Νέα BMW R 1250 GS HP (+video)

3' 59" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο
Το GS αδιαμσφηβήτητα αποτελεί την ναυαρχίδα της BMW, είναι το καμάρι των Βαυαρών το οποίο μετά από 14 χρόνια έρχεται αλλαγμένο όσον αφορά τον boxer κινητήρα του!

 
ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΟΥ ΚΑΤΣΙΜΠΑΡΟΥ
 
Οι παγκόσμιες πωλήσεις του GS είναι οι καλύτερες των τελευταίων χρόνων γεγονός που δεν τους σταμάτησε στο να εξελίξουν το best seller μοντέλο τους!
Η εξωτερική εμφάνιση της μοτοσυκλέτας παραμένει ίδια αφού η μεγάλη αλλαγή της έρχεται από τα σωθικά του κινητήρα!
Τα πλαϊνά καπάκια γράφουν πάνω τους Shiftcam μια τεχνολογια η οποία είναι γνωστή στον κόσμο των αυτοκινήτων, πρώτη φορά όμως η BMW την χρησιμοποιεί στις μοτοσυκλετες τις.
 
Η νέα αυτή τεχνολογια επιτρέπει τον διαφορετικό χρονισμό των βαλβίδων καθώς  επισης και της διαδρομής της βαλβίδας εισαγωγής.
Επιπλεον οι εκκεντροφόροι εισαγωγής έχουν σχεδιαστεί για το ασύγχρονο άνοιγμα των δυο βαλβίδων εισαγωγής με αποτέλεσμα την ενίσχυση του φρέσκου εισερχομένου μείγματος και επομένως την καλύτερη και αποτελεσματικότερη καύση του.
 
Αλλες τεχνικές αλλαγές στον νέο boxer κινητήρα σχετίζονται με την κίνηση του εκκεντροφόρου που πλέον επιτυγχάνεται με οδόντωση αλυσίδα, την ανασχεδιασμένη τροφοδοσία λαδιού και το νέο σύστημα εξάτμισης το οποίο βγάζει έναν ακόμα πιο χορταστικό μπάσο ήχο!
 
 
Ο νεος κινητήρας είναι πλέον 1254 κυβικά από 1170 που ήταν και έρχεται με αυξημένη απόδοση και ροπή, με 136 ίππους στις 7.750 στροφες και 14,5 κιλά ροπής, κάνοντας τον 10% ισχυρότερο από τον προκάτοχο του αλλά και τον πιο δυνατό boxer κινητήρα που έχει βγάλει ποτέ η BMW.
 
Εξωτερικά δεν υπάρχουν διάφορες εκτός από την έκδοση HP η οποία είναι εξοπλισμενη με χρυσές ακτινωτες  ζάντες, λευκό πλαίσιο, μικρή ζελατίνα και ανάρτηση με μεγαλύτερες διαδρομές  για όσους έχουν off road ανησυχίες!
Η επιγραφή HP και οι πολύχρωμες ταινίες στα αγωνιστικά χρώματα της BMW προσθέτουν μια δυναμική εμφάνιση στην μοτοσυκλέτα.
 
Τα ηλεκτρονικά του νέου 1250 εμπλουτίστηκαν με την έξτρα λειτουργία Dynamic pro πέρα από τα Modes Rain, road, enduro και enduro pro καθώς επίσης και με ένα νέο σύστημα στα φρένα το οποίο είχαμε δει και οδηγήσει  στο νέο F850 GS κάνοντας φρενάρισμα πανικού μέσα σε λάσπες!
Το σύστημα αυτό ονομάζεται Dynamic Brake και εξασφαλίζει ακόμα καλύτερο φρενάρισμα αλλά και καλύτερη διαχείρηση του φρένου ώστε να μειωθεί ακόμα περισσότερο η απόσταση φρεναρίσματος.
Το νέο GS φρενάρει παντού και πάντα χωρίς να προκαλέσει την παραμικρή αμφιβολία και ανασφάλεια στον αναβάτη του.
 
Νέα είναι και η ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση που η BMW αποκαλεί Next Generation και η οποία προέρχεται από την έκδοση adventure 2018.
Η Dynamic ESA ελέγχει πλέον και την προφορτιση αυτόματα όπως και τις αποσβέσεις κάνοντας το με μεγαλύτερη δειγματοληψία αλλά και σε όλους τους χάρτες οδήγησης.
 
Η ανάρτηση λειτουργεί υποδειγματικά ισιωνοντας τα πάντα στο πέρασμα της.
Πραγματικά είναι από τις λίγες μοτοσυκλετες που ενώ οδηγάς στο χώμα πάνω σε σκληρο τερέν νομίζεις ότι βρίσκεσαι και διασχιζεις έναν απλό δασικό χωματόδρομο.
Αλλαγή υπάρχει και στο κιβώτιο ταχυτήτων όπου πλέον τα απότομα κατεβάσματα πριν τις στροφες γίνονται πιο γλυκά χάρη στον υγρό πολύ δίσκο συμπλέκτη 8 δίσκων.
 
Σε κάθε άνοιγμα γκαζιού και μεταξύ των 3.000 και 7.500 στροφών ο νέος κινητήρας αποδίδει περισσότερα από 12 κιλά ροπής γεγονός που τον κάνει πολύ άμεσο και και αποδοτικό σε απόκριση.
 
Η νέα εξάτμιση παραμένει σε διάταξη 2 σε 1, είναι όμως ξανά σχεδιασμένη με βάση τα νέα δεδομένα του κινητήρα 
 
Τα φώτα είναι τύπου LED από τον βασικό εξοπλισμό όπως επίσης και η TFT οθόνη των 6,5 ιντσών η οποία διαχειρίζεται από το αριστερό γκριπ πολύ εύκολα προσφέροντας πολλές λειτουργίες κάνοντας πολύ εύκολη την οδήγηση του αναβάτη.
 
Η BMW ισχυρίζεται ότι όλη αυτή η αλλαγή στον κινητήρα έφερε  καλύτερη κατανάλωση και συνεπώς μεγαλύτερη οικονομία σε καύσιμο.
Δεν έχει άδικο λοιπόν γιατί η μέτρηση που κάναμε μας έδειξε ότι λίγο πολύ το 1250 μας έκαψε 5,5 λίτρα στα 100 σε σχέση με τον προκάτοχο του όπου το νούμερο που είχαμε δει τότε ήταν 5,8 λίτρα!
 
Βέβαια όλα αυτά είναι σχετικά γιατί όπως έχω ξαναπεί το γκαζι είναι γλυκό και ποιος είναι αυτος που έχει το μέλι στα δάχτυλα του και δεν το γλύφει;
Άρα και τα νούμερα καταναλώσεις υπόκεινται στις ορέξεις του καθενός από εμάς!
 
Η R1250 GS διαθέτει μια μεγάλη γκάμα προαιρετικού εξοπλισμού και γνήσιων αξεσουάρ BMW MOTORRAD όπου με αυτο τον τρόπο μπορείτε να δημιουργήσετε την μοτοσυκλέτα που ονειρεύεστε.
 
 
Η συγκεκριμένη έκδοση HP ξεκινάει από τις 18.700 και από κει και πέρα τα πακέτα των έξτρα αξεσουάρ που θα επιλέξει κανείς είναι αυτά που θα καθορίσουν και την τελική τιμή της μοτοσυκλέτας. 
 
Επι δεκαετίες λοιπόν ο boxer κινητήρας της BMW έχει γράψει την δίκη του ιστορία όσον αφορά τον ιδιαίτερο αξιόπιστο και ισχυρό χαρακτήρα του.
Μια μοτοσυκλέτα που δεν σταματάει να πουλάει παγκοσμίως και η οποία ακόμα και με το φρεσκάρισμα του κινητήρα της υπόσχεται να συνεχίσει να προσφέρει εγγυημένη διασκέδαση σε κάθε είδους τερέν.
 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή