ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Εκδικητές: τελευταία πράξη ***
ΔΡΑΣΗΣ (2019)
Σκηνοθεσία: Αντονι και Τζο Ρούσο
Ερμηνείες: Ρόμπερτ Ντ. Τζούνιορ, Σκάρλετ Γιόχανσον, Κρις Εβανς, Τζέρεμι Ρένερ

Η πιο πολυαναμενόμενη –τουλάχιστον για το ευρύ κοινό– ταινία της χρονιάς έφτασε και αναμφισβήτητα είναι εντυπωσιακή. Υστερα από ένα δεκαετές (και βάλε) κινηματογραφικό ταξίδι που απέφερε στην Ντίσνεϊ τεράστια κέρδη, οι ήρωες της Marvel φτάνουν, αν όχι στο τέλος, τότε στην κορύφωση των περιπετειών τους. Το «Endgame» ολοκληρώνει την ιστορία με τα Πετράδια της Αιωνιότητας, η οποία, θυμίζουμε, πήρε τραγική στροφή στην προηγούμενη ταινία, αφήνοντας άπαντες έκπληκτους και ανυπόμονους για τη συνέχεια.

Με την έναρξη βρισκόμαστε σε έναν κόσμο δυστοπικό. Ο μισός πληθυσμός του σύμπαντος έχει μόλις εξαϋλωθεί από τον τρομερό Thanos και οι υπερήρωές μας παραπατούν. Πέντε χρόνια αργότερα, τα πράγματα φαντάζουν εξίσου ζοφερά, ωστόσο μια αναπάντεχη επιστροφή και μια καινούργια ιδέα πυροδοτούν την ελπίδα. Ισως τα πράγματα μπορούν να αντιστραφούν. Οι εναπομείναντες Εκδικητές ενώνουν ξανά τις δυνάμεις τους, αποφασισμένοι να δώσουν τον υπέρ πάντων αγώνα.

Στοιχειά από όλες τις προηγούμενες ταινίες των «Εκδικητών» μπαίνουν στο κάδρο, με έξυπνο, είναι η αλήθεια, τρόπο που ταξιδεύει νοσταλγικά τους φαν της σειράς. Παράλληλα, οι ίδιοι οι ήρωες πρέπει να συμφιλιωθούν με το παρελθόν τους. Αυτό το πρώτο κομμάτι της ταινίας, όπου οι βασικοί χαρακτήρες αναζητούν τα πατήματά τους, έχει περισσότερο ενδιαφέρον κινηματογραφικά, προφανώς όμως οι πάντες βρίσκονται εδώ για τον... χαμό. Αυτός έρχεται φυσικά και όπως είπαμε είναι εντυπωσιακός, χάρη στο πελώριο μπάτζετ της παραγωγής, το οποίο, πέραν των δεκάδων πρωτοκλασάτων πρωταγωνιστών –αναμφισβήτητα η μεγαλύτερη συγκέντρωση σταρ, όλων των εποχών–, τροφοδοτεί κι ένα χείμαρρο πανάκριβων ειδικών εφέ. Κάπως έτσι οποιοδήποτε τρελό όνειρο μπορεί να γεννήσει η φαντασία ενός κομίστα ζωντανεύει εδώ, σε μια τρίωρη περιπέτεια, η οποία περιλαμβάνει ακόμη χιούμορ, συγκίνηση, επικές μάχες και γενικώς όλα όσα μας έχει συνηθίσει το σύμπαν της Marvel, όταν η τελευταία εκτελεί σωστά τη συνταγή της.

Εως εκεί όμως. Μην περιμένετε να βρείτε εδώ βαθύτερα (της επιφάνειας) νοήματα ή έστω ενδιαφέρουσες προεκτάσεις σαν εκείνες που υπήρχαν στο προηγούμενο επεισόδιο. Το σενάριο των Κρίστοφερ Μάρκους και Στίβεν Μακ Φίλι έχει να προσφέρει αρκετά «δωράκια» στους φαν, όμως γίνεται ελαφρώς γελοίο όταν επιχειρεί άγαρμπα να ακολουθήσει το τρένο της πολιτικής ορθότητας, στο οποίο έχει επιβιβαστεί ολόκληρο το Χόλιγουντ. Θα πει κανείς τι σημασία έχουν όλα αυτά σε μια ταινία με σούπερ ήρωες και ατελείωτη δράση; Ισως ελάχιστη. Από την άλλη, όταν ένα κινηματογραφικό έργο δημιουργεί τέτοιο θόρυβο και τόσα ρεκόρ, δεν μπορεί να κρίνεται μόνο από «το ξύλο» και τα ειδικά εφέ...

Ο Γάτος ο Φευγάτος ** ½
ΑΝΙΜΑΤΙΟΝ (2018)
Σκηνοθεσία: Γκάρι Γουάνγκ
Ακούγονται: Αρης Γεροντάκης, Ηρώ Μπέζου, Σοφία Καψαμπέλη

Τα γατιά κάθε είδους και μεγέθους πλημμυρίζουν την οθόνη σε μια πολύχρωμη περιπέτεια κινουμένων σχεδίων που αφορά βασικά τα παιδιά. Ο Φευγάτος είναι ένας μικρός γάτος, ο οποίος έχει περάσει όλη του τη ζωή στο διαμέρισμα της αφεντικίνας του μαζί με τον νωχελικό πατέρα του, τον Παντόφλα. Οταν ωστόσο η λαχτάρα για τον έξω κόσμο θα γίνει πολύ μεγάλη, ο Φευγάτος θα αποδράσει θριαμβευτικά, σε αναζήτηση της θρυλικής «Γατοπίας». Ενθυμούμενος όσα έχει ο ίδιος περάσει στους αφιλόξενους δρόμους, ο Παντόφλας θα τον ακολουθήσει, σε ένα συναρπαστικό ταξίδι γεμάτο νέους φίλους αλλά και μοχθηρούς εχθρούς. Ο οικογενειακός δεσμός πατέρα - γιου βρίσκεται εδώ στο επίκεντρο ενός γενικά τρυφερού φιλμ.

Εμείς...
Κυκλοφόρησε αυτές τις μέρες ο πρώτος τόμος της σειράς «Με το βλέμμα της κριτικής», αφιερωμένος στον σπουδαίο Ιταλό σκηνοθέτη Μικελάντζελο Αντονιόνι. Σε αυτόν, αξιόλογοι κριτικοί και θεωρητικοί του κινηματογράφου συνεισφέρουν πρωτότυπα κείμενα για καθεμία από τις 15 συνολικά ταινίες του Ιταλού μάστορα του σινεμά. Το βιβλίο, που έχει τίτλο «Μικελάντζελο Αντονιόνι: Επάγγελμα σκηνοθέτης», κυκλοφορεί από τις εκδόσεις «Το Μέλλον», ενώ θα παρουσιαστεί επίσημα την Παρασκευή 3/5 (9 μ.μ.) στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος.

...και οι άλλοι
Συνεδρίασε την Τρίτη η «επιτροπή κανόνων» των Οσκαρ, με τα μέλη της Ακαδημίας να δημοσιοποιούν τις αποφάσεις τους σχετικά με όσα θα ισχύσουν στην επόμενη, 92η τελετή απονομής του 2020. Η βασική προς συζήτηση διάταξη, που έχει και το περισσότερο ενδιαφέρον, είναι φυσικά αυτή σχετικά με τις ταινίες που προέρχονται από διαδικτυακές πλατφόρμες. Τελικά, παρά τον θόρυβο, διατηρήθηκαν τα υπάρχοντα: για να μπορεί ένα φιλμ να είναι υποψήφιο, πρέπει απλώς να έχει (τουλάχιστον) μία εβδομάδα προβολών σε σινεμά της κομητείας του Λος Αντζελες, πριν ή ταυτόχρονα με τη διαδικτυακή προβολή του.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ