Εως τις 18 Μαρτίου η εκδήλωση ενδιαφέροντος για «Θριάσιο ΙΙ»

Εως τις 18 Μαρτίου η εκδήλωση ενδιαφέροντος για «Θριάσιο ΙΙ»

2' 42" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Επειτα από πολύμηνες καθυστερήσεις, η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών επιχειρεί με διαδικασίες εξπρές την προκήρυξη του διαγωνισμού για την αξιοποίηση του «Θριασίου ΙΙ». Πρόκειται για το έργο της εκμετάλλευσης του Εμπορευματικού Σιδηροδρομικού Σταθμού και Σταθμού Διαλογής (ΕΣΣΣΔΙ) στο Θριάσιο Πεδίο. Ο διαγωνισμός που αποφασίσθηκε να προκηρυχθεί προβλέπει την παραχώρηση προς αξιοποίηση 1.800 στρεμμάτων στο Θριάσιο Πεδίο, ένα έργο που γίνεται γνωστό ως «Θριάσιο ΙΙ». Πρόσφατα άλλωστε ολοκληρώθηκε η παραχώρηση άλλων 590 στρεμμάτων στην ίδια περιοχή προς αξιοποίηση ως εμπορευματικού κέντρου, γνωστή και ως «Θριάσιο Ι».

Η απόφαση για την προκήρυξη του Θριάσιου ΙΙ ελήφθη την περασμένη Πέμπτη και η επίσημη δημοσιοποίηση της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος αναμένεται την ερχόμενη Δευτέρα 18 Φεβρουαρίου. Παράλληλα, το υπουργείο Υποδομών με τρεις διαδοχικές αποφάσεις την περασμένη Πέμπτη προσέλαβε τους τρεις συμβούλους για το έργο.

Πρόκειται για τις εταιρείες Grand Thornton που θα παράσχει χρηματοοικονομικές συμβουλές, τη Novus Σύμβουλοι Μηχανικοί που θα παράσχει υπηρεσίες τεχνικού συμβούλου και τη νομική εταιρεία Τροβά – Οικονόμου – Κάρβου & Συνεργάτες που θα παράσχει τις νομικές υπηρεσίες. Κάθε μια εταιρεία θα λάβει αμοιβή περίπου 178 χιλ. ευρώ. Σημειώνεται ότι σύμφωνα με πληροφορίες, η εκδήλωση ενδιαφέροντος λήγει στις 18 Μαρτίου, δηλαδή σε ένα μήνα.

Το έργο αναμένεται να προσελκύσει μεγάλο ενδιαφέρον, σε αντίθεση με το «Θριάσιο Ι» όπου υπήρξε μόνον μια προσφορά, εκείνη της Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο (ΘΕΚ). Αυτό συνέβη για πολλούς λόγους, αλλά και για τον επιπρόσθετο λόγο ότι στο «Θριάσιο Ι» απαιτούνται επενδύσεις ύψους 160 εκατ. ευρώ. Το «Θριάσιο ΙΙ», σε αντίθεση με το «Θριάσιο Ι», δεν απαιτεί μεγάλες κεφαλαιουχικές δαπάνες (capex). Το μόνο που απαιτείται είναι η απόκτηση γερανογεφυρών ύψους περίπου 20-25 εκατ. ευρώ. Μάλιστα, οι επενδύσεις αυτές θα γίνουν σταδιακά και καθώς θα αυξάνεται η εμπορευματική κίνηση.

Μια σίγουρη προσφορά επομένως θεωρείται εκείνη της ΘΕΚ, η οποία ανέλαβε το «Θριάσιο Ι». Η ΘΕΚ είναι σύμπραξη του ομίλου Goldair και της ETBA ΒΙΠΕ, θυγατρική εταιρεία της Τράπεζας Πειραιώς. Η δεύτερη σίγουρη υποψηφιότητα είναι εκείνη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Αυτό δήλωσε πρόσφατα ο επικεφαλής της επιχείρησης Φίλιππος Τσαλίδης, αλλά το ίδιο δηλώνει και η πρόθεση της εταιρείας να αξιοποιήσει τις αποθήκες Κ1 και Κ2 που βρίσκονται στην έκταση. Η ιταλικών συμφερόντων εταιρεία δεν πρόκειται να αφήσει τη (σιδηροδρομική) πρόσβαση των μεγαλύτερων αποθηκών των Βαλκανίων σε τρίτους. Εξάλλου μεγάλο μέρος της λειτουργίας του ΕΣΣΣΔΙ είναι η συναρμολόγηση και αποσυναρμολόγηση συρμών τρένων που μεταφέρουν εμπορεύματα.

Ο τρίτος ενδιαφερόμενος εκτιμάται ότι θα είναι η Cosco. H τελευταία περνάει μέσω του συγκεκριμένου ακινήτου όλα τα τρένα που ξεκινούν από τον εμπορευματικό σταθμό του Ικονίου και καταλήγουν στην Ευρώπη. Η εταιρεία στο παρελθόν (προ του 2015) είχε ενδιαφερθεί ακόμη για τη δημιουργία μονάδας ελαφράς μεταποίησης των εμπορευμάτων της στην περιοχή, εφόσον όμως προκηρυσσόταν όλη η έκταση μαζί (Θριάσιο Ι και ΙΙ).

Τέλος, μεταξύ των εγχώριων ενδιαφερομένων φέρονται και επιχειρήσεις του ομίλου Μυτιληναίου. Ο τελευταίος, ως γνωστόν, ανέλαβε την κατασκευή των αποθηκευτικών χώρων του «Θριάσιου Ι» και ως στενός συνεργάτης των ομίλων Goldair/Πειραιώς, έχει κάθε λόγο να ενδιαφέρεται.

Το ενδιαφέρον των ξένων θα εξαρτηθεί από τους όρους της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος. Αν το υπουργείο Υποδομών αφήσει το περιθώριο αλλαγών στις συμπράξεις των ενδιαφερομένων δεν αποκλείεται να υπάρξουν και ξένοι ενδιαφερόμενοι. Αν όμως οι όροι του διαγωνισμού δεν επιτρέπουν αλλαγές στα σχήματα που θα εκφράσουν ενδιαφέρον, τότε είναι απίθανο να ανταποκριθούν σε ένα τόσο ασφυκτικό χρονοδιάγραμμα υποβολής προσφορών.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή