ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αξιοποίηση 13 οικοπέδων-φιλέτων δίπλα στην Αττική Οδό

ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΙΑΛΙΟΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Τον δρόμο της διάθεσης σε ιδιώτη –είτε μέσω μίσθωσης ή μέσω πώλησης– παίρνει ένα από τα «φιλέτα» που έμειναν στο Δημόσιο κοντά σε κόμβους της Αττικής Οδού. Πρόκειται για οικόπεδο 4,2 στρεμμάτων δίπλα στο «δαχτυλίδι» της λεωφόρου Κηφισίας, στο οποίο, σύμφωνα με τα όσα όρισε το υπουργείο Περιβάλλοντος, μπορούν να κατασκευαστούν εμπορικά καταστήματα, μικρό ξενοδοχείο, γραφεία και άλλες χρήσεις. Πρόκειται για μόλις το τέταρτο από τα 16 οικόπεδα, πρώην εργοτάξια, το οποίο θα αξιοποιηθεί με κάποιον τρόπο: ένα πωλήθηκε σε ιδιώτη το 2014 και ακόμα δύο διατέθηκαν με ευνοϊκούς όρους στον Δήμο Χαλανδρίου.

Σύμφωνα, λοιπόν, με την απόφαση του υπουργείου Περιβάλλοντος, στο οικόπεδο –που βρίσκεται στον παράδρομο της Αττικής Οδού, δίπλα στο μέγαρο του ΟΤΕ– μπορούν να χτιστούν περίπου 3.400 τ.μ. Σύμφωνα με πηγές της Εταιρείας Ακινήτων Δημοσίου (ΕΤΑΔ), στην οποία ανήκει, μετά τον καθορισμό όρων δόμησης και χρήσεων γης θα ακολουθήσουν η εκτίμηση της έκτασης και κατόπιν η προκήρυξη διαγωνισμού, πιθανότατα έως τις αρχές του καλοκαιριού.

Ο χώρος αυτός ήταν ένας από τους 16 χώρους εγκατάστασης υποστήριξης (ΧΕΥ), οικόπεδα που απαλλοτριώθηκαν από το Δημόσιο κατά την κατασκευή της Αττικής Οδού και χρησιμοποιήθηκαν ως εργοταξιακοί χώροι κοντά σε κόμβους: Μαγούλας, Φυλής, Μεταμόρφωσης, Ηρακλείου, Κύμης, Νερατζιώτισσας, Κηφισίας, Χαλανδρίου, Πλακεντίας, Γέρακα, Παλλήνης, Κάντζας, Παιανίας, Καρελά, Κορωπίου και αεροδρομίου. Η έκτασή τους ποικίλλει, από 1,5 στρέμμα έως 14,5 στρέμματα το μεγαλύτερο.

Παρά την κομβική τους θέση και το «καθαρό» ιδιοκτησιακό τους καθεστώς, η αξιοποίησή τους δεν είναι εύκολη υπόθεση, καθώς υπάγονται σε διαφορετικά πολεοδομικά καθεστώτα: εντός ή εκτός σχεδίου, υπό τους όρους ενός γενικού πολεοδομικού σχεδίου ή όχι. Κάποια δεν έχουν, λόγω θέσης, καλή σύνδεση με το τοπικό οδικό δίκτυο.

Ο νόμος, πάντως, για την παραχώρηση της Αττικής Οδού προέβλεψε ότι μετά την ολοκλήρωση των έργων θα χρησιμοποιηθούν ως χώροι στάθμευσης για μετεπιβίβαση στον προαστιακό, συμπληρούμενοι με κάποιες εμπορικές χρήσεις.

Οι 16 ΧΕΥ πέρασαν το 2012 στον έλεγχο του ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο το 2013 προκήρυξε διαγωνισμό για την αξιοποίηση των πέντε πιο ώριμων εξ αυτών: τελικώς η διαδικασία προχώρησε μόνο για ένα, που βρίσκεται ανάμεσα στο Mall και στο Jumbo στον σταθμό Νερατζιώτισσα. Ο ΧΕΥ, έκτασης 6,8 στρεμμάτων, πωλήθηκε το 2014 έναντι 1,8 εκατ. ευρώ και αγοράστηκε από την εταιρεία Dimand, που ανέγειρε κτίριο γραφείων. Η διαδικασία όμως δεν έγινε χωρίς αντιδράσεις, καθώς ο Δήμος Αμαρουσίου –όπως και άλλοι δήμοι– διεκδικούσε τους ΧΕΥ που βρίσκονται στα όριά του και διαμαρτυρήθηκε έντονα για την εξέλιξη αυτή, υποστηρίζοντας ότι οδηγεί σε περαιτέρω πολεοδομική επιβάρυνση. Το θέμα παραμένει ψηλά στην ατζέντα σε τοπικό επίπεδο.

Το 2016 (με τον ν. 4389) οι ΧΕΥ επανήλθαν στον έλεγχο της ΕΤΑΔ. Στη συνέχεια, δύο ΧΕΥ κατέληξαν στον Δήμο Χαλανδρίου, ο ένας με μακρόχρονη μίσθωση (θα γίνει αθλητικός χώρος) και ο δεύτερος με αγορά (θα γίνει σταθμός μεταφόρτωσης απορριμμάτων), με προνομιακούς όρους. Από τα μέσα του 2018, η ΕΤΑΔ ανέθεσε σε εξωτερικούς συνεργάτες τη χαρτογράφηση και το ξεκαθάρισμα του πολεοδομικού καθεστώτος στους υπόλοιπους ΧΕΥ, ώστε να καταλήξει ποιοι είναι τελικώς αξιοποιήσιμοι. Πάντως, το ενδιαφέρον της εταιρείας εστιάζεται στους ΧΕΥ Μαγούλας, Παλλήνης, Γέρακα, Κάντζας και Κορωπίου. Οι δύο τελευταίοι βρίσκονται κοντά σε σταθμούς του προαστιακού με μεγάλο πρόβλημα στάθμευσης και διερευνάται πώς θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν σε αυτή την κατεύθυνση.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ