Προ των πυλών της Γουόλ Στριτ η κινεζική αλυσίδα καφέ Luckin

Προ των πυλών της Γουόλ Στριτ η κινεζική αλυσίδα καφέ Luckin

2' 34" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε μια χώρα όπως η Κίνα, όπου η κατανάλωση τσαγιού είναι παράδοση και εγγενές στοιχείο της παράδοσής της, δύο εταιρείες, μία αμερικανική (Starbucks) και μία εγχώρια νεοφυής (Luckin Coffee), έχουν αποδυθεί σε μια μεγάλη μάχη να αλλάξουν τα δεδομένα αυτά και να μάθουν τους Κινέζους και τις Kινέζες να πίνουν καφέ, και ταυτόχρονα επιδιώκουν η μία να κατατροπώσει την άλλη. Η κινεζική Luckin, το αντίπαλον δέος της Starbucks, ετοιμάζεται για εισαγωγή στη Γουόλ Στρίτ. Η Luckin αύξησε τάχιστα τα καταστήματά της και υποχρέωσε τη Starbucks να συνεργαστεί με την Alibaba για να κάνει κι εκείνη παραδόσεις σε πελάτες. Ορισμένοι από τους επενδυτές της Luckin είναι επενδυτικά κεφάλαια της Σιγκαπούρης και τα ιδιωτικά κεφάλαια της αμερικανικής BlackRock.

Στις αρχές της εβδομάδας, η Luckin υπέβαλε τα αναγκαία έγγραφα στις αμερικανικές αρχές για αρχική δημόσια εγγραφή για αρχική δημόσια διάθεση των μετοχών της (ΙΡΟ). Η Luckin προσδοκά να συγκεντρώσει από τη διαδικασία αυτή από 500 έως 800 εκατ. δολάρια, αν και δεν έχει ακόμη αποκαλύψει τον αριθμό των μετοχών που θα διαθέσει. Δύο καλά πληροφορημένες πηγές ανέφεραν στο ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters πως η νεοφυής εταιρεία με την αλυσίδα των καφέ αναμένεται να εισαχθεί στο αμερικανικό χρηματιστήριο τον Μάιο και φέρεται πως η διαδικασία αυτή θα είναι και η μεγαλύτερη που έκανε κινεζική επιχείρηση από τις αρχές του 2019 έως και σήμερα.

Προσδοκίες

Αλλη πηγή ανέφερε ότι η ζημιογόνος Luckin προσβλέπει σε μια αποτίμηση 4-5 δισ. δολαρίων, δηλαδή σε μια σημαντική αύξηση από τα 2,9 δισ. δολάρια που είχε αρχικά αναφέρει μετά τον τελευταίο γύρο εξεύρεσης πόρων ύψους 150 εκατ. δολαρίων την προηγούμενη εβδομάδα. Η αλυσίδα Luckin Coffee έχει επεκτείνει τις δραστηριότητές της με μεγάλη ταχύτητα, ανοίγοντας συνεχώς νέα καταστήματα. Αυτή τη στιγμή λειτουργούν 2.370 καφέ σε 28 κινεζικές πόλεις, ενώ θέλει έως το τέλος της χρονιάς να προσθέσει ακόμη 2.500. Στόχος της να αντικαταστήσει τη Starbucks ως η μεγαλύτερη αλυσίδα καφέ στη χώρα. Και στην επίτευξη αυτού του σχεδίου τη βοηθά η ολοένα και μεγαλύτερη κατανάλωση καφέ, η οποία, σύμφωνα με έκθεση που επικαλείται η ίδια, διπλασιάστηκε την πενταετία 2013-2018. Το 2013, συγκεκριμένα, έφθανε τα 4,4 δισεκατομμύρια φλιτζάνια. Το 2018 είχε ανέλθει στα 8,7 δισεκατομμύρια φλιτζάνια και προβλέπεται να αυξηθεί περαιτέρω, στα 15,5 δισεκατομμύρια φλιτζάνια έως το 2023. Πάντως, η δυναμική Luckin Coffee ακόμη εμφανίζει ζημίες, ενώ προειδοποιεί ότι στο προσεχές μέλλον θα συνεχίσει την πορεία αυτή. Πέρυσι είχε έσοδα 125,27 εκατ. δολαρίων και ζημίες 475,4 εκατ. δολαρίων. Το πρώτο τρίμηνο του 2019 είχε καθαρές ζημίες 85,3 εκατ. δολαρίων.

Ο «πόλεμος» της Luckin κατά της Starbucks χρηματοδοτήθηκε με γενναίες επιδοτήσεις, εκπτώσεις, γρήγορες παραδόσεις κατ’ οίκον ή σε επαγγελματικούς χώρους και ψηφιακή προώθηση στα κοινωνικά δίκτυα. Ολη αυτή η κινητοποίηση υποχρέωσε και την «αντίπαλο» Starbucks να συμπράξει με τον κολοσσό της Alibaba και να δημιουργήσει δίκτυο παράδοσης καφέδων σε πελάτες. Eπίσης, η κινεζική αλυσίδα καφέ προσφέρει και άλλα προϊόντα (νουντλς με κοτόπουλο, χυμούς κ.λπ.) μέσω εφαρμογής της σε κινητά. «Το μέγα ερώτημα είναι κατά πόσον θα κρατήσει την πελατεία της όταν διακόψει τις προσφορές της», παρατηρεί, τέλος, ο αναλυτής Μπεν Κάβεντερ της China Research Group. «Πέραν τούτου, η Luckin ανέτρεψε τα δεδομένα στην αγορά καφέ και όρισε νέους κανόνες».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή