ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

...και άλλα πράγματα που ακούσαμε στη φετινή συνάντηση των μελών του διεθνούς δικτύου τουρισμού πολυτελείας Traveller Made στην Ανδαλουσία.

Στη Villa del Mar, τη μεγαλειώδη έπαυλη των 6.300 τ.μ., μέρος του θρυλικού Marbella Club, που από τα μέσα της δεκαετίας του 1950 υποδέχεται στις ακτές της Ανδαλουσίας τους διεθνείς jet-setters ως προορισμός διακοπών πολυτελείας, εκείνη την όμορφη ανοιξιάτικη βραδιά τα δημοσιογραφικά πηγαδάκια έδιναν και έπαιρναν. Για τους προσκεκλημένους του δικτύου Traveller Made –που διατηρεί κάτω από την ομπρέλα του 385 ταξιδιωτικά πρακτορεία-μέλη σε 65 χώρες και πάνω από 1.000 partners (ξενοδοχεία, destination management companies, κ.ά.), με αντικείμενο τον σχεδιασμό και την παροχή exclusive και bespoke πολυτελών ταξιδιών– είχε προηγηθεί ένα εντατικό τριήμερο γεμάτο συναντήσεις, παρουσιάσεις, στρογγυλά τραπέζια και κατ’ ιδίαν συζητήσεις για το παρόν και το μέλλον του τουρισμού πολυτελείας. Ο κλάδος, από τους πιο δυναμικούς και αναπτυσσόμενους της ταξιδιωτικής βιομηχανίας, βρίσκεται τα τελευταία χρόνια σε σταθερά ανοδική πορεία, με αύξηση των πωλήσεων κατά 11,9% το 2016, 18,1% το 2017 και 26,4% το 2018.


Ανδαλουσιάνικη πινελιά σε διάλειμμα του show.

Ωστόσο, ο βασικός λόγος για τον οποίο δημοσιογράφοι από όλο τον κόσμο βρέθηκαν στην ηλιόλουστη Μαρμπέγια στα τέλη του περασμένου Μάρτη δεν ήταν για να συμφωνήσουν στο αυταπόδεικτο: πως ο τουρισμός πολυτελείας έχει και παρόν, αλλά και μέλλον. Ούτε απλώς για να προσθέσουν στην ατζέντα των αναγνωστών των μέσων που εκπροσωπούσαν καινούργια destination καταλύματα, δυναμικούς προορισμούς –όπως η Αυστραλία, της οποίας ο Οργανισμός Τουρισμού διαθέτει οργανωμένο τμήμα luxury εμπειριών– και ανεπανάληπτες εμπειρίες περιπέτειας, όπως αυτές της Quasar Expeditions στα νησιά Γκαλαπάγκος. Ο πυρήνας των εργασιών του φετινού The Essence of Luxury Travel show, που πραγματοποιήθηκε για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά –και με ελληνικές συμμετοχές, όπως η Eclectic Greece και η Unique Destinations της Kyvernitis Travel (με αντικείμενο τον εισερχόμενο και τον εξερχόμενο τουρισμό πολυτελείας αντίστοιχα)–, ήταν η εισαγωγή ενός νέου όρου στο λεξιλόγιο των ανθρώπων του χώρου, ο οποίος φιλοδοξεί να καθορίσει από εδώ και στο εξής τις παρεχόμενες από αυτούς υπηρεσίες.


Στιγμιότυπα από τις εργασίες του The Essence of Luxury Travel show.

Και το όνομα αυτού... haute villégiature. Για τον Quentin Desurmont, ιδρυτή και πρόεδρο του δικτύου Traveller Made, το πλαίσιο στο οποίο πρέπει να εστιάζουν οι επαγγελματίες του τουρισμού πολυτελείας δανείζεται ιδέες και concepts από την υψηλή ραπτική (σ.σ. «haute couture» στα γαλλικά) και την υψηλή γαστρονομία (σ.σ. «haute cuisine»). Ο νεολογισμός «haute villégiature», που κατ’ αναλογία μεταφράζεται «υψηλές διακοπές», αφορά τη δημιουργία μοναδικών και ανεπανάληπτων ταξιδιωτικών εμπειριών, σχεδιασμένων στη λογική ενός έργου τέχνης. «Όταν αγοράζει κανείς ένα ζευγάρι Louboutin, δεν προσθέτει απλώς στην ντουλάπα του ένα ακόμη ζευγάρι παπούτσια. Αγοράζει μαζί με αυτά τους συμβολισμούς και τις φαντασιώσεις που εκπροσωπούν. Οι μάρκες πολυτελείας έχουν ισχυρό συναισθηματικό αντίκτυπο», εξηγεί ο κ. Desurmont. «Το στοιχείο της έκπληξης είναι καταλυτικό στην περίπτωση της haute villégiature. Αφορά τον σχεδιασμό ταξιδιωτικών εμπειριών υψηλότατου επιπέδου από ανθρώπους με πάθος που είναι ειδικοί στον τομέα τους. Όπως κάθε οίκος υψηλής ραπτικής έχει το δικό του στιλ και προσωπικότητα, συνδυάζοντας τη δημιουργικότητα με την καινοτομία προκειμένου να ξεπεράσει τις προσδοκίες των πελατών του, έτσι και όταν μιλάμε για ταξίδια πολυτελείας, ο αιφνιδιασμός είναι το άλφα και το ωμέγα για πελάτες αντίστοιχα μοναδικούς και με υψηλότατες προσδοκίες. Πρόκειται για ανθρώπους των οποίων ο προϋπολογισμός των ταξιδιών ξεπερνά τα 150.000 ευρώ έκαστο».

 Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος ζητήθηκε από τα πρακτορεία-μέλη του δικτύου Traveller Made να αναφέρουν για τις ανάγκες του ετήσιου event τους προορισμούς που θα πρωταγωνιστήσουν το 2019 στο πεδίο του τουρισμού πολυτελείας: Ιαπωνία, Ινδοκίνα, Μαλδίβες, Νέα Ζηλανδία, Νότια Αφρική απαρτίζουν την κορυφαία πεντάδα στην κατηγορία «Κλασικές επιλογές», όπου η Ελλάδα αναδεικνύεται δεύτερος δημοφιλέστερος προορισμός στην Ευρώπη μετά την Ιταλία, καταλαμβάνοντας την όγδοη θέση της παγκόσμιας κατάταξης. «Η χώρα σας έχει πάντα πολύ καλά πλασαρίσματα στις διεθνείς λίστες. Όπως έχω ξαναπεί, για μένα είναι η Καραϊβική της Ευρώπης. Η απαράμιλλη φυσική της ομορφιά συνδυάζεται με υψηλού επιπέδου προορισμούς, ξενοδοχεία και ταξιδιωτικά προϊόντα πολυτελείας», σχολιάζει ο κ. Desurmont.


Μαραθώνιος B2B συναντήσεων ανάμεσα σε πράκτορες-μέλη και partners του δικτύου (ξενοδοχεία, destination management companies, κ.ά.).

Σε ποιο κοινό απευθυνόμαστε όμως; Ποιο είναι το προφίλ των κυνηγών εμπειριών πολυτελείας που βάζουν την Ελλάδα στο πρόγραμμα διακοπών τους; Η Eclectic Greece, μέλος των σημαντικότερων διεθνών δικτύων τουρισμού πολυτελείας, μεταξύ των οποίων και το Traveller Made ως Destination Management preferred partner, έχει μια ιδιαίτερα αξιόπιστη εικόνα. «Ως γραφείο έχουμε σημαντική παρουσία στην αμερικανική αγορά, με αποτέλεσμα το 75% του εισερχόμενου τουρισμού πολυτελείας να προέρχεται από αυτήν. Η παρουσία μας στο Traveller Made, ωστόσο, μας βοηθά να εξελίξουμε καλύτερα και άλλες αγορές, όπως η Ευρώπη, η Λατινική Αμερική και το Μεξικό. Ο μέσος όρος ηλικίας των πελατών μας είναι 45-55 ετών και προς μεγάλη μας έκπληξη βλέπουμε μια άνθηση σε νεότερες ηλικίες –κυρίως honeymooners–, γεγονός που σημαίνει ότι παρά την εξέλιξη της τεχνολογίας ο τουρισμός πολυτελείας εξακολουθεί να αναγνωρίζει την αξία ενός έμπειρου ταξιδιωτικού πράκτορα», διευκρινίζει η Νότα Δαμαλά, sales & marketing manager της Eclectic Greece.


Ο Quentin Desurmont, ιδρυτής και πρόεδρος του Traveller Made.

Τον ρόλο του ταξιδιωτικού πράκτορα στον συγκεκριμένο χώρο υπογραμμίζει και ο ίδιος ο Quentin Desurmont. «Οι πελάτες μας είναι πολυάσχολοι άνθρωποι που εργάζονται σκληρά και γι’ αυτό οι διακοπές είναι πολύτιμος χρόνος που μοιράζονται με την οικογένειά τους. Θέλουν να βιώσουν πρωτόγνωρα συναισθήματα, να κατεβάσουν ρυθμούς, αλλά και να ζήσουν τον κόσμο αλλιώς μέσα από μοναδικές εμπειρίες ανακάλυψης. Χρειάζονται έμπειρους επαγγελματίες, που θα βρουν για λογαριασμό τους τρόπους για τη μετακίνησή τους από το ένα μέρος του κόσμου στο άλλο, προτείνοντας προορισμούς που ταιριάζουν αποκλειστικά σε εκείνους...»


Αναπάντεχοι προορισμοί


Φωτογραφίες: Shutterstock
 

Oι πρωτόγνωρες εμπειρίες έχουν τον λόγο και στον τουρισμό πολυτελείας: δραστηριότητες με υψηλό συντελεστή πρωτοτυπίας, απομονωμένοι προορισμοί που εξασφαλίζουν τις προϋποθέσεις για γνωριμία με τις τοπικές κοινότητες και δημιουργία δεσμών, lifestyle και οικολογικά ξενοδοχεία παίρνουν τα σκήπτρα. «Μετά τη φετινή διοργάνωση, το ενδιαφέρον για τον εξερχόμενο τουρισμό πολυτελείας δείχνουν να μονοπωλούν προορισμοί σε ψυχρά κλίματα, με την Ισλανδία, τη Νορβηγία και την Ανταρκτική να έχουν το προβάδισμα», σημειώνει η Μαρίτα Μπρη, Product Executive της Unique Destinations, του τμήματος εξερχόμενου τουρισμού πολυτελείας της Kyvernitis Travel. «Ανάμεσα σε παγόβουνα, κρατήρες, μαύρες αμμουδιές και τιρκουάζ νερά, η Ισλανδία προσφέρει ένα από τα πιο μαγευτικά και φυσικά ουράνια φαινόμενα, το Βόρειο Σέλας, ενώ ολοένα και πιο δημοφιλείς γίνονται οι κρουαζιέρες στην Ανταρκτική...»

Online

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΡΧΕΙΟ