ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

H έκδοση «Four Seasons: The Art of Hospitality» συνοψίζει τη φιλοσοφία της γνωστής αλυσίδας ξενοδοχείων πολυτελείας σε 115 πίνακες ζωγραφικής.

Η πολυτέλεια είναι στην πραγματικότητα κόνσεπτ. Την ουσία της δεν ορίζουν τα ακριβά υλικά, οι εξεζητημένες υπηρεσίες, οι βραβευμένοι με αστέρια Michelin σεφ, ο εξοπλισμός και οι υποδομές που υιοθετούν την τελευταία λεξη της τεχνολογίας. Βρίσκεται και διαμορφώνεται πίσω από τη «βιτρίνα», σε όλα αυτά που δεν φαίνονται αλλά συμβαίνουν και τελικά μετατρέπουν τη φιλοξενία σε τέχνη. Eίναι οι άνθρωποι ή, ακόμα καλύτερα, όπως το θέτει η αρχισυντάκτρια του Condé  Nast Traveler, Pilar Guzman, στην εισαγωγή του βιβλίου «Four Seasons: The Art of Hospitality», η συναισθηματική νοημοσύνη τους. Να αντιλαμβάνεσαι την ιδιαιτερότητα της περίστασης και να την υπηρετείς διακριτικά, χωρίς φανφάρες και εκκεντρικότητες, χωρίς επιτήδευση και προσποιητή ευγένεια.

Αυτό προσδιορίζεται και ως το συγκριτικό πλεονέκτημα της αλυσίδας ξενοδοχείων πολυτελείας Four Seasons στο αφιερωματικό coffee table book που κυκλοφόρησε το φθινόπωρο του 2018 από τις εκδόσεις Assouline. Το καλαίσθητο λεύκωμα συνοψίζει τη φιλοσοφία της σε εικόνες, και πιο συγκεκριμένα σε 115 ζωγραφικούς πίνακες (από τους 125 που φιλοτέχνησε συνολικά για λογαριασμό της Four Seasons ο πολυσχιδής Καταλανός καλλιτέχνης Ignasi Monreal, δημιουργός μεταξύ άλλων της ψηφιακής καμπάνιας Άνοιξη/Καλοκαίρι 2018 του οίκου Gucci). Προκειμένου να αντιληφθεί έμπρακτα τo εταιρικό ήθος της αλυσίδας και εν συνεχεία να το χρησιμοποιήσει ως έμπνευση για τα έργα του, ο Monreal έζησε την εμπειρία Four Seasons σε Φλωρεντία, Αγία Πετρούπολη, Χονγκ Κονγκ, Πούντα Μίτα (Μεξικό) και σε άλλα σημεία του παγκόσμιου χάρτη. «Για να έχουν τα δωμάτια ανεμπόδιστη θέα στη θάλασσα, πρέπει να κλαδεύονται και να απομακρύνονται τα φύλλα από 2.000 φοινικόδεντρα. Δεν βλέπεις όμως ποτέ κανέναν να το κάνει, γιατί η δουλειά γίνεται πάντα πριν ξυπνήσουν οι επισκέπτες», σημειώνει για τους περιποιημένους κήπους του resort της Πούντα Μίτα, ενθυμούμενος και ένα ακόμα χαρακτηριστικό περιστατικό, του οποίου υπήρξε μάρτυρας. Όταν ένας φιλοξενούμενος υπέστη καρδιακό επεισόδιο και δεν τον επισκέφτηκε κανένα μέλος της οικογένειάς του, υπάλληλος της υποδοχής ανέλαβε με δική του πρωτοβουλία να τον επισκέπτεται καθημερινά ή να στέλνει κάποιον άλλον στη θέση του για να του κάνει παρέα, επειδή θεώρησε πως αυτό ήταν το ενδεδειγμένο στην προκειμένη περίπτωση.


Οι καταρτισμένοι sommeliers προτείνουν το σωστό ταίριασμα για κάθε πιάτο. (Φωτογραφία: Ignasi Monreal/Assouline/Assouline.com)

Όσο κλισέ και αν ακούγεται, αυτού του είδους οι «λεπτομέρειες» είναι που κάνουν τη διαφορά. Και η ίδια η Guzman, έμπειρη ταξιδιώτισσα, πέρα από γραφιάς, έχει να αφηγηθεί πλείστες όσες: Την καμαριέρα στο Four Seasons Resort Nevis στις Δυτικές Ινδίες, η οποία, μπαίνοντας να τακτοποιήσει το δωμάτιό της, παρατήρησε πως τελείωνε η οδοντόκρεμα και την αντικατέστησε με ένα καινούργιο σωληνάριο. Ή την ημέρα που βρήκε τακτοποιημένα  τα λούτρινα αρκουδάκια του γιου της με τρόπο που να παραπέμπουν σε κάπα σούπερ ήρωα. Είναι αυτό που εύστοχα η ίδια επισημαίνει: σε ένα μεσαίο business ξενοδοχείο, όπου οι περισσότερες διαδικασίες είναι αυτοματοποιημένες, η αίσθηση της ανωνυμίας είναι αναμενόμενη. Σε ένα ξενοδοχείο πολυτελείας πρέπει να νιώθεις, φτάνοντας στη ρεσεψιόν, πως είσαι  ο άνθρωπος που περίμεναν. Και την ίδια αίσθηση να έχει κάθε πελάτης ξεχωριστά.

Σε μια άλλου τύπου εμπειρία φιλοξενίας στόχευσε εξαρχής ο Isadore Sharp, ιδρυτής και πρόεδρος του ομίλου, όταν άνοιξε το πρώτο ξενοδοχείο του, τύπου μοτέλ, για ανθρώπους που ταξιδεύουν για επαγγελματικούς σκοπούς, στο κέντρο του Τορόντο, το 1961. Η ιδέα του ήταν απλή και αφορούσε την παροχή εξατομικευμένων υπηρεσιών φιλοξενίας, που μετριάζουν το στρες, το οποίο εξ ορισμού συνοδεύει τα επαγγελματικά ταξίδια. Η λειτουργία του πρώτου ξενοδοχείου της αλυσίδας στην Ευρώπη –το σημερινό Four Seasons Hotel London at Park Lane– ήταν καθοριστικής σημασίας για τη διαμόρφωση του κόνσεπτ που στο εξής αυτή θα υπηρετούσε: άνετα δωμάτια και φιλικό προσωπικό που βρίσκεται στο πόστο του για να κάνει τις επιθυμίες των φιλοξενουμένων πραγματικότητα. Προοδευτικά, η Four Seasons έγινε η πρώτη βορειοαμερικανική αλυσίδα που εξόπλισε τα δωμάτιά της με προϊόντα μπάνιου, ρόμπες, σεσουάρ και παρείχε ευρωπαϊκού τύπου υπηρεσίες concierge μαζί με in-room γεύματα επί 24ώρου βάσης. Σήμερα υποδέχεται ταξιδιώτες σε όλες τις ηπείρους, πλην Ανταρκτικής, ενώ επίκεινται τα πρώτα της εγκαίνια επί ελληνικού εδάφους, με το Four Seasons Astir Palace Hotel Athens στη Βουλιαγμένη.



|| Four Seasons: The Art of Hospitality, assouline.com, 120 ευρώ
 

Online

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ