ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αναζητείται «σανίδα σωτηρίας» για την Alitalia

Η αμερικανική Delta έχει καταθέσει επίσημη πρόταση να αποκτήσει το 15%-20% της νέας εταιρείας που θα προκύψει, επενδύοντας έως και 100 εκατ. ευρώ.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Νέα πρόταση διάσωσης της Alitalia φαίνεται πως θα αναζητήσει η ιταλική κυβέρνηση συνεργασίας, καθώς οι περιορισμοί που θέτουν οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές EasyJet και Delta δεν βρίσκουν σύμφωνους τους ιταλικούς φορείς. Σε περίπτωση που το τρέχον σχέδιο διάσωσης του εθνικού αερομεταφορέα της Ιταλίας αποτύχει, θα κλιμακωθεί ακόμη περισσότερο η ένταση στους κυβερνητικούς κόλπους, όπου το κλίμα είναι ήδη βαρύ λόγω των επικείμενων ευρωεκλογών. Η γερμανική Lufthansa ενδέχεται να αποτελέσει σανίδα σωτηρίας, παρότι όταν είχε επιδείξει ενδιαφέρον είχε επίσης θέσει αυστηρές προϋποθέσεις.

Ο εθνικός αερομεταφορέας της γείτονος χώρας βρίσκεται υπό καθεστώς χρεοκοπίας για δεύτερη φορά μέσα σε μία δεκαετία και οφείλει να αποπληρώσει κρατικό δάνειο ύψους 900 εκατ. ευρώ μέχρι το τέλος Ιουνίου. Η ιταλική κυβέρνηση συνεργασίας ανέθεσε την αναδιαμόρφωση της Alitalia στην κρατική εταιρεία σιδηροδρόμων Ferrovie dello Stato (F.S.), η οποία αναμένεται να αποκτήσει περίπου 30% της νέας αεροπορικής, επενδύοντας 300 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με την ιταλική εφημερίδα La Stampa. Ωστόσο, απαραίτητη είναι και η συμμετοχή ενός φορέα που δραστηριοποιείται στον κλάδο της αερομεταφοράς προκειμένου να διαχειρίζεται την Alitalia.

Η αμερικανική Delta έχει καταθέσει επίσημη πρόταση να αποκτήσει το 15%-20% της νέας εταιρείας που θα προκύψει επενδύοντας έως και 100 εκατ. ευρώ, αλλά δεν πρόκειται να ξοδέψει περισσότερα, σύμφωνα με ανώνυμη πηγή του Reuters. Κατά την ιταλική εφημερίδα Il Messaggero, ο διευθύνων σύμβουλος της F.S. πρόκειται να επισκεφθεί μέσα στις επόμενες ημέρες τον διευθύνοντα σύμβουλο της Delta, ώστε να τον πείσει να αυξήσει την επένδυση.

Από την άλλη πλευρά, η βρετανική εταιρεία χαμηλού κόστους EasyJet ενδιαφέρεται να αποκτήσει το 15% των μετοχών και ορισμένων περιουσιακών στοιχείων της Alitalia, ενώ έχει θέσει ως όρους να αναλάβει αποκλειστικά τις πτήσεις σε κοντινούς προορισμούς και να είναι η εταιρεία εμπορικά βιώσιμη. Η ιταλική κυβέρνηση και οι επίτροποι που διαχειρίζονται τον εθνικό αερομεταφορέα της Ιταλίας θεωρούν πως οι προϋποθέσεις που έθεσε η EasyJet θα διασπάσουν την εταιρεία.

Με την προθεσμία κατάθεσης σχεδίου διάσωσης στις 31 Μαρτίου να πλησιάζει επικίνδυνα, η ιταλική F.S. ενδέχεται να στραφεί στη Lufthansa για βοήθεια. Η γερμανική αεροπορική εταιρεία, η οποία δεν έχει υποβάλει επίσημη πρόταση, όταν είχε επιδείξει ενδιαφέρον, το 2018, είχε απαιτήσει την περικοπή τουλάχιστον του 40% του ανθρωπίνου δυναμικού στην Alitalia και άλλες βασικές περικοπές κόστους. «Πέρυσι είχαμε προτείνει μια αναδιαρθρωμένη Alitalia στην ιταλική κυβέρνηση, με μια μείωση στο κόστος και στους εργαζομένους. Κάτι το οποίο δεν φαίνεται δυνατό τώρα. Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει τίποτα σε αυτή την προσφορά, αλλά η ιταλική αγορά είναι ακόμη πολύ σημαντική για εμάς», δήλωσε στη La Stampa ο Ούλρικ Σβένσον, οικονομικός διευθυντής της Lufthansa. Ωστόσο, δεν αποκλείεται η Lufthansa να επιδείξει ξανά ενδιαφέρον για την Alitalia, σύμφωνα με την ιταλική εφημερίδα.

Η Alitalia αναμένεται να ελέγχεται κατά το μεγαλύτερο μέρος από το κράτος και από κρατικά ελεγχόμενες εταιρείες, όπως η F.S., και κατά το υπόλοιπο από την Delta και ίσως την EasyJet, σύμφωνα με το Bloomberg.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ