Μιχάλης Τσιντσίνης ΜΙΧΑΛΗΣ ΤΣΙΝΤΣΙΝΗΣ

Φοίβος Δεληβοριάς: Πικάπ

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ: ΜΑΣΚΕΣ

«Πες μου αλήθεια αν το μέρος αυτό
υπήρξε, ή εγώ το φαντάστηκα;
Κάποιοι λένε πως η μνήμη είναι όλη
μια απάτη, κι εγώ μέσα της πιάστηκα».


Ο στίχος πήρε προχθές εκδίκηση από τον στιχουργό του. Ο Φοίβος Δεληβοριάς είδε τον εαυτό του σε βίντεο με τον Κυριάκο Μητσοτάκη και αιφνιδιάστηκε. Μήπως είχε απατηθεί η μνήμη του; Μήπως είχε πέσει σε παγίδα προεκλογικής σκηνοθεσίας;

Η αλήθεια είναι ότι το πρώτο βλέμμα που ενοχλήθηκε από το βίντεο της συνάντησης δεν ήταν του εικονιζόμενου σε αυτό τραγουδοποιού. Τα βλέφαρα που τινάχτηκαν πρώτα ήταν στο Μαξίμου. Εντάξει, ο Δεληβοριάς. Αλλά ο κόκκινος Δρογώσης, ο εναλλακτικός Πορτοκάλογλου, ο λαϊκός Νικολόπουλος ακόμη και η αυτού σεβασμιότητα, ο Διονύσιος Σαββόπουλος; Τι γύρευαν όλοι αυτοί με τον αρχηγό της Δεξιάς – τον εκπρόσωπο του νεοφιλελευθερισμού και τον συγκάτοικο της Ακροδεξιάς;

Το πλάνο υπονόμευε την εικόνα του Μητσοτάκη που προσπαθεί να επιβάλει προεκλογικά ο ΣΥΡΙΖΑ. Ενας υπουργός με έδρα στο Μαξίμου και ένας πρώην υπουργός Πολιτισμού του ΣΥΡΙΖΑ έπιασαν τα τηλέφωνα. Δεν ήταν ενοχλημένοι μόνο με αυτό που είχαν δει, αλλά και με αυτό που δεν είχαν δει: Είχε, λένε, προταθεί σε κάποιους από τους καλλιτέχνες που συνομίλησαν με τον Μητσοτάκη να πρωταγωνιστήσουν σε –ακραιφνώς– προεκλογικό σποτ της σειράς «ήταν δίκαιο και έγινε πράξη», με τους ίδιους να διαβεβαιώνουν on camera πως η κυβέρνηση ανταποκρίθηκε στα αιτήματά τους για τη διαχείριση των δικαιωμάτων.

Οι επιτελείς του ΣΥΡΙΖΑ αισθάνθηκαν ότι ο πρόεδρος της Ν.Δ. τους απειλεί με εισπήδηση στη δική τους προνομιακή πίστα – την πίστα όπου κάποτε, όχι πολύ παλιά, υψώνονταν κόκκινα γάντια. Οπως η Αριστερά θεωρεί το συναυλιακό πλήθος δική της πελατεία, έτσι και οι επαγγελματίες του τραγουδιού: Δεν θέλουν να χολώνουν το ακροατήριό τους – ιδίως εκείνοι που φαντάζονται ότι στο κοινό τους πλειοψηφούν ακόμη παρήλικες τριτοδεσμίτισσες και ισόβιες φοιτήτριες της Φιλοσοφικής.

Ετσι, τρεις ασύμπτωτες φαντασιώσεις ακροατηρίων –η συριζαϊκή, η νεομητσοτακική και η δεληβόρεια– μετέτρεψαν μια συζήτηση ρουτίνας, μεταξύ του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης και των εκπροσώπων ενός κλάδου, σε θρυαλλίδα μικροπολιτικού διχασμού και διαδικτυακού ξεμαλλιάσματος. Η Πειραιώς κατηγορείται ότι δοκίμασε να υπερεκμεταλλευθεί τη συνάντηση, μοντάροντάς την με αφηγητή τον Μητσοτάκη. Το οξύμωρο είναι ότι, εν είδει προληπτικής απολογίας, ο αφηγητής αναγνώριζε τις «διαφορετικές πολιτικές αφετηρίες» με τους συνομιλητές του.

Η συντεχνία του τραγουδιού μένει τώρα να μετρήσει αν ο θόρυβος ανέδειξε ή συσκότισε τα αιτήματά της. Ψιθυριστής του ποπ νταλκά, ο Φοίβος σαν να είχε προφητέψει τον απόηχο της φωνής του όταν δεν ψιθυρίζει. Οταν συνδικαλίζεται:

«Πες μου αλήθεια αν αυτή η μουσική,
ήταν πάντα μπουζούκια κλαψιάρικα.
Στο παλιό μου πικάπ μένει μέσα
ένα ζώο, που μασάει χιλιάρικα».

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ