Μάχη γιγάντων για το μερίδιο στη διαδικτυακή τηλεόραση

Μάχη γιγάντων για το μερίδιο στη διαδικτυακή τηλεόραση

2' 25" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στον κόσμο των Netflix, HBO Now και Amazon Prime Video επιδιώκουν να εισέλθουν καθιερωμένοι παίκτες της τεχνολογίας και της ψυχαγωγίας, μιμούμενοι μια «συνταγή» που στέφθηκε με πλήρη επιτυχία, όπως επιβεβαιώνουν τα βραβεία που έχουν αποσπάσει πρωτότυπες παραγωγές αυτών των πλατφορμών διαδικτυακής τηλεόρασης. Ο διευθύνων σύμβουλος της Disney, Μπομπ Ιγκερ, δήλωσε πως η διαδικτυακή συνδρομητική τηλεόραση είναι η «μεγαλύτερη προτεραιότητα» του ομίλου σε μια περίοδο που κλιμακώνεται ο ανταγωνισμός. Ανάλογα βήματα έχουν αναγγελθεί από την Apple και τη Warner Media.

Το Disney+ σκοπεύει να ενσωματώσει παραγωγές των Pixar, Marvel, National Geographic και Star Wars έναντι μηνιαίας συνδρομής της τάξεως των 6,99 δολαρίων στη Βόρεια Αμερική. Ωστόσο, η λειτουργία της νέας διαδικτυακής πλατφόρμας αναμένεται να ξεκινήσει τον Νοέμβριο, αν και αναλυτές της αγοράς υποψιάζονται πως θα χρειαστεί περισσότερος χρόνος. Ο λόγος είναι ότι η Disney βρίσκεται σε διαδικασία επανάκτησης των δικαιωμάτων εκμετάλλευσης περιεχομένου της που έχει παραχωρήσει σε ανταγωνιστές εδώ και χρόνια, δηλαδή πριν καν σχεδιάσει να μπει στον χώρο της διαδικτυακής τηλεόρασης. Θα χρειαστεί, πάντως, να παρέλθει περίπου μια τετραετία για να λήξουν όλες οι συμφωνίες εκμετάλλευσης περιεχομένου που έχει συνάψει η Disney με ανταγωνιστές, όπως αναφέρει σε σχετικό δημοσίευμα το βρετανικό ειδησεογραφικό δίκτυο BBC.

Μάχη γιγάντων για το μερίδιο στη διαδικτυακή τηλεόραση-1

Αναμφισβήτητα η Disney βρίσκεται σε πλεονεκτική θέση, έχοντας αποκτήσει τον έλεγχο της 21st Century Fox έναντι 70 δισ. δολαρίων στο πλαίσιο συμφωνίας που υπεγράφη λιγότερο από ένα μήνα πριν, στις 20 Μαρτίου του 2019. Οπότε το Disney+ θα περιλαμβάνει την ταινιοθήκη που έχει δημιουργήσει η 20th Century Fox εδώ και μια 84ετία, αλλά και μεγάλες τηλεοπτικές παραγωγές όπως οι πρώτες 30 σειρές επεισοδίων των «The Simpsons». Στο χαρτοφυλάκιο της Disney ανήκει, μεταξύ άλλων, το ESPN, το παγκόσμιο καλωδιακό και δορυφορικό αθλητικό κανάλι που μεταδίδει σε περισσότερες από 200 χώρες και διαθέτει δύο εκατ. συνδρομητές.

Η πρόκληση

Μεγάλη πρόκληση για την Disney είναι η δημιουργία νέου περιεχομένου, με τη διοίκηση του ομίλου να μην προσβλέπει σε κέρδη νωρίτερα από το 2023. Το Netflix και το HBO Now έχουν ήδη καθιερωθεί στον κόσμο της διαδικτυακής συνδρομητικές τηλεόρασης, με το πελατολόγιο καθεμίας να ξεπερνά τα 138 εκατ. συνδρομητές, σύμφωνα με το CNBC. Οι συνδρομητές της Amazon Prime υπολογίζονται σε 100 εκατ. άτομα. Φέτος, δε, το Netflix έχει ανακοινώσει πως θα δαπανήσει 15 δισ. δολάρια σε νέες παραγωγές, ενώ εντός των ημερών το HBO Now θα ξεκινήσει τη μετάδοση των νέων επεισοδίων του «Game of Thrones», μιας από τις δημοφιλέστερες σειρές των τελευταίων ετών, σε παγκόσμια κλίμακα.

Βέβαια, η Disney έχει μακρά εμπειρία στην παραγωγή περιεχομένου. Είχε αποδείξει στο παρελθόν πως έχει τα αντανακλαστικά για να προσαρμόζεται σε νέες τεχνολογίες, όπως απέδειξε η πρώτη κινηματογραφική απόδοση της «Mary Poppins» με την Τζούλι Αντριους, αλλά και οι μεταγενέστεροι «Πειρατές της Καραϊβικής». Πέρυσι, η Disney πούλησε 900 εκατομμύρια εισιτήρια και είχε έσοδα άνω των 7 δισ. δολαρίων. Υπό την τρέχουσα συγκυρία, η προσέλευση του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες θεωρείται επιτυχία εάν αναλογιστεί κανείς πως η ιστορική Paramount συγκέντρωσε ζημίες έως και 900 εκατ. δολαρίων το 2016-18.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή