«Αναστροφή» Χρ. Σπίρτζη για την Αττική Οδό

«Αναστροφή» Χρ. Σπίρτζη για την Αττική Οδό

2' 27" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στροφή 180 μοιρών σε σχέση με τη μέχρι πριν από λίγους μήνες στάση του, φαίνεται να υιοθετεί ο υπ. Υποδομών Χρ. Σπίρτζης αναφορικά με την περίπτωση παράτασης της υφιστάμενης σύμβασης της Αττικής Οδού, με αντάλλαγμα την εκπόνηση μελετών και την υλοποίηση πρόσθετων έργων, ως αντισταθμιστικό όφελος. Συγκεκριμένα, ο κ. Σπίρτζης σε σχετική διάσκεψη στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο έσπευσε να ξεκαθαρίσει ότι οι παρατάσεις των υφιστάμενων συμβάσεων παραχώρησης «δεν αφορούν την Αττική Οδό. Η τελευταία θα συνεχίσει να λειτουργεί μόνο με βάση την υπάρχουσα σύμβαση».

Αντιθέτως, σύμφωνα με τον υπουργό, θα προχωρήσει ο σχεδιασμός για την επέκταση των συμβάσεων των υπόλοιπων οδικών αξόνων, όπου κατά τον ίδιο υπάρχει ανάγκη για συμπληρωματικά οδικά έργα, της τάξεως των 3-4 δισ. ευρώ (π.χ. Αντίρριο – Ναύπακτος, Ιωάννινα – Κακκαβιά, το τμήμα Τσακώνα – Καλό Νερό στη Μεσσηνία κτλ.), τα οποία θα πρέπει να εξυπηρετούν μια σειρά από επιδιώξεις, κυρίως όμως να συνδέουν τους οδικούς άξονες με τα λιμάνια και τις πόλεις από τις οποίες διέρχονται και ταυτόχρονα να οδηγούν σε μειώσεις των διοδίων. Αυτό που επίσης προκύπτει με βεβαιότητα από τα όσα αναφέρθηκαν, είναι πως ο σχεδιασμός των εν λόγω έργων παραμένει σε αρχικό στάδιο παρότι έχει μεσολαβήσει ήδη ένας χρόνος από την έναρξη της σχετικής διαδικασίας και την υπογραφή σχετικών μνημονίων συναντίληψης μεταξύ υπουργείου και παραχωρησιούχων. Σε κάθε περίπτωση, οι αναφορές του κ. Σπίρτζη στην εν λόγω διάσκεψη συνιστούν μια εκ διαμέτρου διαφορετική στάση, καθώς, μέχρι πρότινος, εμφανιζόταν ως υπέρμαχος της κατά προτεραιότητα παράτασης της σύμβασης της Αττικής Οδού, σημειώνοντας μάλιστα χαρακτηριστικά ότι είναι η «πιο ώριμη σύμβαση από όλες τις υπόλοιπες, δεδομένου ότι λήγει σε λίγα χρόνια». Μοιραία, στελέχη του κατασκευαστικού κλάδου σημείωναν χθες με νόημα ότι δεν είναι σε θέση να παρακολουθούν όλες τις κατά καιρούς απόψεις του κ. Σπίρτζη επί του θέματος των επεκτάσεων των υφιστάμενων συμβάσεων παραχώρησης των οδικών αξόνων και πως παραμένουν διαθέσιμοι και έτοιμοι, ώστε να ανταποκριθούν σε όποιο σχέδιο προκρίνει τελικά η κυβέρνηση.

Παράλληλα, φορείς του κλάδου αναφέρουν ότι μια τέτοια διαδικασία απαιτεί ορθό σχεδιασμό, ταυτόχρονη υλοποίηση για όλους και με αντίστοιχους όρους, δηλαδή τα έργα που θα εκτελεστούν ως αντισταθμιστικό όφελος προς το Δημόσιο να είναι σχετικά με τις συμβάσεις (π.χ. να αφορούν περιοχές από τις οποίες περνούν οι άξονες και όχι άσχετα τμήματα, ή έργα) και κυρίως σωστά κοστολογημένα, σε σχέση με το οικονομικό όφελος της εκάστοτε κοινοπραξίας. Για παράδειγμα, δεν είναι δυνατόν να εγκριθεί παράταση σύμβασης σε έναν άξονα, που θα ισοδυναμεί με πρόσθετα έσοδα π.χ. 200 εκατ. ευρώ και το αντισταθμιστικό να είναι ένα έργο 80 εκατ. ευρώ και κάποιες μελέτες.

Οι παραχωρησιούχοι πάντως έχουν προτείνει σημαντικά έργα ως αντιστάθμισμα μιας πιθανής παράτασης των συμβάσεων. Για παράδειγμα, η κοινοπραξία Μορέας, που εκμεταλλεύεται το τμήμα Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα και Λεύκτρο – Σπάρτη, έχει προτείνει μεταξύ άλλων έργα όπως οι άξονες Καλό Νερό – Τσακώνα και Καλαμάτα – Ριζόμυλος. Αντίστοιχα, η Ιονία Οδός έχει προτείνει μεταξύ άλλων τη σύνδεση με την πόλη του Αγρινίου, η Ολυμπία Οδός σειρά άλλων συνδέσεων κάθετων αξόνων και αντιπλημμυρικών έργων.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή