ΚΟΣΜΟΣ

Η Goldman Sachs βγάζει το κοστούμι και πετάει τη γραβάτα

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Ο Ράιαν μοιάζει με τουρίστα στη Γουόλ Στριτ. Ξεπλυμένο τζιν, αθλητικά παπούτσια και μπουφάν. Ούτε κοστούμι, ούτε γραβάτα. Κι όμως εργάζεται στην Goldman Sachs. «Πολύ χαίρομαι που μπορώ επιτέλους να έρχομαι έτσι στη δουλειά».

Μέχρι πριν από λίγες εβδομάδες τα πράγματα ήταν τελείως διαφορετικά. Όπως σε όλες τις εταιρείες στον οικονομικό κλάδο, έτσι και στην Goldman Sachs υπήρχε αυστηρό dress code. Η γραβάτα και το κουστούμι ήταν απαραίτητα. Αθλητικά και τζιν απαγορεύονταν.

Ωστόσο ο νέος επικεφαλής της εταιρείας, Ντέιβιντ Σάλομον θέλει να δώσει νέα πνοή στην απαρχαιωμένη εικόνα της Goldman Sachs. Ο Σάλομον που ανέλαβε τη διευθυντική θέση μόλις πριν από λίγους μήνες βρίσκεται παράλληλα και σε τουρνέ ως DJ με το όνομα D-Sol. Η μεγαλύτερη του επιτυχία: η διασκευή του Don't Stop (Thinking About Tomorrow). Ο τίτλος του τραγουδιού μπορεί να εκληφθεί και ως μότο για την εταιρεία του. Μη σταματάς ποτέ, σκέψου πάντα το αύριο. Κάτι το οποίο εφαρμόζει τώρα και ενδυματολογικά.

Στα ίχνη του Silicon Valley αλλά με μέτρο

Η Goldman Sachs ακολουθεί μια τάση που είχε ξεκινήσει από τις εταιρείες της Silicon Valley ήδη τη δεκαετία του 1950. Το πιο χαλαρό στιλ θεωρείται χαρακτηριστικό μιας νέας ελίτ, την οποία επιδιώκει να απασχολήσει και η Goldman Sachs.

Ωτσόσο ο ίδιος ο Ντέιβιντ Σάλομον της Goldman Sachs δεν θέλει η ενδυμασία των συνεργατών του να είναι υπερβολικά χαλαρή. «Η casual ενδυμασία δεν ταιριάζει σε κάθε περίσταση και κάθε μέρα», αναφέρει χαρακτηριστικά σε έγγραφο προς τους συνεργάτες του.

Ο ίδιος εμπιστεύεται πάντως την κρίση των εργαζομένων του όσον αφορά και τις ενδυματολογικές τους επιλογές.

Προσαρμόζονται οι εταιρίες ανδρικής ένδυσης

Η απάντηση που δίνουν οι εταιρείες στην νέα, χαλαρή, ενδυματολογική τάση είναι ένας συνδυασμός δώρων, εκπτώσεων αλλά και νέων προτάσεων ένδυσης.

Έτσι, για παράδειγμα, η αλυσίδα Macy's προτείνει φούτερ με κουκούλα σε συνδυασμό με κλασικό σακάκι. Σε βιτρίνες βλέπει κανείς παντελόνι τύπου φόρμα με πουκάμισο. Η καναδική εταιρεία Indochino που διατηρεί κατάστημα στη Wall Street κάνει δώρο στους εργαζομένους της Goldman Sachs παντελόνια chino και τους προσφέρει εκπτώσεις που δίνει κανονικά μόνο στους δικούς της υπαλλήλους

 Όλο αυτά έχουν στόχο να δώσουν κίνητρα στους πελάτες για περισσότερες αγορές, ωστόσο, μέχρι στιγμής τα αποτελέσματα δεν είναι ιδιαίτερα ικανοποιητικά.

Με πληροφορίες από Deutsche Welle

Online

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ