ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΣΤΑΣΥ και ΤΕΡΝΑ διεκδικούν έργο στην Ιερουσαλήμ

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΣΣΙΜΗ

ΣΤΑΣΥ και ΤΕΡΝΑ διεκδικούν μέσω κοινοπραξίας έργο για το «ελαφρύ μετρό» της Ιερουσαλήμ. Το κόστος του έργου υπολογίζεται σε 2 δισ. δολ. και περιλαμβάνει την επέκταση του σημερινού δικτύου της πόλης μήκους 13 χλμ. στα 22 χλμ. και την κατασκευή μιας δεύτερης γραμμής μήκους 20 χλμ.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Τη λειτουργία και τη συντήρηση στο «ελαφρύ μετρό» της πόλης της Ιερουσαλήμ φιλοδοξεί να αναλάβει η εταιρεία ΣΤΑΣΥ, που συμμετέχει σε μία από τις έξι μεγάλες κοινοπραξίες που έχουν πάρει το εισιτήριο για τη β΄ φάση του διαγωνισμού, ο οποίος αφορά την κατασκευή της νέας γραμμής, αλλά και την επέκταση της υφιστάμενης. Στην κοινοπραξία, που φέρει το όνομα Pangea, εκτός από τη ΣΤΑΣΥ συμμετέχουν, η τσεχική Skoda που θα αναλάβει το τροχαίο υλικό, ο ελληνικός όμιλος ΤΕΡΝΑ Α.Ε. και ο κινεζικός China Railway Engineering Group Co. Ltd (CREGC), που θα αναλάβουν το κατασκευαστικό μέρος.

Το κόστος
Το κόστος του έργου υπολογίζεται σε 2 δισ. δολάρια και περιλαμβάνει την επέκταση του σημερινού δικτύου της πόλης της Ιερουσαλήμ μήκους 13 χλμ. στα 22 χλμ. και την κατασκευή μιας δεύτερης γραμμής μήκους 20 χλμ. Η ΣΤΑΣΥ θα αναλάβει τη λειτουργία και τη συντήρηση του έργου, για εκτιμωμένη διάρκεια εκμετάλλευσης 15-20 έτη και της συντήρησης 25 χρόνια. Ολόκληρο το δίκτυο θα είναι υπέργειο λόγω των σημαντικών αρχαιοτήτων της πόλης.

Η εταιρεία ΣΤΑΣΥ διεκδικεί συμμετοχή στο εν λόγω έργο εδώ και καιρό, καθώς από τον Αύγουστο του 2017 είχε υπογραφεί μνημόνιο συνεργασίας (MoU Pre-tender agreement) που αφορούσε τη συμμετοχή της ΣΤΑΣΥ σε κοινοπρακτικό σχήμα το οποίο θα διεκδικούσε τη χρηματοδότηση, κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση της «Green Line» Light Rail Track (ελαφρύ μετρό) για την ισραηλινή πόλη. Τον Μάρτιο του 2018 προκρίθηκε η κοινοπραξία στην οποία συμμετέχει η ΣΤΑΣΥ στη δεύτερη φάση του εν λόγω διαγωνισμού.

Επικεφαλής της κοινοπραξίας είναι η ισραηλινή Pangea Israel Projects, της οποίας η μητρική εταιρεία, Pangea Group Limited, ειδικεύεται σε μεγάλα έργα μεταφορών, κατασκευών και ενέργειας σε διεθνές επίπεδο. Στην κοινοπραξία εντάχθηκε και η ελληνική κατασκευαστική εταιρεία ΤΕΡΝΑ, η οποία θα είναι leader της κατασκευής με 50%, θα αναλάβει το κατασκευαστικό αντικείμενο του έργου, ενώ η κινεζική China Railway Engineering Group Co. Ltd (θυγατρική της κρατικής εταιρείας China Railway Group Limited) θα αναλάβει την προμήθεια του τροχαίου υλικού. Εφόσον η κοινοπραξία αναλάβει το έργο, η ΤΕΡΝΑ θα συμμετάσχει με ποσοστό 85% στο σχήμα της παραχώρησης.

Χωρίς επιβάρυνση

Η εταιρεία ΣΤΑΣΥ λαμβάνει μέρος στην κοινοπραξία ως Experience Provider, γεγονός που της επιτρέπει να συμμετάσχει χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση και χωρίς απαίτηση εγγυητικής επιστολής. Πρόκειται για την πρώτη σοβαρή προσπάθεια εξωστρέφειας μιας ελληνικής κρατικής εταιρείας στον τομέα των αστικών συγκοινωνιών και θεωρείται από την αγορά αποτέλεσμα της υψηλής τεχνογνωσίας που έχει αποκτήσει στον τομέα της λειτουργίας και συντήρησης μέσων σταθερής τροχιάς. Την όλη προσπάθεια θα στελεχώσουν και άλλες εταιρείες με διακριτό αντικείμενο, όπως η εταιρεία S. Horowitz & CO, η οποία θα είναι ο νομικός σύμβουλος της κοινοπραξίας.

Η ημερομηνία για τις δεσμευτικές προσφορές έχει οριστεί για τις 15 Μαρτίου, χωρίς να αποκλείεται να δοθεί μια παράταση 2-3 μηνών.

Η ΣΤΑΣΥ συμμετέχει και στη διεκδίκηση ακόμη ενός σημαντικού έργου στο Ισραήλ, το οποίο όμως βρίσκεται σε αρχικό στάδιο.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ