«Βιντεοκατανάλωση» από το 70,7% των εφήβων

«Βιντεοκατανάλωση» από το 70,7% των εφήβων

1' 48" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οι υπηρεσίες streaming μέσα σε λίγα χρόνια έχουν καταφέρει να αλλάξουν ριζικά την έννοια της ψυχαγωγίας και της τηλεόρασης. Οι νέοι εγκαταλείπουν τις ψυχαγωγικές συνήθειες των γονιών τους με ταχύ ρυθμό. Από το 2015 μέχρι σήμερα, η συμμετοχή της συνδρομητικής τηλεόρασης στην καθημερινή ψυχαγωγία των Αμερικανών εφήβων μέσω βίντεο σημείωσε πτώση 13,1%, σύμφωνα με έρευνα της επενδυτικής τράπεζας Piper Jaffray. Αντιθέτως, το μεγαλύτερο μερίδιο του ελεύθερου χρόνου τους για παρακολούθηση βίντεο «καταναλώνεται» στο Netflix, ενώ και το YouΤube ανεβάζει συνεχώς τα ποσοστά του.

Η τάση αυτή σηματοδοτεί για κάποιους αναλυτές μία πιθανή αποτυχία της βιομηχανίας του θεάματος. Netflix και YouΤube αντιπροσωπεύουν το 70,7% της καθημερινής «βιντεοκατανάλωσης» των Αμερικανών εφήβων, αλλά σε καμία από τις δύο πλατφόρμες δεν εφαρμόζονται οι, μέχρι τώρα, «κανόνες» της διαφημιστικής αγοράς. Το Netflix δεν χρησιμοποιεί καθόλου διαφημίσεις, ενώ η μέθοδος με την οποία το YouΤube πουλάει διαφημιστικό χώρο διαφέρει πλήρως από τις τηλεοπτικές λογικές.

Ειδοποιός διαφορά της «Γενιάς Z» (Generation Z) από τις προηγούμενες αποτελεί η επικράτηση των «έξυπνων κινητών» έναντι όλων των άλλων μέσων ψυχαγωγίας. Ερευνα της Google το 2016 (Think With Google) έδειξε ότι οι νέοι ηλικίας 18 έως 24 ετών χρησιμοποιούν το κινητό τους σε ποσοστό 87%, ενώ μόνο το 67% παρακολουθεί τηλεόραση τακτικά. «Ενώ οι millennials ήταν πρωτοπόροι στη χρήση κινητών, η νέα γενιά έχει γεννηθεί στον κόσμο των smartphones», υπογραμμίζει η έρευνα.

Οn-demand πόλεμοι

Το Netflix, ως πρωτοπόρο, βρίσκεται στην κορυφή της αγοράς των συνδρομητικών υπηρεσιών on-demand θέασης, αλλά η προσφάτως ανακοινωθείσα είσοδος των Disney και Apple στις συνδρομητικές πλατφόρμες αναμένεται να αυξήσει έντονα τον ανταγωνισμό.

Η πίεση

Το ήδη υπάρχον Apple TV πρόκειται να αναβαθμιστεί, σηματοδοτώντας τη στροφή του τεχνολογικού κολοσσού προς τη δημιουργία νέου περιεχομένου, ενώ την Πέμπτη ο Μπομπ Ιγκερ, διευθύνων σύμβουλος της Disney, παρουσίασε την πλατφόρμα Disney Plus, η οποία εκκινεί την «επίθεση» του κολοσσού της ψυχαγωγίας σε ακόμη έναν τομέα.

H ανακοίνωση ότι το Disney Plus θα επιτρέπει στους χρήστες να «κατεβάσουν» ταινίες και σειρές, ώστε να μπορούν να τις παρακολουθούν και εκτός σύνδεσης, αλλά και ότι η συνδρομή θα κοστίζει 7 δολάρια έναντι των 13 του Netflix, ασκεί έντονη πίεση στην εταιρεία τόσο για την αγορά περισσότερων τίτλων όσο και για τη δημιουργία νέων σειρών.

 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή