Δημήτρης Ρηγόπουλος ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΗΓΟΠΟΥΛΟΣ

Από τη Μάνη στον Σκαραμαγκά

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Η ερώτηση των ξένων φίλων ήταν ειλικρινής και διατυπωμένη με σχετική διακριτικότητα: «Γιατί η είσοδος και η έξοδος από την ελληνική πρωτεύουσα είναι τόσο δυσφημιστικές για μια πόλη με την ιστορία της Αθήνας;».

Στην αρχή υποκριθήκαμε ότι δεν καταλάβαμε την ερώτηση. Οι ξένοι φίλοι είχαν έρθει στην Ελλάδα για να περάσουν τις διακοπές του (καθολικού) Πάσχα. Είναι ορκισμένοι εραστές της χώρας μας και μερικές φορές βάζουν τα γέλια όταν καταλαβαίνουν ότι παραπονιόμαστε για όψεις της ελληνικής πραγματικότητας που εμείς βρίσκουμε ενοχλητικές. Για παράδειγμα, θεωρούν υπερβολική την ιστορία με την ψευδοαπαγόρευση του καπνίσματος. Κατά βάθος απολαμβάνουν το γεγονός ότι γράφουμε στα παπούτσια μας τον αντικαπνιστικό νόμο· τους αρέσει που δεν είμαστε «σαν κι αυτούς».

Φαίνεται όμως ότι δεν συνέβη το ίδιο επιστρέφοντας την Κυριακή από τη («μαγική») Μάνη. Εξαιτίας ενός ασήμαντου λάθους («έχασαν» την είσοδο για την Αττική Οδό), είχαν την ευκαιρία να κινηθούν στην παραδοσιακή αρτηρία που «καλωσορίζει» στην πρωτεύουσα χιλιάδες ξένους οδηγούς οι οποίοι καταφθάνουν στη χώρα μας ακτοπλοϊκώς μέσω Ιταλίας.

«Στο ύψος της Ελευσίνας καταλαβαίνεις ότι εισέρχεσαι σε βιομηχανική ζώνη, αλλά αυτό δεν δικαιολογεί το αισθητικό χάος που σε συνοδεύει για πολλά χιλιόμετρα μέχρι το βλέμμα σου να συναντήσει έκπληκτο τον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης στο βάθος».

Αναφερόταν προφανώς στη λεωφόρο Αθηνών στο ύψος του Χαϊδαρίου· η εικόνα του Παρθενώνα εγκλωβίζει την προσοχή του ανυποψίαστου οδηγού, ο οποίος όμως έχει δεχθεί προηγουμένως ανελέητη επίθεση από διαφημιστικές επιγραφές πάνω σε λόφους και όρη, αυθαίρετη δόμηση, εγκαταλελειμμένα κιόσκια, κάδους απορριμμάτων και σκουπίδια.

Με αφορμή τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004, είχε εξαγγελθεί αρχιτεκτονικός διαγωνισμός για την αισθητική αναβάθμιση της λεωφόρου Αθηνών επειδή ακριβώς είναι εκτεθειμένη στα βλέμματα χιλιάδων ξένων επισκεπτών που καταφθάνουν μέσω Πατρών. Ουδείς έμαθε τι απέγινε αυτός ο διαγωνισμός. Μας έμειναν μόνον η ντροπή και η απορία πόσο θα στοίχιζε ο στοιχειώδης ευπρεπισμός της οδικής βιτρίνας της πρωτεύουσας της χώρας.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ