Από Ελλάδα και Κύπρο το 88,2% του κύκλου εργασιών της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Από Ελλάδα και Κύπρο το 88,2% του κύκλου εργασιών της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

2' 19" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η Ελλάδα και η Κύπρος συνεχίζουν να μονοπωλούν την κατασκευαστική δραστηριότητα του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, με τη διοίκηση να προτιμά να μένει εντός συνόρων, εκτιμώντας ότι τα έργα στο εξωτερικό αποτελούν κίνηση υψηλού ρίσκου και χαμηλής απόδοσης, ή ακόμα και πιθανών ζημιών. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 88,2% του κύκλου εργασιών των 949 εκατ. ευρώ, του τομέα των κατασκευών κατά τη διάρκεια του 2018, αφορούσε έργα στην Ελλάδα και στην Κύπρο. Στον αντίποδα, οι δραστηριότητες της Μέσης Ανατολής συνεισέφεραν μόλις το 6,4% του τζίρου των κατασκευών και αντίστοιχα εκείνες των Βαλκανίων μόλις το 5,37%.

Οπως αναφέρει η διοίκηση του ομίλου στις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις του ομίλου, «το κόστος χρηματοδότησης, όπως και το κόστος εγγυητικών επιστολών, συνεχίζει να είναι πολύ υψηλό, αν και χαμηλότερο από τον προηγούμενο χρόνο. Ταυτόχρονα, ο περιορισμός της δραστηριοποίησης των ελληνικών τραπεζών στο εξωτερικό και η μη αποδοχή, σε αρκετές περιπτώσεις, των εγγυητικών τους επιστολών αποτελούν ανασταλτικό παράγοντα στην ανάπτυξη στις αγορές του εξωτερικού». Πρόκειται για ένα ζήτημα που έχει περιορίσει τις δυνατότητες της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ εκτός συνόρων επί σειράν ετών, αν και η εταιρεία έχει αναλάβει ορισμένα έργα επιλεκτικά, προκειμένου να διατηρεί την παρουσία της και να είναι σε θέση να διεκδικήσει περισσότερες συμβάσεις στο μέλλον, εφόσον βελτιωθούν οι συνθήκες και μειωθεί το χρηματοοικονομικό κόστος, που επί του παρόντος καθιστά την παρουσία στο εξωτερικό απαγορευτική.

Τα παραπάνω αποτυπώνονται και στο ανεκτέλεστο υπόλοιπο του ομίλου. Από τα 2,2 δισ. ευρώ του σημερινού ανεκτέλεστου, το 73% αφορά έργα εντός Ελλάδος, με συμβάσεις της τάξεως του 1,61 δισ. ευρώ. Η τελευταία εξ αυτών αφορούσε την ανάληψη του έργου κατασκευής του νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι του Ηρακλείου Κρήτης, ύψους 480 εκατ. ευρώ. Αντίστοιχα, επιπλέον 560 εκατ. ευρώ αφορούν έργα στο εξωτερικό, με τα περισσότερα εξ αυτών να βρίσκονται στην Κύπρο. Πριν από δύο μήνες, η εταιρεία ανέλαβε, σε κοινοπραξία με την Αβαξ, την κατασκευή ενός τουριστικού θερέτρου με καζίνο στη Λεμεσό, με τη συμμετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ να ανέρχεται σε 108 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, πριν από περίπου ένα χρόνο, η εταιρεία είχε αναλάβει και την κατασκευή δύο πύργων στην Αγία Νάπα, στο πλαίσιο ανάπτυξης της μαρίνας της περιοχής. Πρόκειται για έργο που προωθεί η M.M. Makronisos Marina Ltd., με την αξία της σύμβασης να ανέρχεται σε 163,4 εκατ. ευρώ. Οι δύο πύργοι γραφείων, συνολικού ύψους της τάξεως των 115 μέτρων, θα στεγάσουν πολυτελή διαμερίσματα, ένα συγκρότημα κατοικιών από 29 επαύλεις, συνολικής επιφάνειας 16.500 τ.μ., καθώς και ένα εμπορικό κέντρο με πολυτελή καταστήματα, χώρους εστίασης και χρήσεις ψυχαγωγίας.

Αντίστοιχα, τον προηγούμενο Δεκέμβριο η εταιρεία ανέλαβε, σε κοινοπραξία με τη Vinci, την κατασκευή του νέου αεροδρομίου «Νίκολα Τέσλα» στο Βελιγράδι της Σερβίας. Πρόκειται για σύμβαση αξίας 262 εκατ. ευρώ, την οποία θα υλοποιήσει η κοινοπραξία των δύο εταιρειών, με τη συμμετοχή της Vinci να είναι 51% και της ΤΕΡΝΑ 49%. Η διάρκεια κατασκευής του έργου ανέρχεται σε πέντε χρόνια.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή