταν η πυξίδα (compass) για τον Μάρκο Πόλο: βοηθάει τους χρήστες να εντοπίσουν τα κρυμμένα διαμάντια μιας πόλης (σ.σ. ένα ασυνήθιστο resto-bar που σερβίρει κοκτέιλ και dim sum, ένα εστιατόριο με πειραγμένη βρετανική κουζίνα κ.λπ.). Παράλληλα, μέσα από αυτή την εφαρμογή θέλαμε να στηρίξουμε και το λιανικό εμπόριο μιας πόλης, τα φυσικά καταστήματα και όχι μόνο αυτά με διαδικτυακή παρουσία, δεδομένου ότι η άνοδος του Amazon και άλλων καταστημάτων ηλεκτρονικού εμπορίου έχει δυσκολέψει αφάνταστα τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις να παραμείνουν ανταγωνιστικές. Μέχρι στιγμής καλύπτουμε έξι πόλεις σε Ηνωμένο Βασίλειο και Γερμανία και αναμένεται να επεκταθούμε σε ακόμη δέκα μέσα στους επόμενους μήνες.
Πόσο σημαντική είναι η τεχνολογία στη βιομηχανία του τουρισμού;
Είναι απαραίτητη, μεταξύ άλλων, γιατί κάνει τον σχεδιασμό του ταξιδιού απείρως ευκολότερο. Υπάρχει όμως μια κόκκινη γραμμή ανάμεσα στο να χρησιμοποιήσεις την τεχνολογία προς όφελός σου και να περνάς όλο το ταξίδι πίσω από τον φακό μιας μηχανής ή την οθόνη ενός κινητού.  


Η εφαρμογή Kompas προωθεί επιλεγμένα στέκια και στηρίζει τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου.

REFUNDIT | Ισραήλ
refundit.tax


ΤΙ ΕΙΝΑΙ: Μια εφαρμογή κινητού για την επιστροφή του ΦΠΑ σε μη Ευρωπαίους ταξιδιώτες.

Ποια ανάγκη έρχεται να καλύψει η δική σας εταιρεία start-up;
Στην Ευρώπη ο ΦΠΑ σε ρουχισμό, ηλεκτρονικά, παιχνίδια κ.λπ. κυμαίνεται μεταξύ 17% και 27%. Το πρόβλημα είναι ότι οι μη Ευρωπαίοι ταξιδιώτες που δικαιούνται επιστροφή ΦΠΑ από τις αγορές τους πρέπει να περιμένουν σε ουρές, να συμπληρώσουν περίπλοκες αιτήσεις και στο τέλος να μην είναι βέβαιο εάν θα πάρουν τα χρήματά τους πίσω. Συχνά εγκαταλείπουν την προσπάθεια, με αποτέλεσμα κάθε χρόνο περίπου 90% της επιστροφής ΦΠΑ (γύρω στα 23 δισ. ευρώ) να μην πηγαίνει στους νόμιμους κατόχους του. Το Refundit είναι εδώ, για να διασφαλίσει ότι οι ταξιδιώτες θα λαμβάνουν τα χρήματα που δικαιούνται από τον νόμο.
Μπορεί το Refundit να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο ταξιδεύουμε;
Οι χώρες όπου δραστηριοποιείται το Refundit (δηλαδή το Βέλγιο, σύντομα η Σλοβακία και άλλα ευρωπαϊκά κράτη) θα έχουν το πλεονέκτημα να προσφέρουν φθηνότερες αγορές με ελάχιστη προσπάθεια εκ μέρους των τουριστών. Αυτό μπορεί να επηρεάσει τις καταναλωτικές συνήθειες των επισκεπτών ή ακόμα και τον προορισμό που θα επιλέξουν.


THE FREEBIRD CLUB | Ιρλανδία
thefreebirdclub.com


ΤΙ ΕΙΝΑΙ: Ένα ταξιδιωτικό κοινωνικό δίκτυο για άτομα άνω των 50 ετών.

Ποια ανάγκη έρχεται να καλύψει η δική σας εταιρεία start-up;
Οι κοινωνίες γερνούν γρήγορα και το παγκόσμιο ποσοστό των ηλικιωμένων μεγαλώνει. Δυστυχώς, σε αυτή την πληθυσμιακή κατηγορία υπάρχει μοναξιά και απομόνωση. Είναι ειρωνικό το να βρίσκεσαι σε μια ηλικία που δεν έχεις υποχρεώσεις (παιδιά, δουλειά, δάνεια), έχεις χρόνο για να ταξιδέψεις, αλλά συχνά δεν έχεις παρέα να σε συντροφεύσει. Το Freebird Club είναι ένα κοινωνικό δίκτυο που απευθύνεται σε άτομα που επιθυμούν είτε να φιλοξενηθούν είτε να φιλοξενήσουν στο σπίτι τους άλλα μέλη της κοινότητας με τα οποία μοιράζονται κοινά ενδιαφέροντα. Δραστηριοποιούμαστε σε 73 χώρες και έχουμε πάνω από 4.000 μέλη.
Μπορεί το Freebird Club να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο ταξιδεύουμε;
 Όσον αφορά τα άτομα μεγαλύτερης ηλικίας, ναι. Το Freebird Club χτίζει γέφυρες προς έναν κόσμο πιο φιλικό προς αυτούς. Η αρχική ιδέα ήταν να απευθυνθούμε σε ανθρώπους άνω των 60. Παρόλα η συμβουλή που μας έδωσαν ήταν ότι «για να προσελκύσεις τους εξηντάχρονους πρέπει να ξεκινήσεις από τους πενηντάχρονους», γι’ αυτό βάλαμε ως ηλικιακό όριο τα 50.

ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ

Τα υπόλοιπα μέλη της δεκάδας που θα συμμετάσχουν στον τελικό

• AWAKE / Κολομβία: awake.travel
• HOWAZIT / Ισραήλ: howazit.com
• PRUVO / Ισραήλ: pruvo.net
• SEEVOOV / Ισραήλ: seevoov.com 
• STAY 22 / Καναδάς: stay22.com
• Ε-ΒΟΤ / Γερμανία: e-bot7.de

Περισσότερα για τον διαγωνισμό στο tourismstartups.org
 

Online

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ