Τζίρος-ρεκόρ και κέρδη 4,5 εκατ. για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ το 2018

Τζίρος-ρεκόρ και κέρδη 4,5 εκατ. για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ το 2018

2' 26" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ενίσχυση του κύκλου εργασιών και του ανεκτέλεστου υπoλοίπου, αλλά και σημαντική πτώση της κερδοφορίας, χαρακτήρισαν την πορεία του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κατά τη διάρκεια του 2018. Σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας, ο κύκλος εργασιών του ομίλου ανήλθε στο ιστορικά υψηλό επίπεδο του 1,4 δισ. ευρώ, αυξημένος κατά 18,3% έναντι του 1,185 δισ. ευρώ της χρήσης του 2017. Παράλληλα, το ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων του ομίλου ενισχύθηκε σε επίπεδο άνω των 2,2 δισ. ευρώ, καθώς ο όμιλος ανέλαβε, μεταξύ άλλων, την κατασκευή του νέου διεθνούς αεροδρομίου Ηρακλείου, στο Καστέλλι Κρήτης, το νότιο τμήμα του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδος (Ε65), τη συμμετοχή στην ανακατασκευή του αεροδρομίου Τέσλα στο Βελιγράδι της Σερβίας και την ανάπτυξη του Καζίνο Κύπρου στη Λεμεσό.

Πάντως, τα κέρδη μετά από φόρους υποχώρησαν σε 4,5 εκατ. ευρώ, έναντι κερδών 70 εκατ. ευρώ το 2017, κυρίως λόγω της πτώσης της κερδοφορίας του τομέα των κατασκευών. Αυξημένος εμφανίζεται και ο καθαρός τραπεζικός δανεισμός σε 1,32 δισ. ευρώ, από 1,08 δισ. ευρώ το 2017. Συγκεκριμένα, τα χρηματικά διαθέσιμα στο τέλος του έτους ανέρχονταν σε 523 εκατ. ευρώ, ενώ ο συνολικός δανεισμός σε 1,85 δισ. ευρώ. Τα συνολικά ίδια κεφάλαια διαμορφώθηκαν σε 729 εκατ. ευρώ.

Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα, ο κ. Γιώργος Περιστέρης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, στάθηκε τόσο στην ενίσχυση του ανεκτέλεστου υπόλοιπου, αλλά και στην αυξημένη συνεισφορά των υπόλοιπων κλάδων δραστηριότητας. Συγκεκριμένα, ανέφερε ότι «οι σημαντικές μας επενδύσεις στους τομείς των παραχωρήσεων και της ενέργειας με αιχμή τις ΑΠΕ έχουν πλέον αυξήσει σημαντικά τη συμβολή των εν λόγω κλάδων στα οικονομικά μεγέθη του ομίλου, παράγοντας μακροπρόθεσμες σταθερές ταμειακές ροές, που τον θωρακίζουν έναντι της κυκλικότητας που χαρακτηρίζει τον κλάδο των κατασκευών». Πρόκειται για μια πάγια επιδίωξη της διοίκησης του ομίλου.

Ετσι, στον τομέα των παραχωρήσεων, δεδομένης πλέον της ενσωμάτωσης του τομέα σχεδόν στο σύνολό του με τη μέθοδο της ολικής ενοποίησης, τα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε κέρδη 19,9 εκατ. ευρώ, έναντι 8,7 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος. Υπενθυμίζεται ότι τον προηγούμενο Δεκέμβριο η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ολοκλήρωσε την απόκτηση και των υπόλοιπων ποσοστών στις εταιρείες παραχώρησης της Νέας Οδού και της Κεντρικής Οδού (Ε65), με αποτέλεσμα να ελέγχει πλέον το 100% των μετοχών και στις δύο, πλέον της συμμετοχής της κατά 17% στην Ολυμπία Οδό. Παράλληλα, ο τομέας των παραχωρήσεων θα ενισχυθεί ακόμα περισσότερο με την προσθήκη και του έργου κατασκευής και διαχείρισης του νέου αεροδρομίου της Κρήτης.

Στην ενέργεια, η λειτουργική κερδοφορία (EBITDA) αυξήθηκε σε 158,1 εκατ. ευρώ, έναντι κερδών 129,8 εκατ. ευρώ το 2017. Πλέον, η συνολική ισχύς των εγκαταστάσεων παραγωγής ενέργειας από ΑΠΕ (Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας) σε λειτουργία ή υπό κατασκευήν υπερβαίνει τα 1.500 MW. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα επόμενα χρόνια, η διοίκηση της εισηγμένης αναμένει τη σημαντική ενίσχυση των μεγεθών του ομίλου και από τον τομέα της διαχείρισης απορριμμάτων, όπου, μέσω της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή, έχει ήδη ολοκληρώσει και θέσει σε λειτουργία τη μονάδα ολοκληρωμένης διαχείρισης απορριμμάτων της Περιφέρειας Ηπείρου, ενώ σύντομα θα ξεκινήσουν οι εργασίες κατασκευής στο αντίστοιχο ΣΔΙΤ της Περιφέρειας Πελοποννήσου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή