ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ακτωρ και J&P Αβαξ κατέθεσαν προσφορές για τη γραμμή 4 του μετρό

ΝΙΚΟΣ ΡΟΥΣΑΝΟΓΛΟΥ

Για τον συγκεκριμένο διαγωνισμό αναμένονται αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας επί δύο προσφυγών που έχει καταθέσει η ΜΕΤΚΑ του ομίλου Μυτιληναίου.

Με δύο δεσμευτικές οικονομικές προσφορές και όχι τρεις, όπως είχε ανακοινωθεί αρχικά από την Αττικό Μετρό, συνεχίζεται ο διαγωνισμός για την ανάθεση του μεγαλύτερου έργου της χώρας αυτήν την περίοδο, της νέας γραμμής 4, συνολικού προϋπολογισμού της τάξεως του 1,5 δισ. ευρώ. Χθες, έγινε γνωστό ότι θα προχωρήσει χωρίς άλλες παρατάσεις ο διαγωνισμός, με αποτέλεσμα να υποβληθούν προσφορές από το σχήμα J&P Αβαξ-Ghella-Alstom Transport και από την κοινοπραξία Ακτωρ ΑΤΕ-Ansaldo STP SpA-Hitachi Rail Italy Spa. Μεγάλος απών ήταν η κοινοπραξία των ΤΕΡΝΑ - Vinci -Siemens, που εντέλει προτίμησε να μην προχωρήσει σε υποβολή οικονομικής προσφοράς.

Οι εν λόγω εταιρείες γνωστοποίησαν, μέσω επιστολής τους στην Αττικό Μετρό, ότι είναι σημαντικές οι δικαστικές εκκρεμότητες γύρω από τον διαγωνισμό, με αποτέλεσμα να είναι επισφαλής η συνέχισή του, χωρίς πρώτα να ξεκαθαρίσουν όλα τα ανοικτά «μέτωπα». Υπενθυμίζεται ότι για τον συγκεκριμένο διαγωνισμό αναμένονται αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας επί δύο προσφυγών που έχει καταθέσει η ΜΕΤΚΑ του ομίλου Μυτιληναίου. Στην πρώτη ζητεί την ακύρωση απόφασης με την οποία αποκλείστηκε η ίδια από τη συνέχεια του διαγωνισμού για λόγους τεχνικής επάρκειας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη σχετική απόφαση, μία από τις εταιρείες που συμμετέχει στην κοινοπραξία της ΜΕΤΚΑ, φέρεται να μη διαθέτει την απαιτούμενη εμπειρία σε έργα μετρό σε αστικό περιβάλλον, παρά μόνο σε περιαστικό. Στη δεύτερη, η ΜΕΤΚΑ ζητεί τον αποκλεισμό των υπολοίπων συμμετεχόντων, λόγω της συμμετοχής τους στην υπόθεση του «καρτέλ» των εργολάβων, βάσει σχετικής έρευνας της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Παράλληλα, επί του ζητήματος της ορθής ή μη συμμετοχής σε διαγωνισμούς, εταιρειών που ενεπλάκησαν στην εν λόγω υπόθεση, εκκρεμεί κι άλλη μία προσφυγή στο ΣτΕ, που αφορά το έργο Ακτιο-Αμβρακία.

Στελέχη της ΤΕΡΝΑ σημείωναν, χθες, στην «Κ» ότι είναι πολύ υψηλή η αβεβαιότητα που επικρατεί για την τύχη του διαγωνισμού, ενώ εκκρεμούν τόσες υποθέσεις και ταυτόχρονα πολύ υψηλό το ρίσκο της αποκάλυψης της προσφοράς της εταιρείας, χωρίς αντίκρισμα. Εν ολίγοις, η διοίκηση της εταιρείας προτίμησε να ρισκάρει τη μη συμμετοχή της στον διαγωνισμό, από το να «ανοίξει τα χαρτιά» της και στη συνέχεια ο εν λόγω διαγωνισμός να ακυρωθεί και να επαναληφθεί, κάτι διόλου απίθανο. Αν για παράδειγμα, το ΣτΕ δικαιώσει την ΜΕΤΚΑ στο σκέλος που αφορά τον αποκλεισμό της, τι θα πράξει η Αττικό Μετρό, διερωτώνταν χθες στελέχη του κλάδου; Οπως εύλογα αντιλαμβάνεται κανείς, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θεωρεί ότι οι πιθανότητες ακύρωσης του διαγωνισμού και επανάληψής του είναι περισσότερες από εκείνες της συνέχισής του χωρίς προσκόμματα.

Για τους λόγους αυτούς, άλλωστε, είχε αποφασιστεί προ δύο εβδομάδων η χορήγηση νέας παράτασης στον διαγωνισμό της Αττικό Μετρό. Στο μεσοδιάστημα μέχρι και χθες, κανένα από τα εν λόγω θέματα δεν ξεκαθάρισε, ενώ μάλιστα προστέθηκε ένας ακόμα παράγοντας αβεβαιότητας, καθώς η Επιτροπή Ανταγωνισμού εξέδωσε την πολυαναμενόμενη απόφασή της για τους εμπλεκόμενους στην υπόθεση του «καρτέλ», που δεν δέχθηκαν να συμμετάσχουν στη διαδικασία διευθέτησης. Σε αυτήν επιβάλλονται πρόστιμα και γίνεται λόγος εμπλοκής και για εταιρείες που βρίσκονται στον διαγωνισμό για τη νέα γραμμή 4.

Η χάραξή του εκτείνεται από την περιοχή του Αλσους Βεΐκου στο Γαλάτσι μέχρι το Γουδί και υπάγεται στα διοικητικά όρια των Δήμων Αθήνας, Γαλατσίου, Καισαριανής και Ζωγράφου. Η νέα γραμμή έχει μήκος περίπου 12,8 χιλιόμετρα και περιλαμβάνει 15 νέους υπόγειους σταθμούς: (Αλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδί). Η περίοδος κατασκευής είναι οκτώ χρόνια.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ