ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ

Hi-Tech δυνατότητες

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΙΚΗ ΤΡΥΦΩΝΑ

ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ: ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΑΒΡΑΜΙΔΗΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Από τα tablets και τα smartphones μέσα στο δωμάτιο και τις ξενοδοχειακές εφαρμογές που εκπληρώνουν κάθε επιθυμία μέχρι τα ρομπότ-εργαζομένους, η τεχνολογία βρίσκει πρόσφορο έδαφος να αναπτυχθεί στον ξενοδοχειακό κλάδο. Πολλές έρευνες καταγράφουν τις δυναμικές μετατοπίσεις που πραγματοποιούνται στον κλάδο των ξενοδοχείων, και όλες επισημαίνουν την κυριαρχία του digital και του mobile.
Η επιτυχία ενός καταλύματος είναι πλέον συνυφασμένη με την τεχνολογία που χρησιμοποιεί και τα ξενοδοχεία πρέπει να εντείνουν το «τεχνολογικό παιχνίδι» τους, αν θέλουν να διαφοροποιηθούν, να δημιουργήσουν πιστό κοινό και να προσελκύσουν νέους πελάτες.

1. EΠΙΛΟΓΕΣ SELF-SERVICE

Παγκόσμιες έρευνες σημειώνουν ότι έως το 2020 οι πελάτες θα πραγματοποιούν το 85% των συναλλαγών και της επικοινωνίας τους με μια εταιρεία χωρίς τη διαμεσολάβηση ανθρώπινου δυναμικού, γεγονός που θα επηρεάσει και τα ξενοδοχεία. Στην κορυφή της λίστας είναι το check-in και το check-out μέσω mobile συσκευών ή ειδικών μηχανημάτων στο lobby, όπως κάνουν και οι αεροπορικές εταιρείες. Ψηφιακές οθόνες στην είσοδο των εστιατορίων επιτρέπουν στον πελάτη να παραγγείλει, να πληρώσει με την πιστωτική του κάρτα και να παραλάβει την παραγγελία του εύκολα και γρήγορα.

2. «ΕΞΥΠΝΑ» ΔΩΜΑΤΙΑ

Ο έλεγχος του δωματίου πλέον γίνεται από το smartphone ή το tablet. Ο πελάτης ρυθμίζει τη θερμοκρασία, τον φωτισμό, ακόμα και την ποσότητα φυσικού φωτός που θα μπαίνει στον χώρο, μέσα από ένα app είτε στη φορητή συσκευή του είτε σε αυτήν που τον περιμένει στο δωμάτιό του. Κάποια ξενοδοχεία στο εξωτερικό έχουν προχωρήσει ακόμα παραπέρα, με τη χρήση ρομπότ στη θέση προσωπικών βοηθών μέσα σε κάθε δωμάτιο. Ο δρόμος που απομένει να διανυθεί στο συγκεκριμένο πεδίο, βέβαια, είναι μακρύς... Το πρώτο ξενοδοχείο που «προσέλαβε» ρομπότ, το Henn-na στην Ιαπωνία, πρόσφατα ανακοίνωσε ότι «απέλυσε» τα περισσότερα από αυτά, καθώς κρίθηκαν μη λειτουργικά.

Μπορεί η τεχνολογία να μην είναι έτοιμη να αντικαταστήσει τους ανθρώπους –και μάλλον στον κλάδο του τουρισμού δεν θα το καταφέρει ποτέ–, ωστόσο το internet of things αναπτύσσεται με γοργούς ρυθμούς. Έως το 2020 θα κυκλοφορούν περίπου 60 δισεκατομμύρια αντικείμενα στην κατηγορία αυτή, η οποία ως αγορά θα αγγίξει τα 7,1 τρισ. δολάρια παγκοσμίως τα επόμενα χρόνια. Εκτός από τους τεχνολογικά εξοικειωμένους πελάτες που επιζητούν smart room υποδομές για την άνεσή τους, θα βοηθήσει τα ξενοδοχεία να ελέγχουν την κατανάλωση ενέργειας, π.χ. με τα φώτα να σβήνουν όταν ο επισκέπτης αποχωρεί.

3. TO MΠΑΝΙΟ... ΞΕΡΕΙ

Ξυπνάς το πρωί, πηγαίνεις στο μπάνιο και στον καθρέφτη προβάλλεται η πρόγνωση του καιρού της ημέρας. Μπαίνεις στην μπανιέρα και οι προηγμένοι αισθητήρες πίεσης και θερμοκρασίας ρυθμίζουν το νερό, εξοικονομώντας ενέργεια και νερό, ενώ προσφέρουν πρακτικότητα. Οι τουαλέτες έχουν σύστημα αυτοκαθαρισμού, για υψηλότερα επίπεδα υγιεινής. Το μπάνιο προσαρμόζεται πλέον στις ανάγκες του επισκέπτη.
 
4. ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΕΙΝΑΙ VR

Ήδη πολλές μονάδες, τόσο στο εξωτερικό όσο και στην Ελλάδα, προσφέρουν στα sites τους τη δυνατότητα εικονικής περιήγησης στους χώρους τους, ενώ σε διεθνείς εκθέσεις τουρισμού έχουμε συναντήσει μεγάλα ξενοδοχειακά brands να προσφέρουν στους επισκέπτες του περιπτέρου τους μια εικονική περιήγηση μέσω των ειδικών συσκευών/γυαλιών. Οι άνθρωποι της φιλοξενίας γνωρίζουν πια πως, για να προσελκύσουν τους millennials και τις νεότερες γενιές ταξιδιωτών, δεν πρέπει να παραβλέπουν τη virtual reality τεχνολογία.

5. ΚΛΕΙΔΑΡΙΑ ΧΩΡΙΣ ΚΛΕΙΔΙ

Πολλά ξενοδοχεία εφαρμόζουν αυτή την τεχνολογία και στην Ελλάδα. Η Thomas Cook, μάλιστα, δοκίμασε για πρώτη φορά τις ηλεκτρονικές κλειδαριές των δωματίων σε resort της στην Κρήτη. Οι πελάτες ανοίγουν την πόρτα μέσω του κινητού τους, χωρίς να περάσουν από τη reception, αποκτώντας αυτονομία και ενισχύοντας την ιδιωτικότητά τους.

6. ΜΟBILE ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΠΑΝΤΟΥ

Οι mobile συσκευές δεν είναι χρήσιμες μόνο στους επισκέπτες, αλλά και στους εργαζομένους ενός ξενοδοχείου, για τις κρατήσεις αλλά και για την επικοινωνία μεταξύ τους και με τους πελάτες. Τους επιτρέπουν να κινούνται ελεύθερα μέσα στους χώρους του ξενοδοχείου, χωρίς να περιορίζονται πίσω από ένα γραφείο. Προσφέρουν πρόσβαση στις βάσεις δεδομένων των πελατών για την παροχή πιο προσωποποιηµένων υπηρεσιών. Τέλος, τους βοηθούν να διαχειρίζονται πάραυτα όποια ζητήματα προκύπτουν, τόσο μέσω των συστημάτων παρακολούθησης της λειτουργίας του ξενοδοχείου σε πραγματικό χρόνο όσο και μέσω της ανάθεσης της επίλυσης του ζητήματος στον κατάλληλο άνθρωπο.

7. ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΛΑΤΗ

Σήμερα τα ξενοδοχεία αλληλεπιδρούν με τους πελάτες τους μέσω πολλαπλών καναλιών, τόσο online όσο και offline. Όμως, ο στόχος της αύξησης της εμπειρίας του πελάτη προϋποθέτει σταθερή και συνεπή επικοινωνία. Αυτό μπορεί να γίνει μέσω προγραμμάτων που επιτρέπουν στους εργαζομένους να έχουν πρόσβαση στα δεδομένα του μόλις αυτός φτάσει στο ξενοδοχείο. Μια τούρτα ή μια δωρεάν θεραπεία spa στον φιλοξενούμενο που έχει τα γενέθλιά του δημιουργεί πάντα μια ξεχωριστή εμπειρία. Μηνύματα πριν από την άφιξη, ψηφιακό concierge και πολλά ακόμα συμβάλλουν στην επικοινωνία με τον επισκέπτη. Το ίδιο ισχύει και με το marketing, με τα διαθέσιμα ψηφιακά εργαλεία να διευκολύνουν τα ξενοδοχεία να εφαρμόσουν προσωποποιημένες καμπάνιες, που βασίζονται στις προτιμήσεις των πελατών τους. Για παράδειγμα, άλλες είναι οι καμπάνιες για οικογένειες και άλλες για singles. Άλλες για τους λάτρεις της γαστρονομίας και άλλες για τους λάτρεις της περιπέτειας.

8. ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ

Πολύς λόγος γίνεται τελευταία για την ασφάλεια δεδομένων και την προστασία τους από κυβερνοεπιθέσεις. Με την ΕΕ να έχει θεσπίσει τον Γενικό Κανονισμό για την Προστασία Δεδομένων (GDPR) από τις 25 Μαΐου 2018, η ανάγκη για προστασία δεδομένων είναι υποχρέωση και για τα ξενοδοχεία, αλλιώς οι χρηματικές ποινές είναι υψηλές.
 
9. ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ ΧΩΡΙΣ ΧΑΡΤΙ

Οι συναλλαγές χωρίς χαρτί είναι πιο οικονομικές και πιο φιλικές προς το περιβάλλον. Αποδείξεις που στέλνονται μέσω email, συσκευές ψηφιακής υπογραφής (τις χρησιμοποιούν ήδη οι εταιρείες courier), προγράμματα επιβράβευσης πελατών που λειτουργούν σε mobile συσκευές είναι μόνο μερικά παραδείγματα κατάργησης του χαρτιού.

10. ΛΥΣΕΙΣ ΣΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΧΡΟΝΟ

Η ανάγκη για άμεση διευθέτηση των προβλημάτων και για ταχεία εξυπηρέτηση διαφορετικών αναγκών επιβάλλει τη χρήση συστημάτων real time παρακολούθησης της λειτουργίας του ξενοδοχείου.

Online

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ