ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ν.Δ.: Να αποσυρθεί το ν/σ για την Παιδεία

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

«Αρμαγεδδώνα για την Παιδεία» χαρακτήρισε η Ν.Δ. το ν/σ που συζητείται στη Βουλή, ζητώντας να αποσυρθεί. Η αρμόδια τομεάρχης Νίκη Κεραμέως ανέφερε χθες ότι «η κυβέρνηση έχει διοχετεύσει και στον τομέα της παιδείας την ιδεοληψία της. Τι πρεσβεύει; Ποινικοποίηση της αριστείας, εξίσωση όλων προς τα κάτω. Από το πρώτο της νομοθέτημα έως σήμερα μεθοδικά εργάζεται προς αυτή την κατεύθυνση. Με το παρόν ν/σ δίνει το τελειωτικό χτύπημα σε ό,τι είχε αφήσει όρθιο». Ο υπουργός κ. Γαβρόγλου κατηγόρησε την κ. Κεραμέως για ψεύδη και εμμέσως ότι του ασκεί μπούλινγκ. Η κ. Κεραμέως τόνισε ότι «το ν/σ κατατέθηκε στη Βουλή μεσάνυχτα Τρίτης για να συζητηθεί το επόμενο μεσημέρι. 226 άρθρα και 1.120 σελίδες για επεξεργασία σε περίπου 5 ώρες. Δεν κλήθηκε ο προεδρεύων της Συνόδου Πρυτάνεων, απλούστατα επειδή διαφωνεί ριζικά με τον υπουργό και το έχει εκφράσει δημοσίως. Ο υπουργός είχε απαξιωτική συμπεριφορά προς φορείς με τους οποίους διαφωνούσε. Εφθασε να πει στον πρύτανη του ΕΜΠ ότι “δεν ξέρει αριθμητική”. Ο υπουργός που ευαγγελίζεται τις συναινέσεις, όταν κάποιος διαφωνεί μαζί του δεν διστάζει να τον απαξιώνει προκλητικά και να του ασκεί πιέσεις στα όρια του μπούλινγκ».

Ο κ. Γαβρόγλου απάντησε ότι «πράγματι ο υπουργός στην επιμονή του πρύτανη του ΕΜΠ κ. Γκόλια ότι τα τμήματα των Επιστημών Μηχανικών γίνονται 80, απάντησε: “Τα τμήματα είναι 74 και δεν είναι δυνατόν στο ΕΜΠ να μη γνωρίζετε αριθμητική”. Αν αυτό είναι μπούλινγκ, τότε αυτό που κάνει με τις δηλώσεις της η κ. Κεραμέως κάθε φορά που αναφέρεται στον υπουργό τι είναι;». Η κ. Κεραμέως προσέθεσε ότι η κυβέρνηση «καταργεί τον τεχνολογικό τομέα της ανώτατης εκπαίδευσης χωρίς προκαθορισμένα ακαδημαϊκά κριτήρια, εκθέσεις σκοπιμότητας, χωρίς να λαμβάνει υπ’ όψιν εκθέσεις αξιολόγησης, ενώ δεν εξασφαλίζει τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων. Μοναδικό κριτήριο, η ψηφοθηρία». Για το σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ η κ. Κεραμέως ανέφερε ότι «χρειάστηκαν 2 χρόνια αντικρουόμενων δηλώσεων από τον πρωθυπουργό και κυβερνητικά στελέχη περί κατάργησης ή μη των Πανελλαδικών Εξετάσεων, βαρύγδουπες εξαγγελίες περί αναβάθμισης του λυκείου, για να φτάσουμε στο παρόν ν/σ με το οποίο, επί της ουσίας, επιστρέφουμε στο παλιό σύστημα εισαγωγής με τις 4 δέσμες».

«Αυτογκόλ» Γαβρόγλου

Σε αυτογκόλ κατέληξε η προσπάθεια του υπ. Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου να εμφανιστεί ότι λύνει ένα πρόβλημα αλλάζοντας τον τρόπο αναγνώρισης των πτυχίων ιδιωτικών κολεγίων και ξένων ΑΕΙ. Το βράδυ της Πέμπτης, το υπουργείο ανακοίνωσε το «τέλος στην ομηρία περίπου 9.500 πτυχιούχων που αναμένουν επί χρόνια τη χορήγηση αναγνώρισης των επαγγελματικών προσόντων τους». Ωστόσο, χθες, οι υπηρεσίες του υπουργείου έδειξαν άλλα. Το 2015, επί υπουργίας Αριστείδη Μπαλτά του ΣΥΡΙΖΑ, υπήρξε πολιτική απροθυμία αναγνώρισης επαγγελματικών δικαιωμάτων στους πτυχιούχους κολεγίων. Επί υπουργίας Νίκου Φίλη, όμως, το αρμόδιο συμβούλιο (ΣΑΕΠ) άρχισε να λειτουργεί εντατικά. To 2016 εξετάστηκαν 1.846 αιτήσεις (o μεγαλύτερος αριθμός όλης της περιόδου λειτουργίας του ΣΑΕΠ), το 2017 1.282 αιτήσεις και το 2018 1.262 αιτήσεις. Συνολικά την περίοδο Ιανουαρίου 2016 - Δεκεμβρίου 2018 εξετάστηκαν περίπου 4.000 αιτήσεις, ενώ τα 2013, 2014 και 2015 μόλις 1.500. Εκκρεμούν 2.435 αιτήσεις, πολύ λιγότερες από τις 9.500 που ανέφερε το υπουργείο.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ