ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ανοικτά τα ραντάρ της Friesland για εξαγορά «Δωδώνης» και Vivartia

ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΑΝΙΦΑΒΑ

Αν και στα σχέδια της εταιρείας περιλαμβάνεται η παραγωγή νέων προϊόντων, η επαναδραστηριοποίηση στο λεγόμενο «φρέσκο» γάλα φαίνεται ότι έχει αποκλειστεί.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Νέα επένδυση στο εργοστάσιο παραγωγής γαλακτοκομικών προϊόντων που διαθέτει στην Πάτρα πρόκειται να πραγματοποιήσει το 2019 η FrieslandCampina Hellas, έχοντας ωστόσο την ίδια ώρα σε λειτουργία το «ραντάρ» της για την εξαγορά μεγάλης εταιρείας που δραστηριοποιείται στην κατηγορία της φέτας. Η διοίκηση της εταιρείας δεν κρύβει το ενδιαφέρον της, ακόμη και τώρα, για τη «Δωδώνη», οι συζητήσεις με την οποία όμως δεν είναι ενεργές στην παρούσα φάση, ενώ δεν αποκλείει το ενδεχόμενο εξαγοράς κάποιων εκ των δραστηριοτήτων της Vivartia, πάντα στον κλάδο των γαλακτοκομικών, αν και όταν αυτές βγουν προς πώληση.

Ειδικότερα, όπως ανακοίνωσε χθες σε συνέντευξη Τύπου στις εγκαταστάσεις της εταιρείας στην Πάτρα ο διευθύνων σύμβουλός της Κωνσταντίνος Μαγγιώρος, μετά το Πάσχα πρόκειται να ξεκινήσουν εργασίες για την επέκταση του εργοστασίου. Πρόκειται για επένδυση ύψους 5 εκατ. ευρώ, η οποία αναμένεται να αυξήσει κατά 50% την παραγωγική του δυναμικότητα. Μακροπρόθεσμα η FrieslandCampina Hellas, η οποία φέτος συμπληρώνει 90 χρόνια παρουσίας στην Ελλάδα, σχεδιάζει νέα επέκταση του εργοστασίου. Εάν τελικώς αυτή η δεύτερη επέκταση υλοποιηθεί, θα γίνει ύστερα από τρία χρόνια.

Αν και στα σχέδια της εταιρείας περιλαμβάνεται η παραγωγή νέων προϊόντων, η επαναδραστηριοποίηση στο λεγόμενο «φρέσκο» γάλα φαίνεται ότι έχει αποκλειστεί. Υπενθυμίζεται ότι το καλοκαίρι του 2015 η εταιρεία είχε τοποθετήσει στην αγορά το γάλα «Νουνού Εκλεκτό» με διάρκεια ζωής 10 ημερών, το οποίο, όμως, απέσυρε περίπου ένα χρόνο μετά. Ερωτηθείς σχετικά για τους λόγους της απόφασης αυτής, ο κ. Μαγγιώρος επεσήμανε ότι δεν είναι βιώσιμη και είναι ζημιογόνος η δραστηριοποίηση σε αυτή την κατηγορία. Ανέφερε δε ότι η αλλαγή στη νομοθεσία που έγινε το 2014, για την αύξηση της ζωής του «φρέσκου» γάλακτος από τις 5 στις 7 ημέρες, επηρέασε αρνητικά την κατηγορία του γάλακτος υψηλής θερμικής επεξεργασίας (υψηλής παστερίωσης) όπου και δραστηριοποιείται η FrieslandCampina Hellas.

Ενδιαφέρον για «Δωδώνη»

Αντιθέτως, παραμένει στα σχέδια η επέκταση στην κατηγορία της φέτας. «Δεν έχουμε κρύψει το ενδιαφέρον μας για τη φέτα, αλλά αυτό θα γίνει μέσω εξαγοράς. Μιλάγαμε με τη “Δωδώνη” και μας ενδιέφερε λόγω της αναγνωρισιμότητας του σήματος στο εξωτερικό. Το τάνγκο, όμως, θέλει δύο για να το χορέψεις», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Μαγγιώρος. Ο ίδιος, αν και δήλωσε ότι αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν συζητήσεις με τη «Δωδώνη», εξέφρασε την ευχή του αυτές να ξεκινούσαν εκ νέου.

Στα στοιχήματα της διοίκησης της FrieslandCampina Hellas εντάσσεται και η ενίσχυση της κατηγορίας του γιαουρτιού, εκεί όπου η εταιρεία έχει χαμηλό μερίδιο, καταλαμβάνοντας την έκτη θέση στην αγορά. Η ενίσχυση της εν λόγω κατηγορίας εκτιμάται ότι μπορεί να προέλθει κυρίως από τις εξαγωγές.

Η FrieslandCampina Hellas κατέχει την πρώτη θέση στο σύνολο της ελληνικής αγοράς γαλακτοκομικών, με το μερίδιό της σε αξία να διαμορφώνεται το 2018 σε 11,2% (σύμφωνα με στοιχεία της IRI που παρουσίασε η θυγατρική στην Ελλάδα του ολλανδικού συνεταιριστικού ομίλου). Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Optima (της οικογένειας Παντελιάδη) με 8% και στην τρίτη η Δέλτα με 7,6%. Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, πάντως, έχουν μερίδιο 9,6%. Στο λευκό γάλα η FrieslandCampina Hellas κατέχει επίσης ηγετική θέση, με μερίδιο (με βάση τις πωλήσεις σε όγκο) 23,5%, και δεύτερη τη Δέλτα με 21%. Ειδικά στο γάλα υψηλής παστερίωσης το μερίδιό της είναι 28,7%. Το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς (20,6%) κατέχει επίσης στην κρέμα γάλακτος, ακολουθούμενη από τη ΦΑΓΕ (14,7%), στο κίτρινο τυρί (16,6% με δεύτερη την Optima που το 2018 είχε μερίδιο 14,1%), ενώ στις βρεφικές κρέμες «κονταροχτυπιέται» με τη «Γιώτης», έχοντας μερίδιο 39,5% και η «Γιώτης» 38,8%.

Το 2018 έκλεισε με κύκλο εργασιών περίπου 270 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 70 εκατ. ευρώ προήλθαν από τα παραγόμενα στην Ελλάδα προϊόντα. Η αξία των εξαγωγών της εταιρείας έφτασε τα 20 εκατ. ευρώ.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ