ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Λιγότερες μπαταρίες θα παράγει η Panasonic για την Tesla

BLOOMBERG, REUTERS

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Νέα ερωτήματα δημιουργούνται για το μέλλον της ηλεκτροκίνησης με αφορμή την απόφαση της ιαπωνικής Panasonic και συνεταίρου της Tesla, της αμερικανικής κατασκευάστριας ηλεκτρικών οχημάτων, να «παγώσει» προς το παρόν τις περαιτέρω επενδύσεις στην παραγωγή μπαταριών στο Gigafactory της δεύτερης. Η Panasonic είναι η αποκλειστική προμηθεύτρια μπαταριών για τα αμάξια της Tesla, που είναι και η μεγαλύτερη πελάτισσα της Panasonic σε μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων. Σύμφωνα με δημοσίευμα της ιαπωνικής εφημερίδας Nikkei, θέματα οικονομικής φύσεως οδήγησαν τις Panasonic και Tesla να επανεξετάσουν τα σχέδιά τους να επεκτείνουν την παραγωγή μπαταριών στο εν λόγω εργοστάσιο κατά 50% επιπλέον το προσεχές έτος, εγείροντας ερωτήματα για τη ζήτηση των ηλεκτρικών οχημάτων. H Tesla είδε την τιμή της μετοχής της χθες να υποχωρεί κατά 3,3% στις προσυνεδριακές συναλλαγές, ενώ δήλωσε πως θα συνεχίσει να επενδύει στο Gigafactory στη Νεβάδα των ΗΠΑ. Τόνισε, ωστόσο, ότι μπορεί να εξασφαλίσει έτι υψηλότερη παραγωγή από ό,τι αρχικά πίστευε, χρησιμοποιώντας τους ήδη υφιστάμενους πόρους της.

Επιπλέον, η ιαπωνική εφημερίδα Nikkei υπογράμμισε πως οι δύο συνεταίροι, Τesla και Panasonic, έχουν ήδη τοποθετήσει στο εγχείρημα περί τα 4,5 δισ. δολάρια. Ο αρχικός σχεδιασμός περιλάμβανε επέκταση της παραγωγικής ικανότητας στις 54 γιγαβατώρες τον χρόνο το 2020, από τις 35 γιγαβατώρες σήμερα. Οπως η ιαπωνική εταιρεία υψηλής τεχνολογίας ανέφερε, μέχρι τον Μάρτιο είχε εξασφαλίσει για το Gigafactory μια παραγωγική ικανότητα της τάξεως των 35 γιγαβατωρών λόγω αυξημένης ζήτησης. Αξίζει να τονισθεί πως καμία από τις προαναφερθείσες εταιρείες δεν έδωσε στη δημοσιότητα με λεπτομέρειες τα μελλοντικά τους σχέδια για το εργοστάσιο της Νεβάδας, αν και πέρυσι τον Ιούλιο η Panasonic είχε δηλώσει στο Ρόιτερς ότι θα σκεφτόταν το ενδεχόμενο επιπρόσθετων επενδύσεων, εάν εζητείτο από την Tesla.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ