ΕΤΙΚΕΤΕΣ: Μοτοσικλέτα

Η συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα πραγματικά είναι σαν να έχει έρθει από το παρελθόν, είναι σαν να έκανε ένα ταξίδι στον χρόνο δείχνοντας μας πως ήταν η εποχή εκείνη.
Ποια εποχή;
Η δεκαετία του 50 αρχικά όπου και άρχισαν δειλά δειλά να εμφανίζονται αυτοσχέδιοι αγώνες με μοτοσυκλέτες τύπου scrambler.
 
ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΟΥ ΚΑΤΣΙΜΠΑΡΟΥ
 
Μοτοσυκλέτες δρόμου φτιαγμένες από τους ιδιοκτήτες τους ώστε να  μπορουν να προσφέρουν αυτη την ευχαρίστηση.
Και όταν λέμε φτιαγμένες μην πάει ο νους σας σε τίποτα ιδιαίτερες κατασκευές.
Κυρίως τις έγδυναν για να είναι πιο ελαφριές, σήκωναν τους λαιμούς των εξατμίσεων ώστε να μην βρίσκουν στα άλματα, άλλαζαν αναρτησεις, τιμόνι και βάζανε και αλλά ελαστικά.
Κάπως ετσι τα πρώτα scrambler άρχισαν να γεννιούνται.
 
Ποιος δεν θυμάται το είδαλμα της εποχής εκείνης, τον Steve McQueen με την Triumph TR6 με την οποία έκανε αυτό το μεγάλο περιβόητο άλμα στην ταινία «Η μεγάλη απόδραση» και ο οποίος συνδέθηκε από τότε μέχρι και σήμερα άμεσα τόσο με την Triumph όσο και με τα Scrambler.
 
Η ρομαντική ρετρό σκηνή των Scrambler όμως όπως όλα τα πράγματα είχε την παρακμή της κάπου στα μέσα του 70 για να επανεμφανιστεί από τις μεγάλες εταιρείες πάλι το 2006 και οπως ήταν φυσικό από την Triumph με το Triumph Scrambler.
 
Για να έρθουμε όμως στο σήμερα και στο 2019 όπου η Triumph αναβαθμίζει το 800αρι Scrambler της βγάζοντας ένα νέο 1200 που ακροβατεί ανάμεσα σε μεγάλο Adventure on-off και σε μεγάλο Scrambler.
 
Μπορεί η Triumph να είχε μέσα στην γκάμα της την οικογένεια Tiger με μοτοσυκλέτες adventure, η νέα Scrambler 1200 όμως είναι κάτι διαφορετικό, είναι η απάντηση της Triumph όχι στον ανταγωνισμό αλλά στον κόσμο της. 
 
Εμφανισιακά η νέα Scrambler 1200 όπως είπα και πριν είναι σαν να γεννήθηκε την εποχή εκείνη, προσεγμένη με εξαιρετική ποιότητα κατασκευής, με τους λαιμούς των εξατμίσεων να βρίσκονται εκεί που πρέπει ακριβώς γιατί μια scrambler που σέβεται τον εαυτό της και το όνομα της δεν μπορεί να κάνει αλλιώς και με πλούσιο εξοπλισμό έρχεται με τις καλύτερες συστάσεις.
 
Ο δικυλινδρος κινητήρας των 1200 κ.εκ προερχόμενος από το Bonneville αποδίδει 89 ιππους στις 7.400 στροφες και 11.2 κιλά ροπης στις 3.950 στροφές.
Λιγα άλογα θα προλάβει να πει κάποιος, δεν αντιλέγω, στο σύνολο όμως η μοτοσυκλέτα έχει τόση ροπή και δύναμη που δύσκολα θα φανούν λίγα σε κάποιον εκτός αν είναι τόσο προχωρημένος πια αναβάτης!
Η απόκριση στο γκαζι είναι άμεση, η ροπή είναι διάχυτη παντού και κάπου λίγο πριν τις 4.000 στροφές η μοτοσυκλέτα εντυπωσιάζει οδηγικά.
 
Τι σημαίνει εντυπωσιάζει οδηγικά λοιπόν θα προλάβει να ρωτήσει κάποιος άλλος:
 
Εντυπωσιάζει οδηγικά όχι μόνο χάριν του εύστροφου κινητήρα αλλά και χάριν των αναρτήσεων.
 
Το ανεστραμμένο χρυσό μπροστινό πιρούνι προέρχεται από την Showa, είναι πλήρως ρυθμιζόμενο με διαδρομή 250 χιλ ( έναντι των 200 χιλ που έχει η έκδοση XC) και υπακούει υποδειγματικά σε κάθε αλλαγή κατεύθυνσης είτε πρόκειται για άσφαλτο είτε για χώμα ενώ ξεκινώντας να μιλάμε για την πίσω ανάρτηση και την συμπεριφορά της μια λέξη είναι αυτή που μπορεί να την χαρακτηρίσει: Εξωπραγματική!
 
Η συνεργασία της TRIUMPH με την OHLINS εξελιξε μια ανάρτηση η οποία και αυτή σταμάτησε κάπου την παραγωγή της στην δεκαετία του 70.
Δυο αμορτισέρ με δυο ελατήρια, απίστευτη απόσβεση συμπίεσης και με την διαδρομή των 250 χιλ να μην τερματίζει ακόμα και αν είστε ο Steve McQueen.
Είμαι πολύ περίεργος πάντως αν ζούσε ο συγχωρεμένος και αν μπορούσε να ξανά κάνει αυτό το άλμα πως θα του φαινόταν αυτή η ανάρτηση!
 
Το πλαίσιο είναι ατσάλινο σωληνωτό και το ψαλίδι αλουμινένιο, το κιβώτιο ταχυτήτων είναι μαλακό ενώ το quickshifter το οποίο βρίσκεται στο πρόσθετο εξοπλισμό αναλαμβάνει την γρήγορη και άμεση αλλαγή ταχυτήτων.
 
Οι ζάντες είναι αλουμινένιες με ακτίνες με διάσταση 21 ιντσών για μπροστά και 17 για πίσω.
 
Από επίπεδο εξοπλισμού η Scrambler είναι εξοπλισμένη με όλα τα τελευταίας τεχνολογίας χαρακτηριστικά.
TC, 6 riding modes, Cornering ABS, σύστημα εκκινησης χωρις κλειδί και cruise control βρίσκονται στον στάνταρ εξοπλισμό της μοτοσυκλέτας και τα οποία ελέγχονται πλήρως από ένα joystick το οποίο βρίσκεται στο τιμόνι.
Πολύ όμορφης αισθητικής είναι και ο πίνακας οργάνων ο οποίος έχει κρατήσει μια κάποια κλασική σχεδιαστική γραμμή.
 
Πρωτοπορεία για την Triumph είναι η συνεργασία της με την GOOGLE όσον αφορά την πλοήγηση οπως και με την GO PRO καθώς γίνεται η πρώτη μοτοσυκλέτα στον κόσμο η οποία έχει ένα σύστημα λεγόμενο Go pro control system το οποίο παρέχει GPS και συνδεσιμότητα μέσω Bluetooth με smart phone.
 
Η σέλα είναι επίπεδη όπως μπορείτε να δείτε, είναι στα 870 χιλ και παρόλ’αυτά είναι τόσο άνετη που δεν κουράζει καθόλου όση ώρα και αν βρεθήκαμε πάνω της.
Στην δεξιά μεριά της μοτοσυκλέτας βγαίνουν τα δυο τελικά της εξάτμισης τα οποία ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες ακόμα και μα τα πλαστικό κάλυμμα που θα διαθέτουν θα δυσκολέψουν αρκετά την συμβίωση πάνω της.
 
Μέσα στην πόλη το μεγάλο κόψιμο του τιμονιού αλλά και το συνολικό ύψος της μοτοσυκλέτας θα σας κάνουν να ζητάτε συνέχεια να βρεθείτε σε μποτιλιάρισμα μιας και περνάει από παντού με χαρακτηριστική ευκολία τόσο που εκνευρίζει.
Στο χώμα μπορεί να δυσκολέψει μερικούς το μικρό ρεζερβουάρ το οποίο δεν έχει τον απαιτούμενο όγκο ώστε να κουμπώσει κάποιος πάνω του και να σφίξει τα πόδια, εχει όμως τόσα πολλά συν που αυτό περνάει απαρατήρητο.
 
Η κατανάλωση που μετρήσαμε κυμάνθηκε μεταξύ 5-5,5 λίτρων μέσα από ένα ρεζερβουάρ 16 λίτρων, το οποίο δεν σου δίνει και τόσο μεγάλη αυτονομία σε απόσταση.
 
Εμπνευσμένη λοιπόν από μια εποχή που γέννησε τον όρο Scrambler και με την Triumph ουσιαστικά να θέτει τις βάσεις της για όσα Scrambler γεννήθηκαν στην πορεία των χρόνων, η νέα 1200 ξεκινά μια νέα κατηγορία απευθυνόμενη σε διάφορους αναβάτες με διαφορετικά στυλ οδήγησης αλλά με ένα κοινό παρανομαστη για όλους, το πάθος για στυλ και την διαχρονική εμφάνιση!
 
Online

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ