Μπορεί το όνομά της να είναι συνυφασμένο με ένα χρώμα που συμβολίζει την ηρεμία και τη γαλήνη, από την ημέρα όμως της ίδρυσής της η Blueground ήρθε να ταράξει τα νερά, αναβαθμίζοντας την αγορά του real estate και εντείνοντας τον ανταγωνισμό στον κλάδο φιλοξενίας. Το να μετακομίζεις σε μια καινούργια πόλη είναι διαδικασία γεμάτη άγχος, καθώς ο επισκέπτης είναι υποχρεωμένος αρχικά να αναζητήσει ο ίδιος το διαμέρισμά του, έπειτα να δαπανήσει χρήματα για να το επιπλώσει σύμφωνα με τα δικά του γούστα. Την ίδια «ταραχή» όμως αισθάνεται και ο ιδιοκτήτης του διαμερίσματος, ο οποίος πολλές φορές δυσκολεύεται να διαθέσει τον χώρο του, διότι απλώς δεν βρίσκει αξιόπιστους ενοικιαστές. Η Blueground, η οποία αναδύθηκε στην αγορά το 2013, φέροντας τα χαρακτηριστικά μιας startup που δραστηριοποιείται στον χώρο του real estate, έρχεται να καταστήσει τη διαδικασία της μετακόμισης και της αναζήτησης ενοικιαστών πιο εύκολη.
Πώς λειτουργεί
Τι κάνει όμως ακριβώς; Αντικείμενο δραστηριότητας της εταιρείας –η οποία, παρότι ελληνική εταιρεία έχει αποκτήσει διεθνή παρουσία– είναι η μίσθωση και η αναβάθμιση υφιστάμενων κατοικιών, συνάπτοντας σχετικές συνεργασίες με τους ιδιοκτήτες τους. Δηλαδή η εταιρεία ενοικιάζει από τους ιδιοκτήτες τα διαμερίσματα, τα επιπλώνει και τα εξοπλίζει πλήρως και στη συνέχεια τα παρέχει σε στελέχη εταιρειών αλλά και σε όποιον επιθυμεί να τα ενοικιάσει. Επειτα οι ενδιαφερόμενοι τα ενοικιάζουν για μεσαίο ή μεγάλο χρονικό διάστημα, ανάλογα με την περίπτωση.
«Εάν το σπίτι δεν έχει δομικά προβλήματα, η διαδικασία αναβάθμισής του διαρκεί 3-4 ημέρες», αναφέρει στην «Κ» ο Θάνος Γεραμάνης, γενικός διευθυντής και επικεφαλής Ελλάδας της Blueground. Ο ίδιος προσθέτει ότι «τις δύο πρώτες ημέρες η ομάδα που αναλαμβάνει τη μελέτη και την επίπλωση των ακινήτων μετρά και ελέγχει το διαμέρισμα, το βάφει και βάζει τις ταπετσαρίες και την επομένη τοποθετεί τα αντικείμενα στον χώρο. Την τέταρτη ημέρα το καθαρίζει, το βγάζει φωτογραφίες για να αναρτηθεί στην πλατφόρμα της Blueground και τέλος, την τελευταία ημέρα, η εταιρεία παραδίδει τα κλειδιά στον πελάτη».
Η σύλληψη της ιδέας
Η ιδέα προέκυψε από τον διευθύνοντα σύμβουλο και συνιδρυτή της εταιρείας Αλέξανδρο Χατζηελευθερίου, ο οποίος, λόγω επαγγελματικών υποχρεώσεων, ήταν υποχρεωμένος να διαμένει για διαστήματα από έναν έως 12 μήνες σε διάφορες πόλεις στην Ευρώπη, στην Αφρική και στην Ασία. Κατά τη διάρκεια, λοιπόν, της «περιήγησής» του σε διάφορα ξενοδοχεία, συνειδητοποίησε ότι η μόνη διαθέσιμη επιλογή για όσους μετακινούνται από χώρα σε χώρα για επαγγελματικούς λόγους είναι το ξενοδοχείο, το οποίο, εάν και εύκολα προσβάσιμο, είναι αρκετά πιο ακριβό και ο χώρος του δωματίου περιορισμένος. Επίσης, όταν προσπάθησε να κλείσει κάποιο διαμέρισμα, αντιμετώπισε πολλές δυσκολίες, αφενός διότι δεν έβρισκε εύκολα πλήρως επιπλωμένα και σε καλή κατάσταση διαμερίσματα, αφετέρου γιατί, όταν κατάφερνε να τα εντοπίσει, οι περισσότεροι ιδιοκτήτες δεν ήταν διατεθειμένοι να τα μισθώσουν για διάρκεια μικρότερη του ενός έτους. «Aυτό το κενό καλείται να καλύψει η Blueground», επισημαίνει ο κ. Γεραμάνης. «Η εταιρεία προσφέρει με τις υπηρεσίες της τιμές χαμηλότερες έως και 30% σε σύγκριση με ένα ξενοδοχείο αντίστοιχης ποιότητας σε αντίστοιχη περιοχή κατά το ίδιο διάστημα».
Από την πλευρά τους, οι ιδιοκτήτες των ακινήτων με την Blueground βρίσκουν τον ιδανικό ενοικιαστή, καθώς η εταιρεία προσφέρει, σταθερό εισόδημα, ευέλικτες συμβάσεις που μπορούν να διακοπούν σε σύντομο χρονικό διάστημα, αλλά και αξιόπιστους ενοίκους που θα διαμείνουν για τουλάχιστον έναν μήνα. Παράλληλα, λόγω της αναβάθμισής του ακινήτου, αυξάνεται και η αξία του, ενώ τη διαχείριση όλων των εργασιών αναλαμβάνει η ίδια η εταιρεία χωρίς κανένα επιπλέον κόστος για τον ιδιοκτήτη. Εν τω μεταξύ, η Blueground συνεργάζεται με 100 εταιρείες από διαφόρους κλάδους για τη φιλοξενία των στελεχών τους (Coca – Cola 3E, ΙΚΕΑ, Samsung).
Διεθνές χαρτοφυλάκιο με 1.800 διαμερίσματα
Παρότι αρκετοί συγχέουν τις δραστηριότητές της με πλατφόρμες που έχουν επιφέρει τη ρήξη στον κλάδο του real estate και του τουρισμού, όπως η Airbnb ή η HomeAway, η ομάδα επισημαίνει ότι το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο είναι τελείως διαφορετικό. «Πλατφόρμες τέτοιου είδους αποτελούν απλά marketplaces, δηλαδή εμφανίζουν τα ακίνητα στην ιστοσελίδα τους και διευκολύνουν τις κρατήσεις. Εμείς, αντιθέτως, παρέχουμε ένα ολοκληρωμένο πακέτο διαχείρισης, διαμόρφωσης και προώθησης των ακινήτων». Αλλωστε, αυτές οι πλατφόρμες μπορούν να συμπεριλάβουν ακόμη και ακίνητα της Blueground. «Βασικός ανταγωνιστής είναι για εμάς τα ξενοδοχεία, οι ιδιώτες που έχουν επιπλωμένα διαμερίσματα, αλλά και οι διαχειριστές ακινήτων (property managers)», εξηγεί ο κ. Γεραμάνης.