Η σημαντικότερη επένδυση αφορά την οδική ασφάλεια

Η σημαντικότερη επένδυση αφορά την οδική ασφάλεια

1' 40" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το ελληνικό κράτος έχει κατά περιόδους σπαταλήσει τεράστια χρηματικά ποσά για να συντηρήσει θνησιγενείς εταιρείες, αντί να επενδύσει αποτελεσματικά σε τομείς όπως η οδική ασφάλεια. Ερευνα του Κέντρου Φιλελεύθερων Μελετών «Μάρκος Δραγούμης» συγκρίνει τη δημόσια δαπάνη για την κάλυψη των ζημιών της Ολυμπιακής με το αποτέλεσμα που θα είχε η διάθεση των πόρων αυτών για τη βελτίωση της εθνικής οδού Κορίνθου – Πατρών.

«Το διάστημα 2006-2008 έχασαν τη ζωή τους από τροχαία στην Κορίνθου – Πατρών 84 άνθρωποι. Από την περίοδο έναρξης των εργασιών, λόγω των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, ο αριθμός των θανάτων μειώθηκε κατακόρυφα, φθάνοντας τους δύο το 2017 και το 2018», ανέφερε ο Κώστας Σαραβάκος, εκ των ερευνητών του ΚΕΦίΜ. «Η παράδοση και λειτουργία αυτοκινητοδρόμων κατά την τελευταία δεκαετία συνέβαλε καθοριστικά στη μείωση των θανάτων από τροχαία κατά 52%.

Στις Περιφέρειες Ηπείρου, Δυτικής Ελλάδας, Στερεάς Ελλάδας και Πελοποννήσου, όπου το πρόβλημα ήταν οξύτερο, η μείωση ανήλθε στο 70%, 54%, 50% και 52% αντίστοιχα. Το ερώτημα είναι γιατί το κράτος δεν τους έφτιαχνε νωρίτερα. Η απάντηση είναι: γιατί είχε άλλες προτεραιότητες. Το ελληνικό κράτος δαπανούσε επί χρόνια πάνω από 120 εκατ. ευρώ ετησίως για να καλύψει τις ζημιές της ελλειμματικής Ολυμπιακής, ενώ με κόστος μόλις 50 εκατ. ευρώ ετησίως θα μπορούσε να μειώσει δραστικά την απώλεια ανθρώπινων ζωών από τροχαία δυστυχήματα», κατέληξε.

«Αν δεν είχαμε ένα τόσο μεγάλο κράτος, που να θέλει να κάνει τον μεταφορέα, τον ξενοδόχο κ.ο.κ., το όφελος για τον φορολογούμενο θα ήταν μεγαλύτερο», ανέφερε ο αντιπρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, Κωστής Χατζηδάκης. «Τα 120 εκατ. ευρώ ετησίως αφορούσαν μόνο μία από τις τρεις εταιρείες του ομίλου της Ολυμπιακής, και οι τρεις μαζί μας κόστιζαν 350 εκατ. ευρώ το έτος. Από το 2012, το Δημόσιο εισπράττει 250 εκατ. ευρώ τον χρόνο από φόρους, εισφορές κ.λπ. από τις εταιρείες του τομέα των αερομεταφορών».

«Υπάρχουν ακόμη και σήμερα τομείς από όπου θα μπορούσαν να εξοικονομηθούν πόροι για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας», ανέφερε ο εκτελεστικός διευθυντής του ΚΕΦίΜ, Νίκος Ρώμπαπας. «Ο αυτοκινητόδρομος Κορίνθου – Πατρών αποτελεί ένα ηχηρό παράδειγμα των αποτελεσμάτων της κρατικής κακοδιαχείρισης».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή