Το Nissan Micra με νέο 1.0 turbo 100 PS και 117 PS

Το Nissan Micra με νέο 1.0 turbo 100 PS και 117 PS

9' 12" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το Micra ενισχύει το “οπλοστάσιο” του, χάρη σε τρεις μοναδικές επιλογές :  ένα ολοκαίνουριο αναβαθμισμένο και αποδοτικότερο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα με “παγκοσμίως πρώτη” τεχνολογία, με το ντεμπούτο ενός αυτόματου κιβωτίου Xtronic που συνδυάζεται με τον  ίδιο κινητήρα (και θα είναι διαθέσιμο αργότερα μέσα στο έτος),  καθώς και με την άφιξη μιας πιο ισχυρής έκδοσης με χαμηλότερο ύψος, αναθεωρημένη ανάρτηση και πιο σπορτίφ σύστημα διεύθυνσης.

Κάθε μια από τις παραπάνω επιλογές προσφέρει βελτιωμένη απόκριση του κινητήρα, καθώς και αξεπέραστη ποιότητα κύλισης, σε κάθε είδους οδόστρωμα και υπό οποιεσδήποτε συνθήκες οδήγησης.

Οι δύο νέοι κινητήρες του Micra πλαισιώνουν την γκάμα του μοντέλου, σε συνδυασμό με τον υπάρχων πετρελαιοκινητήρα των 1.5 λίτρων  και ισχύος 90PS, όπως και με τον ατμοσφαιρικό βενζίνης  του 1.0 λίτρου και ισχύος 71PS.

 

Οι νέοι κινητήρες του Micra λεπτομερώς

1.0 λίτρου  IG-T 100 PS, με χειροκίνητο κιβώτιο

Ο ολοκαίνουργιος,  υπερτροφοδοτούμενος IG-T βενζινοκινητήρας του  1.0 λίτρου,  αποδίδει 100 ίππους,  μέσω ενός μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων πέντε σχέσεων. Η τοποθέτησή του στο Nissan Micra,  σηματοδοτεί το ντεμπούτο του συγκεκριμένου κινητήρα σε όχημα της Συμμαχίας και περιλαμβάνει παγκόσμιες πρωτιές σε τεχνολογίες, για κινητήριο μηχανικό σύνολο βενζίνης του 1.0 λίτρου. Σε πλήρη συμμόρφωση με τους κανονισμούς Euro6d-Temp, ο νέος κινητήρας έρχεται να αντικαταστήσει το βενζινοκίνητο σύνολο 0.9 lt των 90PS. Τα οφέλη από αυτή την αναβάθμιση έγκειται στη μεγαλύτερη (+10 PS) ισχύ, όπως  και στη  μεγαλύτερη ροπή (+20 Nm) σε όλο το εύρος στροφών, καθώς και στις  χαμηλότερες εκπομπές CO2 (-13 έως -15 g / km, ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού), αλλά και στην  οικονομία καυσίμου (-0,6 έως -0,7 l / 100 km, ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού), γεγονός που “μεταφράζεται” σε μειωμένο κόστος χρήσης.

Συγκριτικά με τους βασικούς ανταγωνιστές στην κατηγορία B-hatchback, ο νέος κινητήρας είναι από τους καλύτερους !

Τα στοιχεία της απόδοσής του,  παρουσιάζονται λεπτομερώς παρακάτω:

 

Ισχύς (PS)

Ροπή (Nm)

NEDC-BT

NEDC-BT

WLTP

WLTP

εκπομπές CO2  (g/km)

οικονομία καυσίμου (l/100km)

Εκπομπές CO2  (g/km)

οικονομία καυσίμου (l/100km)

1.0 λίτρου  3-cyl 5MT

100 @ 5,000 rpm

160 @ 2,750 rpm

103 – 105

4.5 – 4.6

 

 

Όσοι επιλέξουν το νέο κινητήριο σύνολο του 1.0  λίτρου 100 PS,  θα βιώσουν  μια βελτιωμένη απόκριση του κινητήρα,  μέσω μιας ταχύτερης επιτάχυνσης. Αυτό μπορεί να γίνει αντιληπτό από την εκκίνηση από στάση, όπου το “τίναγμα” είναι πλέον πιο ομαλό, καθώς και στην επιτάχυνση κατά την αλλαγή ταχυτήτων. Η βελτίωση που έχει επέλθει στις μετρήσεις του θορύβου, των κραδασμών και στην κύλιση (NVH), οφείλεται στην ενισχυμένη ηχομόνωση,  προσφέροντας αξεπέραστη ησυχία στην καμπίνα των επιβατών. Τα δεδομένα NEDC-BT ή WLTP, θα διαμορφωθούν με βάση την αγορά 

Το νέο χειροκίνητο κιβώτιο του  IG-T 100 PS 1.0 λίτρου,  διαθέτει μια σειρά τεχνικών βελτιώσεων σε σχέση με τη μονάδα των 0.9 λίτρων. Ο συγκεκριμένος συνδυασμός, προσφέρει βελτιωμένη απόδοση κατά τη διαδικασίας της καύσης και μείωση του συνολικού βάρους, έχοντας ως συνέπεια την καλύτερη οικονομία καυσίμου και χαμηλότερες εκπομπές CO2. Οι βελτιώσεις περιλαμβάνουν:

Διαχωρισμός ψύξης : Η ροή του ψυκτικού μέσου βελτιστοποιείται μέσω δύο περασμάτων στην κυλινδροκεφαλή για να μεγιστοποιηθεί η ενεργειακή απόδοση. Αυτό βελτιώνει τη διαχείριση της θερμότητας και την καύση, αυξάνοντας την οικονομία καυσίμου και μειώνοντας τις εκπομπές CO2.

Ηλεκτρονικοί ενεργοποιητές βαλβίδων ανακούφισης turbo :  παρέχουν μια γρήγορη και ακριβή απόκριση από το turbo, βελτιώνοντας την παροχή ισχύος.

Επίστρωση Plasma αντί χιτωνίων στους κυλίνδρους  : αυτή είναι μια “παγκoσμίως πρώτη” τεχνολογία σε ένα βενζινοκινητήρα 1.0 λίτρoυ.  Η συγκεκριμένη τεχνολογία αναπτύχθηκε για το supercar Nissan GT-R,  ενώ στη συνέχεια διατέθηκε και στον νέο βενζινοκινητήρα 1.3 λίτρων του Nissan Qashqai. Με τη μείωση της τριβής στον κύλινδρο, η επίστρωση βελτιώνει τη διαχείριση της θερμότητας και την καύση, μειώνοντας παράλληλα το βάρος και βελτιώνοντας  την οικονομία καυσίμου, αλλά και τις εκπομπές CO2.

Κυλινδροκεφαλή με ενσωματωμένη πολλαπλή εξαγωγής και πλαστικό κάλυμμα: αυτός ο πιο συμπαγής σχεδιασμός παρέχει βελτιωμένη εργονομία στον κινητήρα και μειώνει τον αριθμό των αγωγών, προσφέροντας καλύτερη και ταχύτερη θέρμανση του καταλύτη, με αποτέλεσμα καθαρότερες εκπομπές ρύπων.

Ελαστικός βοηθητικός ιμάντας: ο ιμάντας είναι κατασκευασμένος από ειδικό υλικό που του επιτρέπει να περιστρέφεται χωρίς εντατήρα, μειώνοντας το βάρος και την τριβή, βελτιώνοντας περαιτέρω την οικονομία καυσίμου και μειώνοντας τις εκπομπές CO2.

Σφυρήλατος στροφαλοφόρος άξονας από χάλυβα: με μειωμένη διάμετρο και εξαιρετικής υφής επιφάνειες για τη μείωση της τριβής, έχει ως αποτέλεσμα τη βελτιωμένη οικονομία καυσίμου και τις χαμηλότερες εκπομπές CO2.

 

1.0-λίτρου IG-T 100 PS Xtronic

Το Nissan Micra θα είναι σύντομα διαθέσιμο με ένα αυτόματο κιβώτιο Xtronic, για πρώτη φορά από τότε που κυκλοφόρησε το ολοκαίνουριο, πέμπτης γενιάς μοντέλο και θα συνεργάζεται με τον καινούργιο κινητήρα IG-T 100 PS που αναλύθηκε παραπάνω.

Η διάθεσή ενός αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων είναι ένα σημαντικό βήμα στην κατεύθυνση περισσότερων επιλογών για τους υποψήφιους αγοραστές του MICRA.  Είναι μια δημοφιλής επιλογή για όσους οδηγούν στην πόλη και  περνούν αρκετό χρόνο σε κατάσταση στάσης / εκκίνησης. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2016, όταν η Nissan λάνσαρε αυτή τη γενιά του Micra, η επιλογή του αυτόματου κιβωτίου αντιπροσώπευε το 12% των πωλήσεων της κατηγορίας. Το ποσοστό αυτό εκτιμάται ότι θα διπλασιαστεί το 2020 και θα φθάσει το 30% το 2022.

Το αυτόματο σύστημα Xtronic είναι μια προηγμένη μονάδα συνεχούς μεταβαλλόμενης  μετάδοσης (CVT). Διαθέτει τεχνολογία D-step, η οποία προσφέρει μια πιο “εκλεπτυσμένη” παροχή ισχύος και εμπειρία οδήγησης για τον οδηγό,  σε σύγκριση με ένα συμβατικό CVT. Αυτό γίνεται εμφανές, όταν πατηθεί “επιθετικά” το πεντάλ του γκαζιού. Επίσης, η τεχνολογία D-step,  προσφέρει ταχύτερα downshifts (κατεβάσματα) και καλύτερη οικονομία καυσίμου. 

Το Micra Xtronic είναι το τέλειο αυτοκίνητο για αστικά περιβάλλοντα με πυκνή κυκλοφορία, χάρη στις εξαιρετικές οδηγικές του ικανότητες. Η ομαλή αλλαγή ταχυτήτων, καθιστά την οδήγηση πολύ εύκολη και χαλαρωτική και είναι ένας πραγματικά πολύτιμος συνεργάτης σε συνθήκες βεβαρυμμένης κυκλοφορίας. 

Μηχανικά, ο κινητήρας είναι πανομοιότυπος με το σύνολο του IG-T 100 PS που εφοδιάζεται με το χειροκίνητο κιβώτιο και διαθέτει όλα τα ίδια τεχνικά πλεονεκτήματα που αναφέρονται παραπάνω.

Τα στοιχεία απόδοσης παρουσιάζονται λεπτομερώς παρακάτω:

 

Ισχύς (PS)

Ροπή (Nm)

NEDC-BT

NEDC-BT

WLTP

WLTP

εκπομπές CO2  (g/km)

οικονομία καυσίμου (l/100km)

Εκπομπές CO2  (g/km)

οικονομία καυσίμου (l/100km)

1.0 λίτρου3-cyl Xtronic

100 @ 5,000 rpm

144 @ 2,000 rpm

111 – 115

4.9 – 5.1

 

 

 

Τα δεδομένα NEDC-BT ή WLTP, θα διαμορφωθούν με βάση την αγορά 

 

1.0-λίτρου  DIG-T 117 PS

Η νέα ναυαρχίδα στη γκάμα του Nissan Micra, είναι ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 1.0 λίτρου DIG-T 117 PSl, που συνδυάζεται  με ένα χειροκίνητο κιβώτιο έξι ταχυτήτων και με “προσανατολισμό” στις επιδόσεις.

Δεν πρόκειται απλά για μια βελτιωμένη και ισχυρότερη έκδοση του IG-T 100 PS, αλλά για έναν εντελώς διαφορετικό κινητήρα. Έχει αναπτυχθεί σε συνεργασία με τη Daimler, παράλληλα με τον βενζινοκινητήρα 1,3 λίτρων που έγινε πρόσφατα διαθέσιμος στο δημοφιλές crossover SUV του Nissan Qashqai.

Ακόμα και μόνο με τρεις κυλίνδρους, ο κινητήρας DIG-T 117 PS έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει οδήγηση, “προσανατολισμένη” στις επιδόσεις, διαθέτοντας ροπή 180 Nm συν επιπλέον 20 Nm σε λειτουργία overboost.

Συγκρίνοντας τους δύο νέους κινητήρες (των 100 PS και των 117 PS),  ο τελευταίος έχει αισθητά περισσότερη επιτάχυνση, η οποία συνεχίζεται σε μεγαλύτερο εύρος στροφών. Υπάρχει προφανώς περισσότερη ισχύς, αλλά και περισσότερη ροπή με μέγιστη απόδοση σε χαμηλότερες στροφές (180 Nm στις 1.750 σ.α.λ. στον 117 PS, έναντι 160 Nm στις 2.750 σ.α.λ. στον 100 PS). Το αποτέλεσμα είναι η επίτευξη του 0-100 χλμ / ώρα σε 9,9 δευτερόλεπτα για τους 117 PS, το οποίο είναι ένα “γεμάτο” δευτερόλεπτο γρηγορότερα από το σύνολο των 100 PS (10,9 δευτερόλεπτα).

Ωστόσο, δεν είναι μόνο ο κινητήρας που κάνει τη διαφορά : το Micra με τους 117 PS προσφέρει πιο δυναμικές επιδόσεις στο δρόμο, χάρη σε μια σειρά από φυσικές αλλαγές.

Οι εκδόσεις που εξοπλίζονται με  αυτόν τον κινητήρα, έχουν χαμηλότερο ύψος οδήγησης (-10mm), καθώς και αναθεωρημένες ρυθμίσεις στην ανάρτηση που “μετουσιώνουν” τα οφέλη αυτής της μείωσης.  Διαθέτουν επίσης πιο “κοφτερό” τιμόνι, με την κρεμαγιέρα να είναι πιο γρήγορη και ελαφρύτερη στη χρήση, κάνοντας το αυτοκίνητο  αισθητά πιο ευκίνητο και διασκεδαστικό κατά την οδήγηση.

Σε επίπεδο εξοπλισμού,  από την έκδοση Acenta και πάνω, το MICRA με τον κινητήρα DIG-T 117 PS, διαθέτει  μια νέα χρωμιωμένη εξάτμιση, όπως και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών.

Τα στοιχεία απόδοσης του κινητήρα,  παρουσιάζονται λεπτομερώς παρακάτω:

 

Ισχύς (PS)

Ροπή (Nm)

NEDC-BT

NEDC-BT

WLTP

WLTP

εκπομπές CO2  (g/km)

οικονομία καυσίμου (l/100km)

Εκπομπές CO2  (g/km)

οικονομία καυσίμου (l/100km)

1.0 λίτρου3-cyl 6MT

117 @ 5,250 rpm

180 @ 1,750 rpm (+20 Nm overboost)

114

5.0

 

 

Τα δεδομένα NEDC-BT ή WLTP, θα διαμορφωθούν με βάση την αγορά 

Eπιπλέον, ο  νέος κινητήρας DIG-T 117 PS   διαθέτει μια σειρά τεχνικών καινοτομιών που του προσδίδουν “σπιρτάδα”, εξασφαλίζοντας παράλληλα υψηλή οικονομία καυσίμου και χαμηλές εκπομπές CO2. Αυτές περιλαμβάνουν:

Κυλινδοκεφαλή σε τριγωνικό σχήμα “Δέλτα”: μια πρώτη παγκοσμίως τεχνολογία σε βενζινοκινητήρα 1.0 λίτρου, αυτή η καινοτομία δημιουργεί έναν πιο συμπαγή και ελαφρύ κινητήρα. Τα οφέλη συναντώνται στην αύξηση του διαθέσιμου χώρου στο χώρο του κινητήρα, προσφέροντας μεγαλύτερη προστασία από προσκρούσεις και εν γένει στην μεγαλύτερη ελευθερία στο σχεδιασμό του χώρου κάτω από το καπώ. 

Επίστρωση Plasma αντί χιτωνίων στους κυλίνδρους : όπως και στον κινητήρα των 100 PS, αυτή είναι μια πρώτη τεχνολογία παγκοσμίως σε βενζινοκινητήρα 1,0 λίτρου Η συγκεκριμένη τεχνολογία αναπτύχθηκε για το supercar Nissan GT-R,  ενώ στη συνέχεια διατέθηκε και στον νέο βενζινοκινητήρα 1,3 λίτρων του Nissan Qashqai. Με τη μείωση της τριβής στον κύλινδρο, η επίστρωση βελτιώνει τη διαχείριση της θερμότητας και την καύση, μειώνοντας παράλληλα το βάρος και βελτιώνοντας  την οικονομία καυσίμου, αλλά και τις εκπομπές CO2.

Κεντρικός ψεκασμός : όπως και στον βενζινοκινητήρα 1,3 λίτρων που ξεκίνησε πρόσφατα να διατίθεται στο Nissan Qashqai, ο νέος κινητήρας του MICRA έχει τα μπεκ ψεκασμού τοποθετημένα στο κέντρο του θαλάμου καύσης. Δημιουργώντας ένα πιο στοχευμένο  “μοτίβο” ψεκασμού του καυσίμου, εμποδίζει το καύσιμο  από το να φτάσει στις βαλβίδες και το μπουζί, με αποτέλεσμα την καλύτερη απόδοση εκπομπών. Η τροφοδοσία του καυσίμου γίνεται από αντλία υψηλής πίεσης που λειτουργεί στα 250 bar.

Υπερσυμπιεστής με ηλεκτρικά ελεγχόμενη βαλβίδα επανακυκλοφορίας του αέρα (“e-waste gate”) : Αυτή η τεχνολογία, έχει ως αποτέλεσμα καλύτερη απόκριση του turbo, ιδιαίτερα στις χαμηλές στροφές του κινητήρα. Επιπλέον,  επιτρέπει τη βέλτιστη χαρτογράφηση του κινητήρα χωρίς να επηρεάζεται η οδήγηση.

Ηλεκτρονικοί ενεργοποιητές βαλβίδων ανακούφισης turbo :  παρέχουν μια γρήγορη και ακριβή απόκριση από το turbo, βελτιώνοντας την παροχή ισχύος.

Μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής : ο βελτιστοποιημένος έλεγχος μεγιστοποιεί την απόδοση και μειώνει τις εκπομπές ρύπων.

Φίλτρο σωματιδίων βενζίνης (GPF): υποχρεωτικό για όλους τους βενζινοκινητήρες με άμεσο ψεκασμό, το GPF εξασφαλίζει ότι τα σωματίδια που περνούν από τα καυσαέρια είναι σύμφωνα με τους κανονισμούς για τις εκπομπές ρύπων.

Περίληψη των νέων εκδόσεων κινητήριων συνόλων

Τα τρία νέα υπερτροφοδοτούμενα κινητήρια σύνολα βενζίνης που είναι διαθέσιμα στο Nissan Micra (με εξαίρεση το Xtronic που θα είναι διαθέσιμο αργότερα μέσα στο έτος) αντιπροσωπεύουν ότι πιο φρέσκο σε τεχνολογία. Έχουν σχεδιαστεί για να προσφέρουν στους οδηγούς  τον καλύτερο συνδυασμό επιδόσεων και απόδοσης, διατηρώντας το κόστος λειτουργίας του οχήματος στο ελάχιστο. Πρόκειται για ιδιαίτερα ελκυστικές  επιλογές αγοράς, έναντι βασικών ανταγωνιστών στην κατηγορία B. Εκτός των νέων αυτών επιλογών, την γκάμα του Nissan MICRA πλαισιώνει αφενός ο ατμοσφαιρικός κινητήρας  βενζίνης 1.0 λίτρου 71 PS και αφετέρου ο πετρελαιοκινητήρας 1.5 λίτρων των 90 PS. Οι τιμές για τα MICRA 1.0 IG-T 100PS και DIG-T 117 PS, ξεκινούν από τις 14.290€ και 15.890€ αντίστοιχα, ενώ η έκδοση  1.0 IG-T 100PS με το νέο XTRONIC αυτόματο κιβώτιο ξεκινά από τις 15.350€.   

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή