ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Μυστήριο με την τρίτη προσφορά για τη γραμμη 4

ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΙΑΛΙΟΣ

Η ΤΕΡΝΑ επιμένει ότι έχει ξεκαθαρίσει στην «Αττικό Μετρό» τους λόγους για τους οποίους δεν θα συμμετάσχει στη συνέχεια του διαγωνισμού για την κατασκευή της νέας γραμμής του μετρό της Αθήνας.

Για τακτικισμό κατηγορεί εμμέσως πλην σαφώς την ΤΕΡΝΑ η διοίκηση της «Αττικό Μετρό». Οπως υποστηρίζει, η κοινοπραξία στην οποία συμμετέχει η ελληνική κατασκευαστική εταιρεία κατέθεσε τελικώς τεχνική και οικονομική προσφορά στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού για την κατασκευή της νέας γραμμής του μετρό της Αθήνας. Από την πλευρά της η ΤΕΡΝΑ επιμένει ότι έχει ξεκαθαρίσει στην «Αττικό Μετρό» τους λόγους για τους οποίους δεν θα συμμετάσχει στη συνέχεια του διαγωνισμού.

Το ζήτημα προέκυψε την προηγούμενη Παρασκευή. Η «Αττικό Μετρό» ανακοίνωσε ότι ολοκληρώθηκε η διαδικασία υποβολής τεχνικών και οικονομικών προσφορών και από τις τρεις κοινοπραξίες που είχαν περάσει από το στάδιο της προεπιλογής (ΤΕΡΝΑ Α.Ε. - Vinci - Siemens AG «TVS», J&P Αβαξ Α.Ε. - Ghella SpA - Alstom Transport SA και Ακτωρ ΑΤΕ - Ansaldo STP S.p.A - Hitachi Rail Italy Spa) εκφράζοντας την ικανοποίησή της για την απρόσκοπτη εξέλιξη της διαδικασίας. Την ίδια ημέρα όμως από την ΤΕΡΝΑ «διέρρευσε» η πληροφορία ότι η κοινοπραξία στην οποία συμμετείχε δεν κατέθεσε προσφορά στη β΄ φάση του διαγωνισμού, υποβάλλοντας εγγράφως στην εταιρεία την αιτιολόγηση για την απόφασή της.

Η δημοσιοποίηση της θέσης της ΤΕΡΝΑ δείχνει να προκάλεσε ενόχληση στην «Αττικό Μετρό», καθώς εμμέσως πλην σαφώς αμφισβητεί ακόμα και τη συνέχιση του διαγωνισμού. «Η ΤΕΡΝΑ έχει καταθέσει προσφορά. Αν αυτή είναι μια “μη προσφορά”, αυτό θα το κρίνει η επιτροπή του διαγωνισμού», λέει στην «Κ» ο διευθύνων σύμβουλος της «Αττικό Μετρό», Θόδωρος Παπαδόπουλος. «Η διαδικασία θα διαρκέσει αρκετές εβδομάδες. Θα ξεκινήσει με την αξιολόγηση της τεχνικής προσφοράς, με τα ζητήματα που ικανοποιεί ή όχι και με τη βαθμολόγηση των λύσεων και θα ακολουθήσει η εξέταση της οικονομικής προσφοράς». Ο κ. Παπαδόπουλος επιβεβαιώνει ότι η κοινοπραξία στην οποία συμμετέχει η ΤΕΡΝΑ κατέθεσε ένα επιπλέον έγγραφο. «Δεν μπορώ να μιλήσω γι’ αυτό. Πάντως, δεν προβλέπεται από τη διαγωνιστική διαδικασία. Εχω την πεποίθηση πως αν τυχόν η προσφορά της συγκεκριμένης κοινοπραξίας απορριφθεί δεν θα είναι εξαιτίας του συγκεκριμένου εγγράφου».

Από την πλευρά της η ΤΕΡΝΑ επιμένει ότι δεν έχει κατατεθεί φάκελος με τεχνική και οικονομική προσφορά, παρά μόνο το έγγραφο με το οποίο εκφράζονται οι επιφυλάξεις της. Οπως υποστήριξε στέλεχος της ΤΕΡΝΑ, το ζήτημα είναι τυπικό, καθώς η διαδικασία αξιολόγησης μόλις έχει ξεκινήσει. Σύμφωνα με την ίδια πηγή, την απόφαση της ΤΕΡΝΑ επηρέασαν οι σημαντικές αβεβαιότητες με τις οποίες βρίσκεται αντιμέτωπος ο διαγωνισμός και σχετίζονται με τις προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας (η πρώτη για τη συμμετοχή ΑΚΤΩΡ και ΤΕΡΝΑ στον διαγωνισμό για το Ακτιο - Αμβρακία και η δεύτερη του ομίλου Μυτιληναίου για τον διαγωνισμό της γραμμής 4) και την πρόσφατη απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Με δεδομένο πάντως τον πολύ μεγάλο προϋπολογισμό του έργου (ξεπερνάει το 1,5 δισ. ευρώ), οι συγκρούσεις των επιχειρηματικών ομίλων που το διεκδικούν είναι απολύτως αναμενόμενες και συχνά οδηγούν... σε αναπάντεχους «γάμους». Η «Αττικό Μετρό» πάντως δεν επιθυμεί να κλονιστεί η αξιοπιστία της διαδικασίας, καθώς η συμμετοχή μόνο δύο ομίλων περιορίζει, όπως είναι επόμενο, τον ανταγωνισμό. «Στην αναμονή» βρίσκεται και ο διαγωνισμός για τις πρόδρομες εργασίες του ίδιου έργου.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ