Ο Θεόδωρος Κουρεντζής μαγεύει για μία ακόμη φορά το κοινό της Αθήνας

Ο Θεόδωρος Κουρεντζής μαγεύει για μία ακόμη φορά το κοινό της Αθήνας

1' 51" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ηταν απόλαυση να βλέπει κανείς την κατάμεστη αίθουσα, προχθές στο Μέγαρο Μουσικής, όπου δεν υπήρχε ούτε μία κενή θέση, και να σκέφτεται ότι όλοι αυτοί οι άνθρωποι είχαν προσέλθει απολύτως συνειδητά για να μετέχουν της ξεχωριστής εμπειρίας που προσφέρει κάθε φορά ο Θεόδωρος Κουρεντζής. Το βίωμα είναι ξεχωριστό και το ένιωθες με κάθε τρόπο. Από τη θρησκευτική προσήλωση, από τη μέθεξη που προσέφερε το «Ρέκβιεμ» του Βέρντι, από τον τρόπο που ο ίδιος ο Θεόδωρος Κουρεντζής συνομιλεί με τις βαθύτερες πτυχώσεις της μουσικής και με κάθε έναν ξεχωριστά από τους μουσικούς του που τον πιστεύουν με αφοσίωση.

Το «Ρέκβιεμ» του Βέρντι, έργο υποβλητικό που έφτανε στο κοινό με τρόπο σχεδόν τελετουργικό και σαφώς μυσταγωγικό –τέτοια είναι η εσωτερική ένταση που γεννά η μουσική διεύθυνση του Θεόδωρου Κουρεντζή– βασίζεται σε οπερατικές φωνές και μεγάλη χορωδία. Ο Κουρεντζής έχει τους πιστούς συνεργάτες του. Η πολυμελής χορωδία (ανδρική και γυναικεία) αλλά και η ορχήστρα, όλοι και όλες με μακριά μαύρα ράσα, κατέκλυσαν τη σκηνή της Αίθουσας Χρήστος Λαμπράκης με τρόπο σχεδόν απόλυτο, δημιουργώντας υψηλή πύκνωση και περιβάλλον έντονης ώσμωσης. Ο Θεόδωρος Κουρεντζής είχε τέτοιο έλεγχο στους μουσικούς αλλά και στο κοινό, που σε όλη τη διάρκεια της συναυλίας προκάλεσε την απόλυτη πειθαρχία και την ύψιστη προσήλωση. Δεν είναι απλό ούτε αυτονόητο.

Ο Θεόδωρος Κουρεντζής μαγεύει για μία ακόμη φορά το κοινό της Αθήνας-1

Ο Θεόδωρος Κουρεντζής με τους τέσσερις σολίστ που τον πλαισίωσαν στο «Ρέκβιεμ» του Βέρντι.

Οι τέσσερις φωνές, η μία καλύτερη από την άλλη. Ιδιαίτερο ρόλο είχε η υψίφωνος Ζαρίνα Αμπάεβα. Εξαιρετική και η μεσόφωνος Βαρντούχι Αμπραχαμιάν όπως και οι δύο άρρενες ερμηνευτές, ο μπάσος Ταρέκ Ναζμί και ο τενόρος Ντμίτρι Πόποφ. Αυτό που ακούσαμε ήταν το αποτέλεσμα της σκληρής δουλειάς που οργανώνει ο Θεόδωρος Κουρεντζής στην πόλη Περμ, στα Ουράλια. Εκεί, στην Οπερα του Περμ έχει μεταφέρει και ενσωματώσει τα δικά του δημιουργήματα, την Ορχήστρα και τη Χορωδία musicAeterna, με σκοπό να σφυρηλατείται καθημερινά ένας αυθύπαρκτος κόσμος. Το διαπιστώσαμε και προχθές, στο Μέγαρο. Στο τέλος του «Ρέκβιεμ», ο Θεόδωρος Κουρεντζής κράτησε (απαίτησε, προκάλεσε) την απόλυτη σιωπή. Ηταν μια συνταρακτική εμπειρία που ένωσε κοινό και μουσικούς σε μία ενιαία συνθήκη πνευματικής υποταγής και ανάτασης ταυτόχρονα. Αναμενόμενο ήταν αυτό που επακολούθησε. Οι επευφημίες είχαν τον χαρακτήρα ύμνου και ευχαριστιών, ποδοβολητά, χειροκροτήματα, εκδηλώσεις λατρείας, θαυμασμού, ευγνωμοσύνης και ψυχικής συγγένειας. Ηταν μια σελίδα στη μουσική ιστορία της Αθήνας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή