Στο βάθος… Θεσσαλονίκη

1' 9" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μια πόλη που αφήνει πίσω της έναν παγκόσμιο πόλεμο, εκείνον που της στέρησε ένα σημαντικό κομμάτι των ανθρώπων της – ψυχές που σταμπαρίστηκαν με ένα κίτρινο άστρο και χάθηκαν σε στρατόπεδα συγκέντρωσης. Ενας τόπος που θέλει να ξεχάσει έναν ακόμη σπαραγμό, από εκείνους τους εμφυλίους που στιγμάτισαν την ελληνική ιστορία από τα χρόνια της αρχαιότητας.

Τη Θεσσαλονίκη, πόλη πολυεθνική και πολύγλωσση αλλά και κάποιες φορές… «σε συσκότιση» (ποιος ξεχνάει τα αρχικώς υποφωτισμένα τραγικά γεγονότα το βράδυ της 22ας Μαΐου του 1963 της δολοφονίας Λαμπράκη;), η οποία βηματίζει στις δεκαετίες του ’50 και του ’60, συστήνει ο Ακύλλας Καραζήσης με την παράσταση «Selfie: στο βάθος πίσω η πόλη» στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου.

Ο Θεσσαλονικιός ηθοποιός και σκηνοθέτης φωτογραφίζει μνήμες μέσα από κείμενα του Βασίλη Βασιλικού, του Γιώργου Ιωάννου και του Νίκου-Γαβριήλ Πεντζίκη, του συγγραφέα της Θεσσαλονίκης, όπως έχει χαρακτηριστεί. Συστήνοντάς μας κείμενα όπως το νεανικό μυθιστόρημα (1961) του Βασιλικού με τίτλο «Το φύλλο», στο οποίο η φύση εκδικείται τους ενοίκους μιας πολυκατοικίας που συμβιβάζονται με την καταστροφή της, ο Ακύλλας Καραζήσης δημιουργεί εικόνες θεατρικές, μέσα από αυτοφωτογραφίες ηρώων. Αλλωστε, οι μνήμες των πόλεων ζουν μέσα από τις διαδρομές και το έργο των ανθρώπων τους.

Στο απολύτως επιτυχές πείραμα των Selfies στην Πειραματική Σκηνή, σημαντική είναι η συμβολή του Μιχάλη Σιγανίδη, εμβληματικής μορφής της τζαζ μουσικής σκηνής της Θεσσαλονίκης τις τελευταίες τρεις δεκαετίες, ο οποίος παίζει ζωντανά τη μουσική του επί σκηνής.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή