Ο έρωτας κι ένα βαρύ ζεϊμπέκικο

Ο έρωτας κι ένα βαρύ ζεϊμπέκικο

2' 23" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Συνάντησα για πρώτη φορά τον Πάρη Κιμιωνή, τον νεαρό τραγουδιστή που θα «δοκιμαστεί» στα «Τραγούδια της αμαρτίας» του Μάνου Χατζιδάκι –όπως συνέβη νωρίτερα με τη Δήμητρα Σελεμίδου στον «Μεγάλο ερωτικό»– στο περίφημο σπίτι του συνθέτη επί της οδού Ρηγίλλης. Ηταν αρχές του Δεκέμβρη, αλλά οι πρόβες για την παράσταση που σε λίγες ημέρες (9/2) θα κάνει πρεμιέρα στην Εναλλακτική Σκηνή της Ελληνικής Λυρικής Σκηνής (ΕΛΣ) είχαν ήδη ξεκινήσει.

Πριν αρχίσει η συζήτηση με τον Γιώργο Χατζιδάκι, τον γιο του συνθέτη, ο οποίος έχει επίσης την καλλιτεχνική επιμέλεια του τριετούς «Κύκλου Μάνος Χατζιδάκις» στην ΕΛΣ, ο Λευτέρης Μιχαλόπουλος κάθισε στο μεγάλο πιάνο του σαλονιού και συνόδευσε τον νέο τραγουδιστή στο τρυφερό «Ενός λεπτού σιγή». Είχε πολύ τρακ στην προοπτική της «συνάντησής» του επί σκηνής με το έργο του Μάνου Χατζιδάκι και χαρά. «Δούλευα στην Ομόνοια», θυμήθηκε ο Πάρις Κιμιωνής, όταν θέλησα να μάθω την πρώτη φορά που άκουσε τη μουσική του Χατζιδάκι. «Ημουν στην οδό Πειραιώς και ξαφνικά, μέσα στην οχλαγωγία ακούστηκε από ένα αυτοκίνητο το “Χαμόγελο της Τζοκόντας”. Εμεινα ακίνητος, με συνεπήρε».

Τα «Τραγούδια της αμαρτίας» είναι το ένα από τα τρία έργα που πρόκειται να ακούσουμε σύντομα στην Εναλλακτική Σκηνή μαζί με τον «Κοινό βίο» και τους «Παίδες επί Κολωνώ» που ερμηνεύει ο Αλκίνοος Ιωαννίδης. Στην πραγματικότητα πρόκειται για μια μουσική παράσταση που χάρη και στη σκηνοθετική επιμέλεια του Γιάννη Σκουρλέτη των Bijoux de kant θα «περάσει» τους θεατές από τον ένα κύκλο τραγουδιών στον επόμενο μέσω της υποκριτικής, του χορού και πρωτίστως της μουσικής.

«Πρόκειται για μια “απαλή” θεατρική συνάντηση με τη μουσική του Μάνου Χατζιδάκι», διευκρινίζει ο Γιάννης Σκουρλέτης. «Η σκέψη μου ήταν να συναντηθεί η “Αγία αλητεία” του Χατζιδάκι μέσω της ομοερωτικής ποίησης του Ντίνου Χριστιανόπουλου με το krump, τον χορό του δρόμου των πόλεων, ένα σύγχρονο ζεϊμπέκικο. Η διακριτική συσχέτιση δύο ειδών που μοιάζουν ανόμοια μεταξύ τους, ελπίζω ότι θα δώσει την ευκαιρία για έναν δημιουργικό σκηνικό διάλογο με αυτά τα τραγούδια της νύχτας, του πάθους, του απαγορευμένου και της μοναξιάς», προσθέτει.

«Η αμαρτία είναι βυζαντινή και ο έρωτας αρχαίος», είχε πει ο Μάνος Χατζιδάκις για «Τα τραγούδια της αμαρτίας», και αφιέρωσε το έργο «σ’ όσους μπορούν ακόμη να διαβρωθούν από τη Μουσική και το Τραγούδι». Και για τους «Παίδες επί Κολωνώ», αυτά τα «παιδιά που δεν καταφέρνουν να γίνουν άνδρες» ότι «συνθέτουν ελληνικές εικόνες του έρωτα, της αθλιότητας και της απελπισίας». Στην παράσταση της ΕΛΣ τα τρία σημαντικά έργα θα ακουστούν το ένα κατόπιν του άλλου σε μια δίωρη παράσταση, στην οποία συμμετέχουν, εκτός των μουσικών, ο χορευτής Αγγελος Αποστολίδης (Fuerza Negra), ο ηθοποιός Ντένης Μακρής, φωνητικό σύνολο και χορευτές της σχολής χορού της ΕΛΣ.

Στα «Τραγούδια της αμαρτίας» τον Πάρη Κιμιωνή συνοδεύει στο πιάνο ο Τίτος Γουβέλης, ενώ τα έργα «Κοινός βίος / Παίδες επί Κολωνώ» ερμηνεύει ο Αλκίνοος Ιωαννίδης με δεκαμελές μουσικό σύνολο. Στον κύκλο «Παίδες επί Κολωνώ» θα παρουσιαστούν και 7 ανέκδοτα τραγούδια σε πρώτη εκτέλεση.

​​Εναλλακτική Σκηνή ΕΛΣ, έως 14/2.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή