Νέες ταινίες: Δράμα στο Ιράν, έρωτας στο Ισραήλ

Νέες ταινίες: Δράμα στο Ιράν, έρωτας στο Ισραήλ

5' 9" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το γύρισμα της τύχης **½

ΔΡΑΜΑ (2018)

Σκηνοθεσία: Ραμτίν Λαβαφί

Ερμηνείες:  Αμίρ Ζαντιντίμ, Παρινάζ Ιζαντιάρ, Σαμπέλ Αμπάρ

Μία από τις γνωστές κινηματογραφικές ιστορίες που περιπλέκονται σαν περσικά χαλιά, μας έρχεται αυτή την εβδομάδα από το Ιράν, σε μια ταινία που μας θυμίζει αρκετά και το σινεμά του Ασγκάρ Φαραντί. Δύο φιλικά ζευγάρια, επιστρέφοντας με το αυτοκίνητο από κάποιο πάρτι, χτυπούν κάτι απροσδιόριστο και το εγκαταλείπουν. Καθώς ο πανικός τούς κυριεύει, αποφασίζουν να μαζευτούν σε ένα σπίτι προκειμένου να καθορίσουν τις επόμενες κινήσεις τους. Εκεί ωστόσο και όσο η νύχτα προχωράει, έρχονται στο φως όλο και περισσότερες αποκαλύψεις· καθένας από τους τέσσερις έχει τα δικά του κρυμμένα μυστικά.

Το βραβευμένο στο Φεστιβάλ της Τεχεράνης σενάριο αποτελεί το δυνατό σημείο ενός φιλμ το οποίο χρησιμοποιεί μια απλή συνταγή του θρίλερ, προκειμένου να φέρει στο προσκήνιο τις ηθικές και κοινωνικές συγκρούσεις της (ιρανικής) μεσαίας τάξης. Απόλυτα αναγνωρίσιμα και στον δυτικό κόσμο, αν και περιτυλιγμένα με ένα πέπλο θρησκευτικού συντηρητισμού, τα… προβλήματα είναι γνωστά: χρήματα, απιστίες, φιλοδοξία που συχνά οδηγεί στην αυτοκαταστροφή. Ολα αποκαλύπτονται με θαυμαστή οικονομία και ρυθμό, χωρίς ωστόσο την πειστικότητα που έχουμε δει σε άλλα, παρόμοια έργα.

Και μετά υπάρχουν οι προσωπικές αποκαλύψεις. Μπροστά στον άμεσο κίνδυνο που τους απειλεί όλους, καθένας φανερώνει κι έναν διαφορετικό εαυτό, μια ψυχολογία που έρχεται στην επιφάνεια ακριβώς στις δύσκολες στιγμές. Το συγκεκριμένο κομμάτι θα μπορούσε να ήταν και το πιο ενδιαφέρον, αν εξερευνούνταν περισσότερο, κάτι τέτοιο όμως δεν συμβαίνει. Αντιθέτως, από ένα σημείο και έπειτα τα πάντα εξελίσσονται πολύ γρήγορα, καθώς οδηγούμαστε στο (όντως) πρωτότυπο φινάλε. Εκεί οι έννοιες της δικαιοσύνης και της τύχης περιπλέκονται, με τον θεατή να αφήνεται ελεύθερος να αναζητήσει ο ίδιος τη δική του οπτική.

Απαγορευμένες συναντήσεις ***

ΔΡΑΜΑ (2018)

Σκηνοθεσία: Μουαγιάντ Αλαγιάν

Ερμηνείες: Αντίμπ Σαφάντι, Σιβάν Κρέτσνερ, Ισάι Γκόλαν

Επόμενο κινηματογραφικό ταξίδι στο Ισραήλ και στη χιλιοτραγουδισμένη Ιερουσαλήμ, η οποία γίνεται σκηνικό ενός απαγορευμένου έρωτα που γεννιέται στις παρυφές μιας από τις διαρκέστερες διαμάχες του σύγχρονου κόσμου. Ο Παλαιστίνιος Σαλίμ κάνει διανομές στο καφέ της Ισραηλινής Σάρα, με την οποία συνάπτει ερωτική σχέση. Και οι δύο, ωστόσο, είναι παντρεμένοι, με τον παράνομο δεσμό τους να μην αργεί να αποκαλυφθεί. Στην περίπτωσή τους, βέβαια, η απλή απιστία είναι μάλλον το μικρότερο από τα «αμαρτήματά» τους. Ο Μουαγιάντ Αλαγιάν, μαζί με τον αδελφό του Ράμι, που υπογράφει το σενάριο, συνθέτουν μια κλασική αλλά συναρπαστική ιστορία που περνάει αβίαστα από το προσωπικό στο ευρύτερο κοινωνικό. Σε μια πόλη όπου τα πάντα παρακολουθούνται από μυστικές υπηρεσίες ή καλοθελητές, η ελευθερία και η αξιοπρέπεια είναι συχνά έννοιες σχετικές. Η ίδια η Ιερουσαλήμ, που θα μπορούσε κανείς να πει πως είναι ο πραγματικός πρωταγωνιστής της ταινίας, κινηματογραφείται εξαιρετικά και γίνεται πεδίο σύγκρουσης παθών, θρησκειών και συμφερόντων, τα οποία συχνά δεν υπολογίζουν τις ζωές των ανθρώπων. H διάρκεια θα μπορούσε σίγουρα να είναι κάπως μικρότερη, από την άλλη όμως δεν λείπει και το σασπένς, που θα την υποστηρίξει.

Scopophilia **½

Σκηνοθεσία: Ναταλία Λαμπροπούλου, Ηλέκτρα Αγγελετοπούλου

Ερμηνείες: Κωνσταντίνος Λιάρος, Τζόυς Ευείδη, Ηλέκτρα Καρτάνου

Ελληνικό θρίλερ στον υπολογιστή

Η πρώτη ελληνική εκδοχή του νέου και αναπτυσσόμενου υποείδους του computer screen movie (ταινία που εξελίσσεται κατά βάση στην οθόνη ενός κομπιούτερ) είναι γεγονός. Ενας νεαρός άνδρας που περνάει τον χρόνο του κατασκοπεύοντας κόσμο μέσα από κάμερες υπολογιστών, θα γίνει κάποια μέρα, έτσι, μάρτυρας ενός φόνου. Ξαφνικά η ζωή του μπαίνει σε κίνδυνο, ενώ το Διαδίκτυο αποκαλύπτει όλες τις δυνατότητες αλλά και τις απειλές του. Η ταινία της Ναταλίας Λαμπροπούλου και της Ηλέκτρας Αγγελετοπούλου χρησιμοποιεί τους κλασικούς κώδικες του θρίλερ, προσαρμόζοντάς τους στα δεδομένα της οθόνης. Πραγματικό θέμα της ταινίας είναι η διαρκής παρακολούθηση και η ιδιότυπη ηδονοβλεψία του Ιντερνετ.

Ψυχρή καταδίωξη **

Σκηνοθεσία: Χανς Πίτερ Μόλαντ

Ερμηνείες: Λίαμ Νίσον, Λόρα Ντερν, Μίκαελ Εκλουντ

Ο Νίσον και πάλι εκδικητής

Σε κάποιο ήσυχο θέρετρο για σκι, η δολοφονία ενός νεαρού άνδρα έρχεται να ταράξει τα νερά. Για κακή τύχη των δολοφόνων, πατέρας του παιδιού είναι ο (οδηγός εκχιονιστικού) Λίαμ Νίσον, ο οποίος θα ξεκινήσει μια αιματηρή εκστρατεία εκδίκησης ενάντια σε φυσικούς και ηθικούς αυτουργούς. Ο Αμερικανός ηθοποιός υποδύεται έναν ρόλο, αυτόν του πατέρα-εκδικητή, τον οποίο τείνει να μετατρέψει πια σε μανιέρα. Το βαρετό και προβλέψιμο του πράγματος διανθίζεται κάπως από το μαύρο χιούμορ και τη γενικότερη α λα Ταραντίνο προσέγγιση του μακελειού. Πέραν τούτου ωστόσο, ουσιαστικά ουδέν, με την καλή ηθοποιό Λόρα Ντερν να αναλώνεται σε έναν ανούσιο ρόλο και μερικές εξωφρενικές καταστάσεις να συμπληρώνουν το σύνολο.

Η κλεμμένη πριγκίπισσα **½

Σκηνοθεσία: Ολε Μαλαμούτζ

Ακούγονται: Παύλος Πιέρρος, Πηνελόπη Σκαλκώτου, Γιώργος Σκουφής

Ο ιππότης και η κόρη του βασιλιά

Το ουκρανικό animation μεταφέρει μια παραλλαγή των πιο κλασικών παραμυθιών για παιδιά, με τις απαραίτητες πριγκίπισσες, τους μάγους και τους ιππότες, σε μια πολύχρωμη και γεμάτη ζωντάνια εκτέλεση. Ο νεαρός Ρούσλαν, ένας καλλιτέχνης του δρόμου που ονειρεύεται να γίνει κάποτε ιππότης, γνωρίζει και ερωτεύεται την όμορφη Μίλα, σύντομα ωστόσο συνειδητοποιεί πως εκείνη είναι η κόρη του βασιλιά. Οταν ένας μοχθηρός μάγος την απάγει, ο Ρούσλαν μαζί με έναν πιστό φίλο ξεκινούν ένα γεμάτο περιπέτειες ταξίδι, για να τη σώσουν από τα νύχια του. Καλοφτιαγμένο και πολλές φορές ευρηματικό κινούμενο σχέδιο, με τις όποιες πρωτοτυπίες όμως να εξαντλούνται στο αισθητικό κομμάτι. Κυκλοφορεί σε ελληνική μεταγλώττιση.

Εμείς…

Ξεκινώντας από σήμερα και συνεχίζοντας την επόμενη Πέμπτη (14/2), το Exile Room διοργανώνει ένα μίνι αφιέρωμα σε μια λιγότερο γνωστή διάσταση του κινηματογραφικού έργου του Κριστόφ Κισλόφσκι. Σε αυτό το κοινό θα ανακαλύψει τα ντοκιμαντέρ του σπουδαίου Πολωνού σκηνοθέτη, τον οποίο έχει αγαπήσει για ταινίες όπως «Η διπλή ζωή της Βερόνικα» και η τριλογία των «Χρωμάτων». Πρόκειται για μια σειρά από δέκα ντοκιμαντέρ μικρού μήκους, που χρονολογούνται από το 1969 μέχρι το 1980, και θεωρείται πως σημάδεψαν την ιστορία του είδους και αποτέλεσαν αναπόσπαστο κομμάτι της επιδραστικής πολωνικής σχολής ντοκιμαντέρ. Ολες οι ταινίες θα προβληθούν με αγγλικούς υπότιτλους. Στις 9 μ.μ., Αθηνάς 12. Η είσοδος είναι ελεύθερη.

…και οι άλλοι

Ανάμεσα σε όλα τα εντυπωσιακά διαφημιστικά που παρουσιάστηκαν κατά τη διάρκεια του αμερικανικού Superbowl, το κορυφαίο ίσως ήταν εκείνο της Turkish Airlines. Ο τουρκικός αερομεταφορέας παρουσίασε, επί της ουσίας, μια κανονική ταινία μικρού μήκους, διάρκειας 6 λεπτών, δημιουργημένη από τον σπουδαίο Ρίντλεϊ Σκοτ. Εκεί, μέσα από μια υποτυπώδη πλοκή καταδίωξης, αποθεώνεται βασικά η Κωνσταντινούπολη· με εκπληκτικές εσωτερικές και εξωτερικές λήψεις, η Πόλη αναδεικνύεται ως κορυφαίος προορισμός στο μεταίχμιο Ανατολής και Δύσης. Στην ταινία πρωταγωνιστεί η ηθοποιός Σίλβια Χοκς («Blade Runner 2049»).

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή