Στα χέρια επαγγελματιών τα μισά ακίνητα με μισθώσεις τύπου Airbnb

Στα χέρια επαγγελματιών τα μισά ακίνητα με μισθώσεις τύπου Airbnb

2' 49" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στα χέρια επενδυτών και επαγγελματιών διαχειριστών περνά όλο και μεγαλύτερο μέρος της αγοράς των βραχυχρόνιων μισθώσεων, τάση που έχει παρατηρηθεί και στις περισσότερες χώρες του εξωτερικού. Είναι χαρακτηριστικό ότι η Αθήνα κατατάσσεται πλέον στη δεύτερη θέση μεταξύ 18 ευρωπαϊκών μεγαλουπόλεων, καθώς το 53% των ακινήτων που διατίθενται μέσω πλατφορμών βραχυχρόνιων μισθώσεων ανήκει σε κάποιον επαγγελματία ή επενδυτή του κλάδου των ακινήτων. Στην πρώτη θέση βρίσκεται η Πράγα με ποσοστό 56,5%, ενώ έπεται η Βουδαπέστη με 50,3%. Υψηλά ποσοστά καταγράφονται επίσης σε Βαρκελώνη (49,8%), Μαδρίτη (48,2%) και Λονδίνο (45,7%). Στον αντίποδα, στις σκανδιναβικές αγορές, όπως η Κοπεγχάγη και η Στοκχόλμη, τα σχετικά ποσοστά είναι πολύ χαμηλά με μόλις 9,6% και 10,5% αντιστοίχως.

Οπως αναφέρει σε σχετική έρευνά της η Arbitrage Real Estate, εταιρεία παροχής υπηρεσιών συμβούλων ακινήτων, σήμερα, διαχείριση ακινήτων για τη συγκεκριμένη αγορά κάνουν τόσο υφιστάμενες εταιρείες του κλάδου των ακινήτων, που προϋπήρχαν των σχετικών ηλεκτρονικών πλατφορμών, μεσιτικά γραφεία, ακόμα και εταιρείες οικιστικών αναπτύξεων, που υπό την έλλειψη αγοραστικής ζήτησης στην ελληνική αγορά, στρέφονται και στον χώρο της διαχείρισης βραχυχρόνιων μισθώσεων. Παράλληλα, υπάρχουν και νεοφυείς εταιρείες, οι οποίες συστάθηκαν ως αποτέλεσμα της ανόδου των βραχυχρόνιων μισθώσεων, που προσφέρουν πλήρεις υπηρεσίες διαχείρισης του ακινήτου του εκάστοτε ιδιοκτήτη, από την προβολή του μέχρι τη διαχείριση των κρατήσεων και τον καθαρισμό του. Απευθύνονται κυρίως σε ιδιοκτήτες που είτε αδυνατούν είτε δεν ενδιαφέρονται να προχωρήσουν σε μια παρόμοια διαδικασία. «Οι εταιρείες αυτές συνήθως εισπράττουν ένα ποσοστό που κυμαίνεται από 15% έως 20% από το έσοδο που εξασφαλίζεται για τον κάθε ιδιοκτήτη», αναφέρει χαρακτηριστικά η ανάλυση της Arbitrage Real Estate.

Σε κάθε περίπτωση, η ανάγκη για επαγγελματική διαχείριση καθίσταται όλο και πιο έντονη, δεδομένου του υψηλού ανταγωνισμού. Ετσι, ένας σημαντικός αριθμός ιδιοκτητών εκμεταλλεύεται πάνω από τρία ακίνητα. Μάλιστα, στη σχετική αγορά εισέρχονται πλέον και οι επαγγελματίες ξενοδόχοι, προσφέροντας ένα ευρύτερο πακέτο υπηρεσιών και παροχών, ανάλογο ενός ξενοδοχείου. Σύμφωνα με τους αναλυτές της Arbitrage, «οι εγχώριοι ξενοδόχοι αναγνωρίζουν ότι οι βραχυχρόνιες μισθώσεις μέσω ψηφιακών πλατφορμών είναι χρήσιμο προϊόν υπηρεσιών φιλοξενίας υπό προϋποθέσεις. Αναγνωρίζουν, επίσης, την ανάγκη για περισσότερους επισκέπτες στην Ελλάδα, δεδομένου ότι η αύξηση του τουρισμού λειτουργεί πολλαπλασιαστικά, καθώς εκτός του εσόδου της διαμονής, ο επισκέπτης θα ξοδέψει, όπως έχει αποδειχθεί, κατά μέσον όρο 1,5 φορά το ποσό αυτό για λοιπές υπηρεσίες».

Στο πλαίσιο αυτό και με δεδομένη τη ζήτηση που υπάρχει, οι ιδιώτες επενδυτές που δραστηριοποιούνται στην αγορά των βραχυχρόνιων μισθώσεων, θα κληθούν σύντομα να ανταγωνιστούν και μεγάλους ξενοδοχειακούς ομίλους. Για παράδειγμα, η Zeus International, η οποία διαχειρίζεται το σήμα Wyndham στην Ελλάδα, έχει ήδη ξεκινήσει από τις αρχές του έτους τη λειτουργία ενός συγκροτήματος επιπλωμένων διαμερισμάτων στην πλατεία Καραϊσκάκη, δίπλα στο ομώνυμο ξενοδοχείο, το Κ29. Παράλληλα, ετοιμάζει κι ένα ακόμα συγκρότημα από επιπλωμένες σουίτες σε έτερο ακίνητο, επίσης στην πλατεία Καραϊσκάκη, το οποίο αποσκοπεί στο να προσελκύσει κοινό υψηλότερων απαιτήσεων. Σε διεθνές επίπεδο, ξενοδοχειακοί όμιλοι, όπως η Accor, εξαγοράζουν δημοφιλείς πλατφόρμες βραχυχρόνιων μισθώσεων και εισέρχονται δυναμικά στον κλάδο, αποκτώντας μερίδιο της αγοράς. Πάντως, σύμφωνα με την Arbitrage, κάθε αγορά έχει τον δικό της πελάτη. Για παράδειγμα, ο εταιρικός ταξιδιώτης που επιζητεί σχετικές ανέσεις για τα ταξίδια του, θα προτιμήσει ένα επιπλωμένο διαμέρισμα με ανέσεις και παροχές ξενοδοχειακού επιπέδου, επομένως δεν θα κινηθεί στη βραχυχρόνια μίσθωση. Αντίθετα, ένα τέτοιο ακίνητο θα αναζητήσει ο ταξιδιώτης εκείνος που έχει ευαισθησία με την τιμή και κινείται με γνώμονα το χαμηλότερο κόστος. Αντίστοιχα, στον τουρισμό πολυτελείας, οι επισκέπτες τείνουν να προτιμούν τα σχετικά ξενοδοχεία, λόγω των πρόσθετων ανέσεων και υπηρεσιών που τους προσφέρονται.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή