ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η Εx Machina αναλύει μετεωρολογικά δεδομένα για επιχειρήσεις ενέργειας

ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΟΝΤΗ

Η Εx Machina απευθύνεται κατά κύριο λόγο σε εταιρείες για τις οποίες ο καιρός έχει άμεσο αντίκτυπο στις καθημερινές επιχειρησιακές λειτουργίες τους, με αποτέλεσμα στο πελατολόγιό της να περιλαμβάνονται επιχειρήσεις όπως ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, το Φυσικό Αέριο Αττικής, η «Καυκάς», ο ΑΔΜΗΕ.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Η πρόγνωση του καιρού καθορίζει πολλές φορές διάφορες πτυχές της καθημερινότητάς μας, είτε αυτές αφορούν τις ενδυματολογικές επιλογές μας είτε τον χώρο που θα διεξαχθούν επίσημα ή και... ανεπίσημα ραντεβού. Ενίοτε, οι μεταβολές του καιρού αποτελούν πρόσφορο έδαφος και για τη γέννηση μιας νέας επιχειρηματικής ιδέας, η οποία μπορεί, με τη χρήση των νέων τεχνολογιών, να μετουσιωθεί σε νεοφυή εταιρεία. Εξάλλου, σύμφωνα με έρευνα της IBM, ο καιρός επιδρά συχνά αρνητικά στην κερδοφορία των επιχειρήσεων, με το 58% όσων συμμετείχαν στην έρευνα να δηλώνει ότι o καιρός επηρέασε αρνητικά τα έσοδά του τους τελευταίους 12 μήνες.

Eχοντας αυτά τα δεδομένα υπ’ όψιν, ο Μανώλης Νικηφοράκης, ο Στράτος Θεοδώρου και ο Βασίλης Χρυσός δημιούργησαν το 2015 την Ex Machina, η οποία ξεκίνησε ως εταιρεία που δραστηριοποιείτο στην πρόγνωση καιρού και στον χώρο του Iντερνετ των Πραγμάτων (ΙοΤ) και μετεξελίχθηκε σε εταιρεία που εξειδικεύεται στην παραγωγή, στην επεξεργασία και στην ανάλυση μετεωρολογικών δεδομένων για την πρόβλεψη ζήτησης ή παραγωγής ενέργειας. H νεοφυής εταιρεία, που αναδύθηκε από το πρόγραμμα egg της Eurobank, αξιοποιεί μετεωρολογικά δεδομένα –δηλαδή δεδομένα που αφορούν τον καιρό, τη θερμοκρασία, την υγρασία και τον άνεμο– από διάφορα δίκτυα μετεωρολογικών σταθμών και, σε συνδυασμό με τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης και Ιντερνετ των Πραγμάτων, προσφέρει λύσεις στους πελάτες της. Η Εx Machina απευθύνεται κατά κύριο λόγο σε εταιρείες για τις οποίες ο καιρός έχει άμεσο αντίκτυπο στις καθημερινές επιχειρησιακές λειτουργίες τους, με αποτέλεσμα στο πελατολόγιό της να φιγουράρουν επιχειρήσεις όπως ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, το Φυσικό Αέριο Αττικής, η «Καυκάς» και ο ΑΔΜΗΕ.

Η εταιρεία συστήθηκε στην αγορά μέσα από τις υπηρεσίες WeatherXM και ForecastXM πριν αναπτύξει τον δικό της μετεωρολογικό σταθμό. Η ForecastXM «είναι μια πλατφόρμα η οποία παρέχει ακριβή πρόβλεψη για την παραγωγή ή τη ζήτηση ενέργειας για κάθε πελάτη, με βάση τα δεδομένα πρόγνωσης καιρού που παράγει η ίδια η Ex Machina», αναφέρει ο κ. Χρυσός, περιγράφοντας στη συνέχεια αδρομερώς τα χαρακτηριστικά του νέου μετεωρολογικού σταθμού που λανσάρει η ομάδα. «Ο σταθμός αυτός παρακολουθεί τις καιρικές συνθήκες χρησιμοποιώντας αισθητήρες που μετρούν και καταγράφουν διάφορα μετεωρολογικά δεδομένα. Υστερα, αποστέλλοντας τα δεδομένα στο cloud, ο χρήστης του μετεωρολογικού σταθμού μπορεί να τα αξιοποιήσει». Απαριθμώντας μερικά από τα πλεονεκτήματά του, ο κ. Χρυσός αναφέρει ότι δεν χρειάζεται συντήρηση και είναι χαμηλότερου κόστους σε σχέση με άλλους. Επίσης, είναι ενεργειακά αυτόνομος και σε αυτόν έχουν ενσωματωθεί ασύρματες επικοινωνίες που επιτρέπουν την αποστολή των δεδομένων στο cloud ακόμη και σε περιοχές που δεν υπάρχει κάλυψη από δίκτυο Wi-fi ή κινητής τηλεφωνίας. Αυτή η εφεύρεση άλλωστε κίνησε το ενδιαφέρον του αμερικανικού venture capital SOSV, το οποίο επένδυσε το περασμένο καλοκαίρι στην εταιρεία.

Η περιήγησή τους στον κόσμο του επιχειρείν επισφραγίστηκε κυρίως από το ταξίδι τους στην Κίνα τον περασμένο Σεπτέμβριο, με τη συμμετοχή τους στον κορυφαίο επιταχυντή νεοφυών επιχειρήσεων για έργα hardware, το ΗΑΧ. «Ηδη μας έχουν προσεγγίσει μεγάλες εταιρείες ενέργειας από τη Γαλλία, την Αυστραλία και την Αφρική, ενώ, έχοντας ως στόχο τη διεύρυνση του πελατολογίου μας και την αύξηση της ζήτησης για τις υπηρεσίες μας, μπορούμε πλέον να απευθυνθούμε σε εργοστάσια στην Κίνα για τη μαζική παραγωγή του μετεωρολογικού μας σταθμού».

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ