Ομιλείτε ελληνικά;

2' 18" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το Eθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (ΕΜΣΤ) δεν έχει ανοίξει με καμία κυβέρνηση. Η αδυναμία να λειτουργήσει ένα, έτοιμο εδώ και καιρό, κτίριο είναι διακομματική. Αυτό δεν ξέρω αν αποτελεί «παρηγοριά» για τους υπουργούς Πολιτισμού που έχουν ασχοληθεί με την υπόθεση ΕΜΣΤ, και όπως μπορεί να φανταστεί κανείς είναι πολλοί, σίγουρα όμως αποτελεί εκκωφαντική απόδειξη αποτυχίας. Οποιος περνάει από τη Συγγρού, βλέπει την αποτυχία στον όγκο του έτοιμου κτιρίου, του παλιού ΦΙΞ, που κάθεται και περιμένει εκτός από την ταμπέλα «Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης» να αποκτήσει και περιεχόμενο.

Το τελευταίο επεισόδιο στο σίριαλ ήταν η προ ολίγων ημερών ανακοίνωση του υπουργείου Πολιτισμού, όπου μεταξύ άλλων διαβάσαμε: «Σε νέο –διεθνή– διαγωνισμό για τη θέση του διευθυντή στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης θα προχωρήσει το υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, μετά την ομόφωνη απόφαση της Επιτροπής Αξιολόγησης ότι καμία από τις υποψηφιότητες που κατατέθηκαν δεν πληρούσε τα κριτήρια επιλογής».

Τι σημαίνει αυτό; Πρώτον ότι από τους Ελληνες που πήραν μέρος στον διαγωνισμό –ανάμεσά τους δύο διευθύντριες του ΕΜΣΤ, η Αννα Καφέτση και η Κατερίνα Κοσκινά– ουδείς κρίθηκε κατάλληλος και δεύτερον ότι η κανονική λειτουργία του μουσείου απομακρύνεται εκ νέου. Διότι μας είναι δύσκολο να κατανοήσουμε με ποιο τρόπο θα μπορούσε να λειτουργήσει το ΕΜΣΤ χωρίς διευθυντή όπως άφησε να εννοηθεί ο πρόεδρος του Δ.Σ. Γιώργος Παπαναστασίου, δηλώνοντας στην «Κ» ότι «για ένα διάστημα αυτή η κατάσταση δεν μας επηρεάζει. Το ιδανικό θα ήταν να υπήρχε ένας διευθυντής για να προχωρήσει τις διαδικασίες, αλλά προσπαθούμε να τις καλύψουμε εμείς. Σε λίγους μήνες, τα έργα θα είναι στη θέση τους». Αραγε η υπουργός συμφωνεί;

Η αρχική σκέψη της ηγεσίας του ΥΠΠΟ να προκηρυχθεί διαγωνισμός ήταν σωστή. Ουδείς διαφωνεί με τη διαδικασία της δημόσιας προκήρυξης και ευχής έργο θα ήταν να αντικαταστήσει αυτή η πρακτική τη λογική του διορισμού σε όλους τους εποπτευόμενους από το ΥΠΠΟ φορείς. Ομως, ένα λεπτό. Δεν αναζητάμε τμηματάρχη εφορίας. Δεν είναι δυνατόν σε ένα τόσο ειδικό θέμα να μπαίνουν παρόμοια κριτήρια με έναν διαγωνισμό τύπου ΑΣΕΠ. Χρειάζεται μια ευελιξία, ένας διαφορετικός τρόπος σκέψης, μια άλλη φιλοσοφία όταν καταρτίζεις προκήρυξη για τη θέση διευθυντή του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης.

Αλλά υπάρχει και κάτι άλλο. Δεν ζούμε στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής. Λίγο πολύ όσοι ασχολούμαστε με το θέμα, πόσο μάλλον το υπουργείο και οι σύμβουλοι της υπουργού σε θέματα σύγχρονου πολιτισμού, γνωρίζαμε ποιοι μπορούσαν να καταθέσουν υποψηφιότητα και ποια είναι τα προσόντα τους. Δεν ήταν απαραίτητο αυτό το φιάσκο. Μπορούσε εξαρχής να είχε προκηρυχθεί ένας διεθνής διαγωνισμός. Ετσι θα βλέπαμε αν υπάρχει κάποιος ξένος που να θέλει να αναλάβει το μουσείο. Φαντάζομαι ότι στο job description προϋπόθεση είναι ότι θα πρέπει να ομιλεί και την ελληνική γλώσσα. Οχι για κανέναν άλλο λόγο, αλλά γιατί κάθε τόσο θα πρέπει να πηγαίνει από υπουργείο σε υπουργείο και να παρακαλάει να του εγκρίνουν προσωπικό και χρήματα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή