ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Στην πλατεία Ελιάς, με την πανοραμική θέα στον κάμπο, οι ντόπιοι αυτοσαρκάζονται: «Είναι η Βέροια το νέο Τόκιο; Ισχύει ότι τρέμουν οι Γιαπωνέζοι;». Τα Σαρτζετάρια έχουν «σκάσει» ήδη και παίρνουν σειρά τα Early May Crest, τα Spring Bell, τα Royal Glory, τα Big Bang και τα Big Top. Μέχρι τα μέσα Μαρτίου, σύμφωνα με τις προβλέψεις των παραγωγών, οι περισσότερες από τις 150 ποικιλίες ροδακινιάς που ευδοκιμούν εδώ θα βρίσκονται σε πλήρη ανθοφορία και τα 43.000 στρέμματα του εύφορου κάμπου της Ημαθίας θα είναι βαμμένα στις πιο έντονες αποχρώσεις του φούξια. «Να έρθεις τότε, να δεις τη δική μας θάλασσα», λένε οι κάτοικοι.

Αν και η δική τους άνοιξη είχε πάντα για φόντο ανθισμένες ροδακινιές, μόλις τα τελευταία τρία χρόνια ανυπομονούν για το δικό τους hanami. Έτσι ονομάζεται το διάσημο παραδοσιακό έθιμο που προσελκύει κάθε χρόνο στις πόλεις της Ιαπωνίας εκατομμύρια επισκέπτες για πικνίκ κάτω από τις ανθισμένες κερασιές. Στην άγουρη ακόμα, αλλά ενθουσιώδη βεροιώτικη εκδοχή του περιλαμβάνει έναν διαγωνισμό φωτογραφίας και μια ποδηλατάδα κάτω από τις χιονισμένες κορυφές των Πιερίων ορέων, μια ανάσα από τον αρχαιολογικό χώρο της Βεργίνας.


Η εικόνα που απέσπασε το πρώτο βραβείο στον περσινό διαγωνισμό φωτογραφίας. (Φωτογραφία: Αλέξανδρος Μαλαπέτσας)

Η ιδέα να καθιερωθούν στη Βέροια θεματικές δράσεις την περίοδο της ανθοφορίας, που παρότι σύντομη –διαρκεί μόλις δέκα ημέρες– είναι εντυπωσιακή, γεννήθηκε πριν από τρία χρόνια, όταν μια ομάδα εθελοντών πήρε την πρωτοβουλία να αναβιώσει τον Τουριστικό Όμιλο Βέροιας, ο οποίος είχε δράσει μέχρι το 1962 μέσα από φεστιβάλ και πολιτιστικές εκδηλώσεις αφιερωμένες στην αγροτική παραγωγή. Για την αναβίωση του Oμίλου συσπειρώθηκαν οι δημιουργικές δυνάμεις της πόλης: εκπαιδευτικοί, εργαζόμενοι στη δημόσια βιβλιοθήκη, άνθρωποι από τον χώρο του θεάτρου, της μουσικής και του design, ξενοδόχοι, λογιστές και δημοσιογράφοι. Μία από τις πρώτες ιδέες που έπεσαν στο τραπέζι ήταν η διοργάνωση βιωματικών εμπειριών στον κάμπο.

«Ζηλέψαμε τους Γιαπωνέζους», λέει ο Ζήσης Πατσίκας, δημοσιογράφος και πρόεδρος του Τουριστικού Ομίλου Βέροιας. Όπως εξηγεί, «το τουριστικό προϊόν του τόπου μας είναι πολυσυλλεκτικό, αλλά χωρίς εποχική κατεύθυνση. Ο ταξιδιώτης δεν γνωρίζει ποια είναι η καλύτερη περίοδος για να επισκεφτεί την πόλη. Στόχος είναι να κάνουμε διάσημες τις ροδακινιές, να θεσμοθετήσουμε την ανθοφορία τους και να ανοίξουμε ένα νέο κεφάλαιο στον τουρισμό της πόλης».

Η ΠΟΔΗΛΑΤΑΔΑ


Ποδηλατάδα στις καλλιέργειες. (Φωτογραφία: Τουριστικός Ομιλος Βέροιας)

Στην περσινή διοργάνωση, πάνω από 400 ερασιτέχνες φωτογράφοι αποτύπωσαν το μοναδικό φαινόμενο, ενώ 300 ποδηλάτες –αριθμός πενταπλάσιος από εκείνον της πρώτης χρονιάς– έκαναν πετάλι στον κάμπο αψηφώντας τη βροχή. Το ενδιαφέρον που έχει εκδηλωθεί για τις φετινές δράσεις είναι αυξημένο, και στις 17 Μαρτίου ποδηλατικοί σύλλογοι, οικογένειες με παιδιά, παρέες φοιτητών θα ταξιδέψουν από την Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και τους γειτονικούς νομούς στην Ημαθία, για να απολαύσουν από κοντά το υπέροχο τοπίο. Ξεκινώντας από την πλατεία Ελιάς, θα κατηφορίσουν στον κάμπο, κάνοντας πετάλι σε μια διαδρομή κυκλική και εύκολη (17 χλμ. με υψομετρική διαφορά 120 μ.), που διατρέχει τους μικρούς αγροτικούς οικισμούς της Μέσης, της Κουλούρας και της Άμμου, φτάνει μέχρι το φράγμα του Αλιάκμονα και καταλήγει ξανά στην πόλη. Οι πιο απαιτητικοί, φτάνοντας στο φράγμα, μπορούν να συνεχίσουν τη βόλτα τους ακολουθώντας την καταπράσινη διαδρομή των 43 χλμ. στις πλαγιές των Πιερίων.

|| Πληροφορίες για τις δράσεις: www.veriapeach.gr
 

Online

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ