«Είναι η πρώτη φορά που χρησιμοποιήσαμε τα ηλεκτρικά πατίνια. Τα πήραμε για διασκέδαση, για να κατέβουμε από το Μοναστηράκι έως το Φάληρο, βλέποντας όσο περισσότερο μπορούμε από την πόλη. Η διαδρομή ήταν τέλεια και πολύ απολαυστική, αλλά μας δυσκόλεψε πολύ να βρούμε έξι πλήρως φορτισμένα πατίνια για όλους μας», λένε ο Λέοναρντ, ο Τιλ, ο Άντον, ο Κονσταντίν, ο Τζάστιν και ο Νίκο (φωτογραφία), που ήρθαν από το Βερολίνο στην Αθήνα, για να γιορτάσουν τα γενέθλια του τελευταίου. Ανακάλυψαν με ενθουσιασμό τη νέα μανία εκατοντάδων Αθηναίων, που εδώ και περίπου τρεις μήνες διασχίζουν τους δρόμους –και τα πεζοδρόμια, και τις πλατείες– με τα ηλεκτρικά πατίνια που έχουν τοποθετηθεί σε κεντρικά σημεία της πόλης: Μοναστηράκι, Σύνταγμα, Μέγαρο Μουσικής, Ερμού, Κεραμεικός κ.α. Τα πατίνια εγκατέστησε πρώτη η εταιρεία Lime, που έχει προμηθεύσει με τα χαρακτηριστικά πράσινα δίτροχα δεκάδες πόλεις ανά τον κόσμο, και ακολούθησε η εταιρεία Hive. Διαθέτουν σύστημα GPS, ασύρματη τεχνολογία, αυτόματο κλείδωμα, λειτουργούν με ηλεκτρική επαναφορτιζόμενη μπαταρία και οι πολίτες έχουν πρόσβαση σε αυτά από τις οκτώ το πρωί έως τις εννέα το βράδυ, μέσω μιας εφαρμογής που μπορούν να κατεβάσουν στο κινητό τους. Το όριο ταχύτητας των οχημάτων ήταν 25 χλμ./ώρα, μειώθηκε όμως, έπειτα από παρέμβαση του Δήμου Αθηναίων, στα 20 χλμ./ώρα.

Η ανάμειξη της δημοτικής αρχής της πρωτεύουσας κρίθηκε αναγκαία, όταν διαπιστώθηκε επικίνδυνη και παραβατική χρήση των οχημάτων από τους χρήστες τους και προκλήθηκαν αντιδράσεις και διαμαρτυρίες από κατοίκους της πρωτεύουσας. Συστήθηκε άμεσα ομάδα εργασίας με συμμετοχή και των ιδιοκτητριών εταιρειών, ώστε να επεξεργαστούν ένα πλαίσιο κανόνων ασφάλειας για τη χρήση τους, το οποίο θα λάβει νομοθετική μορφή. «Πιαστήκαμε στον ύπνο με τα πατίνια, και πρώτος εγώ», παραδέχεται ο Ανδρέας Βαρελάς, αντιδήμαρχος κέντρου πόλης και δημοτικής αστυνομίας. «Τα συχνότερα προβλήματα είναι η οδήγηση σε πλατείες, πεζόδρομους και πεζοδρόμια, ανάποδα σε δρόμους, μονόδρομους και λεωφόρους ταχείας κυκλοφορίας, και η υπερβολική ταχύτητα. Θεωρώ ότι το όριο ταχύτητας πρέπει να πέσει στα 15 ή και στα 10 χλμ./ώρα». Στόχος είναι η ομάδα εργασίας να έχει ολοκληρώσει το έργο της πριν από το Πάσχα.

 


Ο Κώστας, η Μαριλένα και ο δυόμισι ετών Ζώης έχουν χρησιμοποιήσει τα πατίνια στο Παρίσι και στη Βαρκελώνη. Στην Αθήνα τούς δυσκολεύει η έλλειψη ποδηλατόδρομων και το ότι η πόλη δεν είναι επίπεδη.

 

«Πιστεύουμε ότι είναι ζωτικής σημασίας να συνυπάρχουν με ασφάλεια τα αυτοκίνητα και οι νέες επιλογές μικρο-κινητικότητας στους δρόμους και θέλουμε να συνεργαζόμαστε με τις τοπικές κοινωνίες για να το πετύχουμε. Όσον αφορά τις δικές μας δράσεις, έχουμε μειώσει την ταχύτητα των ηλεκτρικών πατινιών, παρέχουμε συμβουλές στους νέους οδηγούς για την ασφαλή οδήγηση μέσω της πλατφόρμας μας, πριν ακόμα ξεκλειδώσουν και χρησιμοποιήσουν το πατίνι, και τους ενθαρρύνουμε να οδηγούν φορώντας κράνος», τονίζει στο «Κ» ο Alessandro Tomassi, διευθυντής Κυβερνητικών Σχέσεων της Lime για την Ελλάδα. Επισημαίνει, δε, ότι πολύ σύντομα θα προστεθούν στον στόλο τα πατίνια νέας γενιάς, τα οποία διαθέτουν αισθητήρες που ειδοποιούν όταν κάποιο πατίνι δεν χρησιμοποιείται σωστά και παρέχει τη δυνατότητα να σταλεί από την εταιρεία απευθείας μήνυμα στον οδηγό μέσω μιας οθόνης που είναι τοποθετημένη πάνω στο πατίνι. Επίσης στην Ευρώπη η εταιρεία υλοποιεί δράσεις για να ευαισθητοποιήσει τους οδηγούς σχετικά με την ασφαλή χρήση των πατινιών, όπως για παράδειγμα η καμπάνια #RespectTheRide, που έχει ήδη ανακοινωθεί στο Παρίσι, στη Λισαβόνα και στη Μαδρίτη και εξετάζεται η υλοποίησή της και στην Ελλάδα το προσεχές διάστημα.

«H Hive δεν έχει τη δυνατότητα να αντιμετωπίσει την παραβατική συμπεριφορά, αυτό είναι αποκλειστικό έργο των Αρχών. Όσον αφορά τη χρήση, επιμένουμε πολύ στην ασφάλεια και γι’ αυτόν τον λόγο, από την πρώτη ημέρα της λειτουργίας μας, επιμένουμε στη χρήση κράνους και στην προσεκτική οδήγηση», τονίζει ο κ. Παύλος Βλασόπουλος, Country Manager Greece της Hive. 

Τα στοιχεία, πάντως, δείχνουν αυξανόμενη χρήση των σκούτερ από τους κατοίκους και τους επισκέπτες της πρωτεύουσας. Παρά τα προβλήματα, που έχουν εμφανιστεί και σε άλλες ευρωπαϊκές πόλεις και τα οποία με σοβαρή και συντονισμένη προσπάθεια θα αντιμετωπιστούν, η χρήση των ηλεκτρικών πατινιών δίνει στον πολίτη των μεγάλων πόλεων τη δυνατότητα να κινηθεί με ασφάλεια μέσα στον αστικό ιστό, με έναν οικολογικό, έξυπνο και διασκεδαστικό τρόπο. 


Τουρίστες στο Καλλιμάρμαρο προσπαθούν να κατεβάσουν την εφαρμογή.
Περιοδικό "Κ"

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ