Το προσφυγικό ζήτημα μέσα από μια απροσδόκητη αφήγηση στη Στέγη

Το προσφυγικό ζήτημα μέσα από μια απροσδόκητη αφήγηση στη Στέγη

1' 52" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Γνωρίσαμε την εξαιρετική δουλειά της φωτογράφου Ειρήνης Βουρλούμη όταν αποφάσισε να στρέψει τον φακό της σε δεκάδες δημόσια κτίρια της Αθήνας. Στις λήψεις, η γνώριμη ατμόσφαιρα των υπουργείων και υπηρεσιών ήταν μια αποκαλυπτική ματιά στο σύγχρονο ελληνικό κράτος. Γεννημένη στην Αθήνα από πατέρα Ελληνα και μητέρα Ινδονήσια, ανακάλυψε την αγάπη της για τη φωτογραφία χάρη σε μια παλιά φωτογραφική μηχανή του πατέρα της, ενώ ζούσε και σπούδαζε στη Νέα Υόρκη. Εκτοτε συνεργάστηκε ως φωτορεπόρτερ με μεγάλα διεθνή έντυπα, ενώ γύρισε στην Ελλάδα και έζησε από κοντά το προσφυγικό ζήτημα.

Το προσφυγικό ζήτημα μέσα από μια απροσδόκητη αφήγηση στη Στέγη-1

Η σκηνοθέτις και περφόρμερ Γου Τσανγκ έρχεται στην Στέγη.

Σε ένα πρότζεκτ που ξεκινάει αύριο στη Στέγη, στο πλαίσιο του Fast Forward Festival, θα δούμε τη Βουρλούμη να πρωταγωνιστεί σε μια πολύ ενδιαφέρουσα δουλειά της βραβευμένης σκηνοθέτιδος και εικαστικού Γου Τσανγκ. Τα κινηματογραφικά της εγχειρήματα και περφόρμανς της τελευταίας έχουν παρουσιαστεί σε σπουδαία μουσεία και φεστιβάλ ανά τον κόσμο. Συνδυάζει τεχνικές του σινεμά τεκμηρίωσης και του αφηγηματικού σινεμά, με δυσδιάκριτα τα όρια ανάμεσα στο ντοκιμαντέρ και τη μυθοπλασία. Στην Αθήνα, η Τσανγκ παρουσιάζει από αύριο έως και τις 19 Μαΐου τη βιντεο-εγκατάσταση «One Emerging from a Point of View».

Το προσφυγικό ζήτημα μέσα από μια απροσδόκητη αφήγηση στη Στέγη-2

Η Τσανγκ αλληλοδιαπλέκει δύο βίντεο σε μία «χορογραφία».

Σε αυτή τη δουλειά της (συν-ανάθεση και συμπαραγωγή της Sharjah Art Foundation και της Στέγης) εξερευνά έναν «τρίτο» χώρο, ανάμεσα σε δύο βίντεο, σαν δύο αφηγήσεις που αλληλοδιαπλέκονται σε μία χορογραφία. Μας μεταφέρουν στη βορειοανατολική ακτή της Λέσβου, στα μονοπάτια δύο γυναικών που  διασταυρώνονται, παρότι οι ίδιες δεν συναντιούνται ποτέ. Η πρώτη είναι μια νεαρή γυναίκα από το Μαρόκο (η Yassmine Flowers) που φτάνει στην Αθήνα έπειτα από πολύμηνο ταξίδι, περνώντας από την Τουρκία και τον καταυλισμό της Μόριας. Η δεύτερη είναι μια φωτορεπόρτερ (η Ειρήνη Βουρλούμη) που έχει αναλάβει να καταγράψει την «κρίση». Η φωτορεπόρτερ συνδέεται προσωπικά με τη Σκάλα Συκαμνιάς, το ψαροχώρι του οποίου οι κάτοικοι ήταν οι πρώτοι που ανταποκρίθηκαν στη μαζική εισροή προσφύγων που έρχονταν από τη Συρία, το Ιράκ, το Αφγανιστάν και τη Βόρεια Αφρική.

Η Τσανγκ συνδυάζει την εγκατάσταση με την περφόρμανς της, «Sudden Rise» που θα παρουσιαστεί μονάχα αύριο Κυριακή. Η ίδια η σκηνοθέτις, με έναν τσελίστα, έναν χορευτή, έναν ποιητή, μια παραγωγό ηλεκτρονικής μουσικής και μια διεπιστημονική καλλιτέχνιδα, παρουσιάζουν μια περφόρμανς σε εξέλιξη με λέξεις, κινηματογραφικές εικόνες, κίνηση και ήχους.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή