«Ενεση» ρευστότητας 15 εκατ. ευρώ στα ΕΛΤΑ

«Ενεση» ρευστότητας 15 εκατ. ευρώ στα ΕΛΤΑ

1' 35" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Aγώνα δρόμου πραγματοποιούν τα υπουργεία Οικονομικών και Ψηφιακής Πολιτικής προκειμένου να λυθεί το πρόβλημα ρευστότητας των ΕΛΤΑ. Σύμφωνα με πληροφορίες, χθες αργά το απόγευμα ολοκληρώθηκε η εκταμίευση προς τα ΕΛΤΑ της προκαταβολής του κόστους της καθολικής υπηρεσίας για το έτος 2017.

Η καταβολή αυτή, ύψους 15 εκατ. ευρώ, θα ανακουφίσει την ασφυκτική πίεση που υφίσταται η επιχείρηση, ενόψει της καταβολής του δεύτερου δεκαπενθημέρου Φεβρουαρίου στο προσωπικό της. 

Η εταιρεία, σύμφωνα με πληροφορίες, είχε δηλώσει τις προηγούμενες ημέρες προς τον βασικό μέτοχό της, δηλαδή το Δημόσιο, ότι αδυνατεί να καταβάλει τη μισθοδοσία δεύτερου δεκαπενθημέρου Φεβρουαρίου 2019. Η καταβολή αυτή ανέρχεται σε 4 εκατ. ευρώ ενώ τα υπόλοιπα 4 εκατ. ευρώ που αφορούν παρακρατήσεις φόρων και εργοδοτικές εισφορές, κατά τη συνήθη πρακτική, καταβάλλονται στο τέλος του μήνα.

Η διοίκηση των ΕΛΤΑ ξεπερνάει, αλλά μόνο προσωρινά, το ασφυκτικό πρόβλημα ρευστότητας που την ταλανίζει. Ο όμιλος έχει ληξιπρόθεσμες οφειλές ύψους 32 εκατ. ευρώ και για να λειτουργήσει, χρειάζεται 7 εκατ. ευρώ μηνιαίως ή περίπου 85 εκατ. ευρώ ετησίως για ολόκληρο το 2019. Τα κεφάλαια αυτά σήμερα η επιχείρηση δεν τα διαθέτει.

Επιπλέον, η εταιρεία χρειάζεται για την εξυγίανσή της περί τα 300 εκατ. ευρώ τα οποία θα δαπανηθούν σε μια περίοδο τεσσάρων ετών (2019-2022). Εξ αυτών, τα 200 εκατ. ευρώ θα δαπανηθούν για τη μείωση του προσωπικού και κυρίως για τη μείωση της μισθοδοσίας, που αποτελεί και το υψηλότερο λειτουργικό έξοδο.

Στη χρήση του 2017, τα ΕΛΤΑ είχαν μισθοδοσία ύψους 210 εκατ. ευρώ, δηλαδή περίπου 17 εκατ. ευρώ τον μήνα. Το ποσό της μισθοδοσίας αντιστοιχούσε στο 63% των ετήσιων εσόδων του ομίλου, που για τη συγκεκριμένη χρονιά ανήλθαν σε 340 εκατ. ευρώ.

Στόχος τώρα είναι το προσωπικό να μειωθεί κατά το 1/3 και από 6.000 να περιοριστεί σε 4.000 μέσα στο 2019. Οι αριθμοί αυτοί δεν περιλαμβάνουν το «ενοικιαζόμενο» προσωπικό προσωρινής απασχόλησης, το οποίο εργάζεται στην επιχείρηση. Από το μόνιμο προσωπικό οι μισοί είναι οι ταχυδρόμοι και οι υπόλοιποι διοικητικό προσωπικό.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή