Τα διακοσμητικά «ρόδα» στην αίθουσα του μουσείου V&A στο Λονδίνο είναι από χαρτί, αλλά η έλλειψη μυρωδιάς δεν αφαιρεί τίποτε από τον (διπλό) συμβολισμό τους. Αν το τριαντάφυλλο ήταν το αγαπημένο λουλούδι του Κριστιάν Ντιόρ, το «ρόδο» παραμένει το εραλδικό έμβλημα της Αγγλίας. Την αγάπη του Γάλλου couturier για τη χώρα που σήμερα στροβιλίζεται στον ρυθμό του Brexit αποκαλύπτει η έκθεση «Christian Dior: Designer of Dreams», που παρουσιάζεται έως τις 14 Ιουλίου.

«Δεν υπάρχει άλλη χώρα στον κόσμο, εκτός από τη δική μου, της οποίας ο τρόπος ζωής να μου αρέσει τόσο πολύ. Λατρεύω τις αγγλικές παραδόσεις, την αγγλική ευγένεια, την αγγλική αρχιτεκτονική. Λατρεύω ακόμα και τη βρετανική κουζίνα», έλεγε ο ίδιος. Η σχέση του Ντιόρ με την Αγγλία ξεκίνησε με ένα εκπαιδευτικό ταξίδι για την τελειοποίηση των αγγλικών του
– απόδειξη του ανοιχτού πνεύματος του Γάλλου δημιουργού.

Η έκθεση διαφοροποιείται από μια προηγούμενη που παρουσιάστηκε το 2017 στο τμήμα Arts Décoratifs του Μουσείου του Λούβρου. Στο Λονδίνο, πάνω από 500 κομμάτια, μεταξύ των οποίων 200 ρούχα υψηλής ραπτικής, καλύπτουν μια ενδυματολογική ιστορία που ξεκινά το μεταπολεμικό 1947 και φτάνει στο σημερινό «πετράδι του στέμματος» του κολοσσού της πολυτέλειας, LVMH.

«Η μόδα δεν είναι μια εικόνα, είναι μια εμπειρία, και η έκθεση είναι μια υπέροχη εμπειρία», λέει η Μαρία Γκράτσια Κιούρι, καλλιτεχνική διευθύντρια σήμερα και πρώτη γυναίκα στο τιμόνι του οίκου, μιλώντας στη βρετανική Vogue. Όπως και άλλες εκθέσεις μόδας, η πλούσια παρουσίαση στο V&A φέρνει μια νοσταλγία για ένα ευγενικό παρελθόν, που έδωσε τη θέση του στο παγκοσμιοποιημένο, αλλά πιο δημοκρατικό, στιλιστικά μιλώντας, παρόν. ■

Περιοδικό "Κ"

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ