Δίνει τα φώτα της σε κολοσσούς στο εξωτερικό και στην Ελλάδα

Δίνει τα φώτα της σε κολοσσούς στο εξωτερικό και στην Ελλάδα

7' 2" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τι κοινό έχουν τα φώτα του Αστέρα Βουλιαγμένης, που άναψαν ξανά έπειτα από 2,5 χρόνια προχθές Παρασκευή, με τα φώτα των γραφείων της Google στην Ιρλανδία και τα καταστήματα της Nike ανά την Ευρώπη; Είναι του ιδίου κατασκευαστή με αυτά της Αττικό Μετρό και του φωτισμού της ανάπτυξης κατοικιών στο τεχνητό νησί Palm του Ντουμπάι. Ολα τα παραπάνω φωτιστικά όπως και πολλά ακόμα είναι προϊόντα έρευνας, σχεδιασμού, ανάπτυξης και εγκατάστασης μιας αμιγώς ελληνικής εταιρείας. Της «Mπράιτ Ειδικός Φωτισμός Α.Ε.» ή Bright Special Lighting όπως είναι καλύτερα γνωστή σε περισσότερες από 30 χώρες του εξωτερικού όπου και δραστηριοποιείται.

Η επιχείρηση των αδελφών Νίκου και Γιώργου Βασιλείου έχει μηδενικά μακροπρόθεσμα δάνεια και μόνον ανοικτή πιστωτική γραμμή από την οποία έχει αντλήσει μόλις 1,5 εκατ. ευρώ, ενώ οι πωλήσεις της ξεπερνούν τα 15 εκατ. ευρώ αυξημένες κατά 38% στην πενταετία και η λειτουργική της κερδοφορία (EBITDA) αγγίζει το 1,8 είναι εκατ. ευρώ, έχοντας ενισχυθεί κατά 600% στο ίδιο διάστημα. Καθόλου άσχημα για μια εταιρεία που ξεκίνησε από τα δύο αδέλφια και τον ηλεκτρολόγο πατέρα τους πριν από τριάντα χρόνια σαν μια μικρή βιοτεχνία στη Λυκόβρυση.

Σήμερα έχει τρία εργοστάσια κατασκευής φωτιστικών, συμπεριλαμβανομένου χυτηρίου αλουμινίου, ένα κέντρο σχεδιασμού και ανάπτυξης, πέντε εκθεσιακούς χώρους και ένα πρότυπο εργαστήριο μετρήσεων που πιστοποιεί τα δικά της προϊόντα. Το τελευταίο είναι μια πρόσφατη επένδυση της τάξεως του ενός εκατομμυρίου ευρώ που δίδει τη δυνατότητα στην Bright Special Lighting όχι μόνον να καταγράφει δείκτες αλλά και να προϋπολογίζει για την ίδια και τους πελάτες της καταναλώσεις, διάρκειες ζωής και άλλα μεγέθη, προσφέροντας υπηρεσίες που λίγοι ανταγωνιστές της μπορούν παγκοσμίως. Η Bright, άλλωστε, δεν στοχεύει στις γρήγορες και ευκαιριακές πωλήσεις. Παράγοντας υψηλής ποιότητας φωτιστικά σύγχρονου σχεδιασμού, που μπορούν να εξυπηρετήσουν τη σύγχρονη αισθητική και αρχιτεκτονική αντίληψη, συχνά αναπτύσσοντας νέα προϊόντα κομμένα και ραμμένα στα μέτρα των απαιτήσεων των πελατών της, καταφέρνει να διαθέτει και τιμολογιακή δύναμη, να εισπράττει δηλαδή αυτή την προστιθέμενη αξία με την οποία προικίζει τα φωτιστικά της και να μη φοβάται τον ανταγωνισμό από χώρες όπως η Κίνα που έχουν πλημυρίσει με τα δικά τους φθηνά αλλά όχι απαραίτητα αξιόπιστα προϊόντα, τις διεθνείς αγορές.

Η κύρια πρώτη ύλη που χρησιμοποιεί είναι το αλουμίνιο και συνεργάζεται με εγχώριους αλλά και ξένους προμηθευτές για τη διαμόρφωση των εξαρτημάτων που απαιτεί. Στο τμήμα έρευνας και ανάπτυξης και στο εργαστήριο μετρήσεων απασχολούνται περί τους 30 εργαζομένους οι περισσότεροι εκ των οποίων με ανώτατη εκπαίδευση. Συνολικά απασχολεί περί τους 170 εργαζομένους και η διοίκηση Βασιλείου υποδεικνύει τη συνεισφορά τους ως καθοριστική για την επιτυχία της εταιρείας . «Οταν ξέσπασε η κρίση δεν μειώσαμε προσωπικό, ούτε κόψαμε μισθούς», λέει ο αντιπρόεδρος και εκ των ιδρυτών της εταιρείας Νίκος Βασιλείου. «Αντιθέτως, δώσαμε και αυξήσεις όταν και όσο μπορέσαμε, ενισχύοντας τους δεσμούς της ομάδας και λειτουργώντας όλοι μαζί προς τον κοινό στόχο της ανάπτυξης πρωτοποριακών προϊόντων υψηλής τεχνολογίας και αισθητικής ικανών να ικανοποιήσουν τις ανάγκες και των πιο απαιτητικών πελατών στην Ελλάδα και στο εξωτερικό», συμπληρώνει. Θυμάται βέβαια ως ένα από τα πρώτα μεγάλα έργα που έδωσαν ώθηση στην εταιρεία την ανάληψη του φωτισμού πολλών εκ των σταθμών του μετρό. Τώρα δύο δεκαετίες σχεδόν μετά ανέλαβε και έργο φωτισμού για το μετρό της Θεσσαλονίκης. Ομως ο Νίκος Βασιλείου υπογραμμίζει το εξής: «Μένουμε μακριά από έργα του Δημοσίου και όταν κάποια από τα προϊόντα μας χρησιμοποιηθούν σε δημόσιο έργο είναι μόνον μέσα από τη συνεργασία μας με τους ιδιώτες εργολήπτες και ποτέ απευθείας με το Δημόσιο».

Τα σχέδια για δημιουργία εργοστασίου στην Αμερική

Οταν ξέσπασε η οικονομική κρίση περιορίστηκε η κατασκευαστική δραστηριότητα και μειώθηκε κατακόρυφα η ζήτηση για τα φωτιστικά και τις υπηρεσίες της Bright Special Lighting. Αλλοι στον κλάδο έκλεισαν και κάποιοι πλέον φυτοζωούν. Ομως, τα αδέλφια Νίκος και Γιώργος Βασιλείου, μαζί με τον εκλιπόντα πια πατέρα τους Δημήτρη, έσπευσαν να στραφούν συντεταγμένα και οργανωμένα στο εξωτερικό όπου υπήρχε ήδη κάποια δραστηριότητα αλλά μικρή.

Με συνεχή, τακτική παρουσία σε όλες τις σχετικές διεθνείς εκθέσεις στην Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή αλλά και αλλού. Με συνέπεια και αφοσίωση έδιναν και δίνουν ακόμα το «παρών», προβάλλοντας τη δουλειά τους. Μιλώντας με πελάτες για να καταλάβουν και να ικανοποιήσουν τις σύγχρονες ανάγκες και παρακολουθώντας όλες τις τελευταίες εξελίξεις. Η στρατηγική αυτή ήταν και παραμένει δαπανηρή. Ομως δούλεψε όπως αποδεικνύουν τα έργα που ανέλαβε τα τελευταία χρόνια η εταιρεία: Γραφεία και ξενοδοχεία στο Ηνωμένο Βασίλειο και στην Ιρλανδία, αλυσίδες καταστημάτων όπως η Nike σε ολόκληρη την Ευρώπη, ακίνητα στο Ντουμπάι, στα Εμιράτα και στο Κατάρ και παράλληλα διατήρηση της προσοχής σε σοβαρά, μεγάλα αλλά και μικρά έργα όπως κατοικίες στην Ελλάδα. Τις αλυσίδες ξενοδοχείων Grecotel και Aldemar, γραφεία της Cosmote, το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στο πρώην εργοστάσιο του Φιξ, το Μουσείο Μπενάκη.

Δίνει τα φώτα της σε κολοσσούς στο εξωτερικό και στην Ελλάδα-1

Γραφεία και ξενοδοχεία στο Ηνωμένο Βασίλειο και στην Ιρλανδία, αλυσίδες καταστημάτων όπως η Nike σε ολόκληρη την Ευρώπη, ακίνητα στο Ντουμπάι, στα Εμιράτα και στο Κατάρ, μεγάλα και μικρά έργα όπως κατοικίες στην Ελλάδα, περιλαμβάνονται στο χαρτοφυλάκιο της εταιρείας.

Τώρα, η Bright Special Lighting ετοιμάζεται για το επόμενο μεγάλο βήμα: τη συντεταγμένη είσοδο στην αμερικανική αγορά. Οχι με εξαγωγές αλλά με την ίδρυση και λειτουργία εκεί εργοστασίου κατασκευής φωτιστικών. «Τα κόστη και οι χρόνοι μεταφοράς από εδώ εκεί είναι μεγάλα και έτσι η παραγωγική επέκταση στις ΗΠΑ έχει οικονομικό νόημα», εξηγεί ο Νίκος Βασιλείου που αποκαλύπτει πως η ενδεδειγμένη προεργασία για μια τέτοια κίνηση έχει ήδη ξεκινήσει. Αλλά δεν σταματούν εκεί οι βλέψεις των αδελφών Βασιλείου και η Αφρική μοιάζει να είναι το επόμενο σύνορο για την Bright. Ηδη η Αίγυπτος και η Νιγηρία εμφανίζουν όπως εξηγούν σημαντικές προοπτικές και αυτός είναι και ο λόγος που έχουν ήδη γίνει και συνεχίζουν να δοκιμάζονται κάποιες εξαγωγές. Η χρηματοδότηση τέτοιων κινήσεων μοιάζει δύσκολη, αλλά το μοντέλο λειτουργίας της Bright μπορεί να το αντέξει ισχυρίζεται η διοίκηση.

Αλλωστε, έχει να επιδείξει ένα ιστορικό επανεπένδυσης των κερδών της. Το 2017 το διοικητικό συμβούλιο πρότεινε και η τακτική γενική συνέλευση των μετόχων αποφάσισε τη διάθεση των καθαρών μετά από φόρους κερδών, που ανέρχονταν στο ποσό των 812.767 ευρώ στον σχηματισμό τακτικού αποθεματικού και μετέφερε και ένα μεγάλο μέρος τους σε υπόλοιπο κερδών εις νέο.

Εμπειρία 50 ετών, καινοτομία και συνεργασία με ΕΜΠ

Η Bright συνεργάζεται με ένα εκτεταμένο δίκτυο αρχιτεκτονικών και μελετητικών γραφείων παγκοσμίως. Παρέχει υπηρεσίες υποστήριξης στους μηχανικούς, αλλά αναλαμβάνει και την εκπόνηση ολοκληρωμένων μελετών φωτισμού. Το τμήμα έρευνας και ανάπτυξης της Bright βρίσκεται μάλιστα σε συστηματική συνεργασία και με τα σχετικά ερευνητικά τμήματα των ελληνικών πανεπιστημίων, το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο της Αθήνας και εταιρείες λαμπτήρων σε μια προσπάθεια να παραγάγει νέες ιδέες και καινοτόμα προϊόντα. Εχει καταστεί έτσι και με αυτόν τον τρόπο προτιμώμενος συνεργάτης μεγάλων αρχιτεκτονικών γραφείων και σχεδιαστών εσωτερικών χώρων που επιλέγουν την Bright όχι μόνον για να εξοπλίσουν τα έργα τους αλλά και για να τα αναδείξει και να γίνουν αυτά λειτουργικά άρτια. Η εταιρεία ιδρύθηκε το 2000 κατόπιν συγχωνεύσεως των εταιρειών «Δ. Βασιλείου και ΣΙΑ Ο.Ε.» και «Αφοί Δ. Βασιλείου Ο.Ε.». Η επιτυχία της, λέει η διοίκησή της, έγκειται στην άριστη γνώση της τεχνολογίας του φωτισμού. «Η εταιρεία έχει καθιερώσει το όνομά της στην αγορά, χάρη στην πρωτοπορία, στην έρευνα και στη συνέπεια, τόσο στην παραγωγή όσο και στην εμπορία και εφαρμογή συστημάτων φωτισμού, για περισσότερο από 50 χρόνια», εξηγούν οι ίδιες πηγές. «Η στρατηγική μας βασίζεται στη συνέπεια και στον σωστό σχεδιασμό φωτισμού για ένα άρτιο αρχιτεκτονικό αποτέλεσμα, ενώ η τεχνολογία, η ποιότητα, η ασφάλεια, η απόλυτη ταύτιση με τις υψηλές ευρωπαϊκές προδιαγραφές την καθιερώνουν μεταξύ των κορυφαίων της αγοράς φωτιστικών».

Η προβολή της εταιρείας μέσω διεθνών εκθέσεων όπως η Light + Building της Φρανκφούρτης, η Middle East του Dubai και άλλες, βοήθησαν στην αύξηση των εξαγωγών της εταιρείας όχι μόνο σε ευρωπαϊκό αλλά και παγκόσμιο επίπεδο, ενώ η μεγάλη ποικιλία των μοντέλων της καλύπτει πλέον μεγάλο μέρος από τις ανάγκες της εγχώριας και διεθνούς αγοράς.

Ως μέλος του ευρωπαϊκού οργανισμού Green Building, η εταιρεία προσπαθεί να προάγει και να συμβάλει στην εξοικονόμηση ενέργειας. Ο διεθνής οργανισμός IQNet και η γερμανική εταιρεία DQS έχουν πιστοποιήσει τη Bright Special Lighting για την ανάπτυξη και εφαρμογή του Συστήματος Διαχείρισης Ποιότητας ISO 9001:2008 για σχεδιασμό, παραγωγή, εμπορία φωτιστικών σωμάτων και μελέτη εφαρμογής συστημάτων φωτισμού και εφαρμογής Συστήματος Περιβαλλοντικής Διαχείρισης ISO 14001:2004 + Cor 1:2009. Η Bright Special Lighting μελετά, σχεδιάζει, παράγει και διασφαλίζει συστήματα φωτισμού εξοικονόμησης ενέργειας φιλικά προς το περιβάλλον.

Το ίδιο το εργοστάσιο της εταιρείας, από το 2004, παράγει συγχρόνως ηλεκτρική και θερμική ενέργεια με τη μέθοδο της συμπαραγωγής με καύσιμο το φυσικό αέριο, εξασφαλίζοντας 60% λιγότερη κατανάλωση και επιβαρύνοντας μόλις 1% το περιβάλλον, δηλαδή πολύ λιγότερο από ό,τι ο συμβατικός τρόπος. Εχει εγκαταστήσει στην οροφή του εργοστασίου φωτοβολταϊκό πάρκο με κινητά μέρη.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή