Κάνει όσους ταξιδεύουν να νιώθουν… σαν στο σπίτι τους

Κάνει όσους ταξιδεύουν να νιώθουν… σαν στο σπίτι τους

6' 36" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μπορεί το όνομά της να είναι συνυφασμένο με ένα χρώμα που συμβολίζει την ηρεμία και τη γαλήνη, από την ημέρα όμως της ίδρυσής της η Blueground ήρθε να ταράξει τα νερά, αναβαθμίζοντας την αγορά του real estate και εντείνοντας τον ανταγωνισμό στον κλάδο φιλοξενίας. Το να μετακομίζεις σε μια καινούργια πόλη είναι διαδικασία γεμάτη άγχος, καθώς ο επισκέπτης είναι υποχρεωμένος αρχικά να αναζητήσει ο ίδιος το διαμέρισμά του, έπειτα να δαπανήσει χρήματα για να το επιπλώσει σύμφωνα με τα δικά του γούστα. Την ίδια «ταραχή» όμως αισθάνεται και ο ιδιοκτήτης του διαμερίσματος, ο οποίος πολλές φορές δυσκολεύεται να διαθέσει τον χώρο του, διότι απλώς δεν βρίσκει αξιόπιστους ενοικιαστές. Η Blueground, η οποία αναδύθηκε στην αγορά το 2013, φέροντας τα χαρακτηριστικά μιας startup που δραστηριοποιείται στον χώρο του real estate, έρχεται να καταστήσει τη διαδικασία της μετακόμισης και της αναζήτησης ενοικιαστών πιο εύκολη.

Πώς λειτουργεί

Τι κάνει όμως ακριβώς; Αντικείμενο δραστηριότητας της εταιρείας –η οποία, παρότι ελληνική εταιρεία έχει αποκτήσει διεθνή παρουσία– είναι η μίσθωση και η αναβάθμιση υφιστάμενων κατοικιών, συνάπτοντας σχετικές συνεργασίες με τους ιδιοκτήτες τους. Δηλαδή η εταιρεία ενοικιάζει από τους ιδιοκτήτες τα διαμερίσματα, τα επιπλώνει και τα εξοπλίζει πλήρως και στη συνέχεια τα παρέχει σε στελέχη εταιρειών αλλά και σε όποιον επιθυμεί να τα ενοικιάσει. Επειτα οι ενδιαφερόμενοι τα ενοικιάζουν για μεσαίο ή μεγάλο χρονικό διάστημα, ανάλογα με την περίπτωση.

«Εάν το σπίτι δεν έχει δομικά προβλήματα, η διαδικασία αναβάθμισής του διαρκεί 3-4 ημέρες», αναφέρει στην «Κ» ο Θάνος Γεραμάνης, γενικός διευθυντής και επικεφαλής Ελλάδας της Blueground. Ο ίδιος προσθέτει ότι «τις δύο πρώτες ημέρες η ομάδα που αναλαμβάνει τη μελέτη και την επίπλωση των ακινήτων μετρά και ελέγχει το διαμέρισμα, το βάφει και βάζει τις ταπετσαρίες και την επομένη τοποθετεί τα αντικείμενα στον χώρο. Την τέταρτη ημέρα το καθαρίζει, το βγάζει φωτογραφίες για να αναρτηθεί στην πλατφόρμα της Blueground και τέλος, την τελευταία ημέρα, η εταιρεία παραδίδει τα κλειδιά στον πελάτη».

Η σύλληψη της ιδέας

Η ιδέα προέκυψε από τον διευθύνοντα σύμβουλο και συνιδρυτή της εταιρείας Αλέξανδρο Χατζηελευθερίου, ο οποίος, λόγω επαγγελματικών υποχρεώσεων, ήταν υποχρεωμένος να διαμένει για διαστήματα από έναν έως 12 μήνες σε διάφορες πόλεις στην Ευρώπη, στην Αφρική και στην Ασία. Κατά τη διάρκεια, λοιπόν, της «περιήγησής» του σε διάφορα ξενοδοχεία, συνειδητοποίησε ότι η μόνη διαθέσιμη επιλογή για όσους μετακινούνται από χώρα σε χώρα για επαγγελματικούς λόγους είναι το ξενοδοχείο, το οποίο, εάν και εύκολα προσβάσιμο, είναι αρκετά πιο ακριβό και ο χώρος του δωματίου περιορισμένος. Επίσης, όταν προσπάθησε να κλείσει κάποιο διαμέρισμα, αντιμετώπισε πολλές δυσκολίες, αφενός διότι δεν έβρισκε εύκολα πλήρως επιπλωμένα και σε καλή κατάσταση διαμερίσματα, αφετέρου γιατί, όταν κατάφερνε να τα εντοπίσει, οι περισσότεροι ιδιοκτήτες δεν ήταν διατεθειμένοι να τα μισθώσουν για διάρκεια μικρότερη του ενός έτους. «Aυτό το κενό καλείται να καλύψει η Blueground», επισημαίνει ο κ. Γεραμάνης. «Η εταιρεία προσφέρει με τις υπηρεσίες της τιμές χαμηλότερες έως και 30% σε σύγκριση με ένα ξενοδοχείο αντίστοιχης ποιότητας σε αντίστοιχη περιοχή κατά το ίδιο διάστημα».

Από την πλευρά τους, οι ιδιοκτήτες των ακινήτων με την Blueground βρίσκουν τον ιδανικό ενοικιαστή, καθώς η εταιρεία προσφέρει, σταθερό εισόδημα, ευέλικτες συμβάσεις που μπορούν να διακοπούν σε σύντομο χρονικό διάστημα, αλλά και αξιόπιστους ενοίκους που θα διαμείνουν για τουλάχιστον έναν μήνα. Παράλληλα, λόγω της αναβάθμισής του ακινήτου, αυξάνεται και η αξία του, ενώ τη διαχείριση όλων των εργασιών αναλαμβάνει η ίδια η εταιρεία χωρίς κανένα επιπλέον κόστος για τον ιδιοκτήτη. Εν τω μεταξύ, η Blueground συνεργάζεται με 100 εταιρείες από διαφόρους κλάδους για τη φιλοξενία των στελεχών τους (Coca – Cola 3E, ΙΚΕΑ, Samsung).

Διεθνές χαρτοφυλάκιο με 1.800 διαμερίσματα

H επιτυχία του εγχειρήματος αποδεικνύεται τόσο από τον αριθμό των ακινήτων που μισθώνει η Blueground όσο και από τον κύκλο εργασιών της, ο οποίος τριπλασιάζεται σε ετήσια βάση. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι πλέον μπορεί να χαρακτηριστεί ο μεγαλύτερος ενοικιαστής ακινήτων στην Αθήνα.
 

Εχοντας φθάσει να διαχειρίζεται στα πρώτα της βήματα τουλάχιστον 180 διαμερίσματα σε κεντρικές περιοχές της Αθήνας, η εταιρεία πλέον έχει παρουσία σε 9 πόλεις, σε τρεις διαφορετικές ηπείρους. Ανάμεσα σε αυτές «φιγουράρουν» η Κωνσταντινούπολη και το Ντουμπάι, ενώ το 2017 εισήλθε και στην αγορά των ΗΠΑ, εντάσσοντας στο χαρτοφυλάκιό της ακίνητα σε Νέα Υόρκη, Σαν Φρανσίσκο, Βοστώνη, Ουάσιγκτον, Σικάγο και Λος Αντζελες. Πλέον, σε μια τριετία, η Blueground διαχειρίζεται πάνω από 1.800 υψηλής ποιότητας διαμερίσματα, 500 από τα οποία στην Αθήνα. Εξηγώντας τους λόγους που η εταιρεία σημείωσε τέτοια ανάπτυξη, ο κ. Γεραμάνης τονίζει ότι «η αγορά ακινήτων ήταν άστατη κατά τη διάρκεια της κρίσης, ενώ αρκετοί ιδιοκτήτες αντιμετώπιζαν με δυσπιστία τους ενοικιαστές εκτιμώντας ότι δεν είναι ιδιαίτερα αξιόπιστοι. Αυτό μας έδωσε σημαντική ώθηση, καθώς αρκετοί ιδιοκτήτες άρχιζαν να συστήνουν τις υπηρεσίες μας σε άλλους που ήθελαν να διαθέσουν τα ακίνητά τους». 
 
Ωστόσο, η επιλογή των ακινήτων που εντάσσονται στο χαρτοφυλάκιο της Blueground, αλλά και η παρουσία της στην εκάστοτε αγορά του εξωτερικού, δεν γίνεται αυθαίρετα. Στην Αθήνα, για παράδειγμα, η εταιρεία δίνει έμφαση σε περιοχές που εμφανίζουν μεγάλη ζήτηση και βρίσκονται κοντά σε επιχειρηματικά κέντρα. Για αυτό και προσφέρει τις υπηρεσίες της σε περιοχές όπως: Αμπελόκηποι, ιστορικό κέντρο, Καλλιμάρμαρο, Κολωνάκι, λεωφ. Βασ. Σοφίας, Αγία Παρασκευή, Ψυχικό, Χαλάνδρι, Φιλοθέη, Κηφισιά, Μαρούσι, Ελληνικό, Γλυφάδα, Παλαιό Φάληρο και Βούλα.

 
Για τα επόμενα χρόνια, η Blueground φιλοδοξεί να έχει εντάξει στο χαρτοφυλάκιό της τουλάχιστον 1.000 ακίνητα στην περιοχή της Αθήνας, ενώ παγκοσμίως στόχος της είναι να φθάσει τα 50.000 ακίνητα σε 50 πόλεις μέχρι το 2023. «Με την τελευταία χρηματοδότηση ύψους 20 εκατ. δολ. θα επεκτείνουμε τις υπηρεσίες μας σε υφιστάμενες πόλεις, ενώ το 2019-2020 φιλοδοξούμε να κάνουμε άνοιγμα και σε άλλες πόλεις των ΗΠΑ και της Ευρώπης», επισημαίνει ο κ. Γεραμάνης. Η εταιρεία, όμως, έχει δει ευκαιρίες και σε ένα άλλο αναδυόμενο κομμάτι της αγοράς. Πλέον αρκετοί ξένοι αγοραστές από χώρες όπως Ρωσία, Τουρκία ή Κίνα ενδιαφέρονται να επενδύσουν σε ακίνητα στη χώρα μας, κάτι που σκοπεύει να εκμεταλλευθεί η Blueground, ενοικιάζοντάς τα. Στο χαρτοφυλάκιό της υπάρχουν ακίνητα από 42 τ.μ έως και 200 τ.μ που η τιμή τους υπαγορεύεται από την ίδια την αγορά.

Παρότι αρκετοί συγχέουν τις δραστηριότητές της με πλατφόρμες που έχουν επιφέρει τη ρήξη στον κλάδο του real estate και του τουρισμού, όπως η Airbnb ή η HomeAway, η ομάδα επισημαίνει ότι το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο είναι τελείως διαφορετικό. «Πλατφόρμες τέτοιου είδους αποτελούν απλά marketplaces, δηλαδή εμφανίζουν τα ακίνητα στην ιστοσελίδα τους και διευκολύνουν τις κρατήσεις. Εμείς, αντιθέτως, παρέχουμε ένα ολοκληρωμένο πακέτο διαχείρισης, διαμόρφωσης και προώθησης των ακινήτων». Αλλωστε, αυτές οι πλατφόρμες μπορούν να συμπεριλάβουν ακόμη και ακίνητα της Blueground. «Βασικός ανταγωνιστής είναι για εμάς τα ξενοδοχεία, οι ιδιώτες που έχουν επιπλωμένα διαμερίσματα, αλλά και οι διαχειριστές ακινήτων (property managers)», εξηγεί ο κ. Γεραμάνης.

Η αξία της startup μπορεί να φθάσει το 1 δισ. δολάρια
 
«Πνοή ζωής» για την Blueground έδωσαν οι πολλαπλές «ενέσεις» ρευστότητας που έλαβε η εταιρεία από το 2016 και έπειτα. Αρκετοί διέβλεψαν από νωρίς την επιτυχία της εταιρείας, επενδύοντας σε αυτήν έως και 28 εκατ. δολ., ενώ την προηγούμενη εβδομάδα η εταιρεία ανακοίνωσε και την ένταξη στο Δ.Σ. του Κέβιν Ράιαν, ενός από τους μεγαλύτερους επιχειρηματίες startup παγκοσμίως. Ο κ. Ράιαν έχει ιδρύσει πολλές εταιρείες, ανάμεσά τους την Gilt Groupe, αλλά και την MongoDB, οι οποίες ανήκουν στην κατηγορία unicorns, η αξία τους δηλαδή ξεπερνά το 1 δισ. δολ. 

 
Παράλληλα, στην εταιρεία έχουν τοποθετηθεί το ευρωπαϊκό fund VentureFriends, το αμερικανικό Endeavor Catalyst, το Jabbar Internet Group με έδρα τη Μέση Ανατολή και αρκετοί ιδιώτες. Τι γνώμη έχουν όμως οι επενδυτές για το «φαινόμενο» Blueground; Ο Απ. Αποστολάκης, ένας εκ των δύο ιδρυτών του VentureFriends, επισημαίνει στην «Κ» ότι το fund έχει επενδύσει ήδη 11 εκατ. ευρώ στην Blueground, ενώ εμφανίζεται πεπεισμένος ότι η εταιρεία μπορεί να επιτύχει τους στόχους της και «να γίνει η πρώτη εταιρεία που θα ξεκινήσει από την Ελλάδα και θα γίνει unicorn, φθάνοντας σε αξία το 1 δισ. δολ.». «Η απόφαση για την αρχική επένδυση αλλά και για τις επόμενες ήταν εύκολη. 

 
Στο ξεκίνημα είδαμε έναν πολύ δυνατό ιδρυτή, τον Αλέξανδρο Χατζηελευθερίου, με ένα ξεκάθαρο πλάνο σε μία πολύ μεγάλη αγορά που έχρηζε βελτίωσης», αναφέρει ο κ. Αποστολάκης.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή