Γράμματα Αναγνωστών

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ: Γραμματα Aναγνωστων

Στην πλουμιστή Τσιπροκοκκυγία

Κύριε διευθυντά
Θα ήθελα να απευθύνω, μέσω υμών, στον αξιότιμο κύριο πρωθυπουργό την ακόλουθη επιστολή:

«Αξιότιμε κύριε πρόεδρε της κυβέρνησης,

Είναι γνωστή η ικανότητά σας στην άγρα (κουτ)ορνίθων. Ηδη ποικιλία λαλίστατων και πολύχρωμων κοσμούν την Τσιπροκοκκυγία. Μας εντυπωσίασε όμως και η ευκολία με την οποία συλλέγετε και οξύνοα πουλιά, με τη γνωστή και απλή μέθοδο της σύλληψης από τη μύτη. Απολαύσαμε, επιτέλους, αναπεπταμένο το πλουμιστό πτέρωμά τους.

Ομως η μακρά προεκλογική περίοδος και ο “συνωστισμός” που επικρατεί πλέον στον ορνιθώνα σας, είναι βέβαιο ότι θα οδηγήσουν σε φαιδρά, αλλά και αιματηρά, ξεπουπουλιάσματα.
Καλή διασκέδαση!»

Νικολαος Ραλλης

Οι Πρέσπες, η Παιονία και η φρουτοσαλάτα

Κύριε διευθυντά
Κανείς δεν είναι βέβαιος, ακόμη και αυτοί που ψήφισαν στη Βουλή τη συμφωνία των Πρεσπών και την ονομασία «Βόρεια Μακεδονία», ότι θα λύσει διά παντός τα χρονίζοντα προβλήματα με το όμορό μας κράτος. Ηδη αξιωματούχοι του αρχίζουν και «ξεχνούν» το «Βόρεια» και αποκαλούν τη γλώσσα τους «μακεδονική».

Σε περίπτωση αντικαταστάσεως του δυτικόφιλου σημερινού της πρωθυπουργού από άλλον, σε αναζήτηση άλλων συμμαχιών και αναζωπύρωση του αλυτρωτισμό τους, θυμίζω τι είχε προτείνει προ ετών, σχετικά με την εκκρεμούσα ακόμη τότε μετονομασία του γειτονικού μας κράτους, ο αναστηλωτής και αναβιωτής των αρχαίων αγώνων της Νεμέας, Αμερικανός αρχαιολόγος, καθηγητής Στίβεν Μίλερ.

Βαθύς γνώστης της αρχαίας μας ιστορίας, γνώριζε ότι πάνω από την περιοχή  της σημερινής Κεντρικής Μακεδονίας που είχαν οικήσει οι Μακεδνοί,   μια δωρική φυλή με αρχικό τόπο εγκατάστασης το Αργος, υπήρχε περιοχή με το όνομα «Παιονία». Ηταν γνωστή από την εποχή των τρωικών πολέμων, κατά Ομηρο σύμμαχοι των Τρώων, με ιλλυρικής καταγωγής κατοίκους οι πρώτοι και θρακικής οι δεύτεροι, πριν από την κάθοδο των Σλάβων στη Βαλκανική Χερσόνησο.

Ο Μίλερ, με άλλους 300 κορυφαίους αρχαιολόγους και ιστορικούς, είχε προτείνει, το 2012, να της δοθεί το όνομα «Paeonia» (Παιονία) με τα παράγωγά του: «Paeonians» «paeonian language» κ.λπ. Είχαν αποστείλει και σχετική επιστολή στον πρόεδρο Ομπάμα, διαμαρτυρόμενοι για την «ανόητη», τον Νοέμβριο 2004, από τον επανεκλεγέντα πρόεδρο George W. Bush, ομόφωνη απόφαση της κυβέρνησής του, να αναγνωρίσει την ΠΓΔΜ ως «Δημοκρατία της Μακεδονίας».

Και εύηχο και αρχαιοπρεπές ήταν και δεν θα ενοχλούσε τους διαφορετικών εθνοτήτων σημερινούς κατοίκους της. Σχετικός Ιστότοπος: (http://macedonia-evidence. org/documentation-gr. html).

Θα αναφέρονταν και αυτοί όπως εξάλλου και εμείς σε αρχαίους προγόνους που είχαν εποικήσει τις περιοχές αυτές πριν από τις ποικίλες εθνότητες που είχαν εγκατασταθεί εκεί σε νεότερες εποχές και έδωσαν το όνομα στην ιταλική φρουτοσαλάτα «Macedonia di frutti».

Η πρόταση ή αγνοήθηκε ή είχε απορριφθεί κατά τις τότε διαπραγματεύσεις λόγω ανιστόρητων, συμπεριλαμβανομένου του κ. Νίμιτς, διαπραγματευτών.

Αν η επόμενη κυβέρνηση, που όπως προτίθεται, καταγγείλει το σαθρό «επίτευγμα» του κ. Τσίπρα, τη συμφωνία των Πρεσπών, προτείνοντας συγχρόνως αντί του «Βόρεια Μακεδονία» το όνομα «Παιονία» και τα παράγωγά του, θα εμπέδωνε σταθερές καλές σχέσεις με το όμορό μας κράτος και τους κατοίκους του.

Στρατής Ε. Στρατήγης, Επ. δικηγόρος Δ.Ν., τ. βουλευτής Επικρατείας

Το Μέγαρο Μουσικής και η «Αίθουσα Φίλων»

Κύριε διευθυντά
Διά της παρούσης επιστολής μου επιθυμώ να εκφράσω την αντίθεσή μου και να θέσω ευθέως το ζήτημα επαναφοράς της αρχικής ονομασίας της αιθούσης του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.

Η αρχική ονομασία της αιθούσης ως «Αίθουσα Φίλων της Μουσικής», ονομασία η οποία ίσχυσε διά τας δύο πρώτας δεκαετίας από της ενάρξεως λειτουργίας του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, ήτο η πρέπουσα, αφού μας παρέπεμπε εις την ονομασία της αντιστοίχου αιθούσης συναυλιών κλασικής μουσικής της αυστριακής πρωτευούσης, από την οποία απολαμβάνουμε μέσω της τηλεοράσεως την πρώτη Ιανουαρίου κάθε έτους το κοντσέρτο της περιφήμου Φιλαρμονικής Ορχήστρας της Βιέννης.

Ηδη, εδώ και αρκετά έτη άλλαξε προς την ορθήν κατεύθυνση το λογότυπο του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.

Το αντικατασταθέν λογότυπο παρέπεμπε εις την ατυχέστατη, στερούμενη ιστορικής συναισθήσεως και γνώσεως, δήλωση συζύγου πρώην πρωθυπουργού πως «μετά από χρόνια θα ενθυμούμεθα την Ακρόπολην και το Μέγαρον».

Εις αυτό το πλαίσιον ακυρώσεως μιας ακατανοήτου και ανουσίου προσωπολατρίας διά τας προδήλως μη σταλινικάς πρακτικάς και παραδόσεις της χώρας μας, προσωπολατρίας που συναντούσε κάποιος εις τας χώρας του υπαρκτού σοσιαλισμού, αλλά και αποκαταστάσεως της ιστορικής μνήμης και πολιτιστικής επανατοποθετήσεως της Ελλάδος ως μιας ευρωπαϊκής χώρας που «ανήκει εις την Δύσιν», προτείνω όπως επανέλθει εκ νέου η αρχική ονομασία της αιθούσης του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών ως «Αίθουσα Φίλων της Μουσικής».

Ιωαννης Κωνσταντινιδης, Αθήναι

Το Μέγαρο Μουσικής και οι δαπάνες του

Κύριε διευθυντά
Είναι γεγονός πως το Μέγαρο Μουσικής  έλαβε δισ. τα τελευταία 30 χρόνια από όλες ανεξαρτήτως τις κυβερνήσεις. Είναι επίσης γνωστό τοις πάσι ότι την ίδια περίοδο έλαβε δεκάδες δισ. από χορηγίες τραπεζών, ιδιωτών, ανωνύμων, οικογενειών κ.λπ.

Οταν όμως πρόκειται για κρατική τράπεζα όπως η Εθνική, τότε οι φορολογούμενοι πολίτες έχουν αναφαίρετο δικαίωμα να γνωρίζουν όχι μόνο το ακριβές ποσό της χορηγίας αλλά και εάν υλοποιήθηκε ο σκοπός αυτής.

Είναι λοιπόν απορίας άξιον πώς, μετά πακτωλούς δισ., το Μέγαρο «πτώχευσε». Από τις αρχές του 2016 το Μέγαρο κρατικοποιήθηκε με τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή.

Το ελληνικό Δημόσιο ελέγχει την πλειοψηφία του Δ.Σ. και, παράλληλα με τη μεταβίβαση της ακίνητης περιουσίας του, μεταβιβάζονται στο ελληνικό Δημόσιο και οι υπέρογκες δανειακές υποχρεώσεις του Μεγάρου που έλαβαν χώρα χωρίς τη συναίνεση των φορολογούμενων πολιτών. 

Σκοπός των μεταρρυθμίσεων αυτών ήταν η οικονομική βιωσιμότητα του οργανισμού. Το δίδαγμα λοιπόν είναι ότι απαιτείται:

α) Πλήρης έλεγχος από ορκωτούς λογιστές για τα πεπραγμένα των τελευταίων 20 ετών (που δυστυχώς δεν υπήρχαν δημοσιευμένοι ισολογισμοί), με διαφάνεια και καταγραφή εσόδων, εξόδων, χορηγιών κ.λπ.

β) Περιστολή δαπανών αφού δεν χρειάζεται η μετάκληση πολυπρόσωπης φιλαρμονικής από το εξωτερικό (π.χ. Λονδίνου) με τεράστια έξοδα, αλλά ούτε και μετακλήσεις μεγάλων σολίστ από το εξωτερικό, αφού στο ελληνικό δυναμικό υπάρχουν διακεκριμένοι καλλιτέχνες που διαπρέπουν στο εξωτερικό.  Μόνο έτσι θα υπάρξει η διάσωση του οργανισμού από την ολική χρεοκοπία που θα έχει σοβαρότατες επιπτώσεις στους φορολογούμενους πολίτες. Αναμένω με ενδιαφέρον την άποψη της υπ. Πολιτισμού  και του Μεγάρου.

Γεωργιος Τρανταλιδης, Δικηγόρος, Πειραιάς

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ